هوش مصنوعی

بنیانگذار OpenAI این شرکت را ترک کرد

Ilya Sutskever در شبکه X، که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد، اعلام کرد که او OpenAI را تقریباً پس از یک دهه تأسیس شرکت، ترک می کند. او ادامه داد که مطمئن است OpenAI “هوش عمومی مصنوعی” را تحت رهبری مدیر عامل سام آلتمن، رییس هیئت مدیره گرگ براکمن و مدیر ارشد فناوری میرا موراتی ایجاد خواهد کرد که هم ایمن و هم مفید است.

آلتمن در پست خود درباره خروج Sutskever او را “یکی از بزرگترین ذهن های نسل ما” نامید و او را به خاطر کارش با این شرکت معرفی کرد. Jakub Pachocki، مدیر قبلی تحقیقات OpenAI که مدیریت توسعه GPT-4 و OpenAI Five را بر عهده داشت، نقش Sutskever را به عنوان کارشناس ارشد بر عهده گرفت.

بنیانگذار OpenAI این شرکت را ترک کرد

او نوشت:

پس از تقریبا یک دهه، تصمیم گرفتم OpenAI را ترک کنم. مسیر این شرکت معجزه آسا نبوده است و من مطمئن هستم که OpenAI AGI خواهد ساخت که هم ایمن و هم سودمند تحت رهبری @sama، @gdb، @miramurati و اکنون، تحت …

 

در حالی که Sutskever و Altman در پیام های خداحافظی خود از یکدیگر تمجید می کردند، این دو در بزرگترین رسوایی شرکت در سال گذشته درگیر شدند. در نوامبر، هیئت مدیره OpenAI به طور ناگهانی آلتمن و رئیس شرکت، گرگ براکمن را برکنار کرد. سازنده ChatGPT در آن زمان اعلام کرد:

هیئت مدیره دیگر به توانایی [آلتمن] برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد. Sutskever که یکی از اعضای هیئت مدیره بود، در اخراج آنها نقش داشت و کسی بود که از آلتمن و براکمن خواست جلسات جداگانه ای داشته باشند و در آنجا به آنها اطلاع داده شود که اخراج می شوند. بر اساس گزارش‌هایی که در آن زمان منتشر شد، آلتمن و سوتسکور در مورد سرعت توسعه و تجاری‌سازی فناوری هوش مصنوعی مولد OpenAI خود سر و صدا داشتند.

هر دو آلتمن و براکمن تنها پنج روز پس از اخراج دوباره به کار خود بازگردانده شدند و هیئت مدیره اصلی منحل شد و هیئت مدیره جدیدی جایگزین شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا