هوش مصنوعی

مدل زبانی Gemini 1.5 Pro اکنون 2 میلیون توکن دارد

مدل زبانی گوگل Gemini 1.5 Pro به 2 میلیون توکن ارتقا یافته است و اکنون برای توسعه دهندگان در سراسر جهان در دسترس است.

این گسترش قابل توجه در قابلیت ها، توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی حتی پیچیده تر و ظریف‌تری بسازند. Gemini 1.5 Pro با افزایش ظرفیت خود می‌تواند اطلاعات را با عمق و دقت بیشتری پردازش و درک کند و آن را به ابزاری ایده‌آل برای کارهایی مانند تولید زبان طبیعی، ترجمه ماشینی و توسعه ربات‌های گفتگو تبدیل می‌کند.

در دسترس بودن جهانی Gemini 1.5 Pro درها را برای توسعه دهندگان در همه جا باز می کند تا از قابلیت های پیشرفته آن استفاده کنند. این دموکراتیک کردن دسترسی، پتانسیل تسریع نوآوری در زمینه هوش مصنوعی را دارد.

مدل زبانی Gemini 1.5 Pro اکنون 2 میلیون توکن دارد

در دیگر خبرها چت بات هوش مصنوعی گوگل Gemini با یک ویژگی جدید “حافظه” ارتقای بزرگی دریافت می کند. این ویژگی به Gemini اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را که در چت‌های قبلی به اشتراک گذاشته‌اید، مانند علایق، اولویت‌ها و نام دوستانتان و غیره به خاطر بسپارد. در طول زمان پاسخ‌های مفیدتر و شخصی‌سازی شده‌تری ارائه دهید.

امیدواریم برای دستورالعمل‌ها هم کار کند، زیرا Gemini مدام چیزی را که به او گفته‌ایم فراموش می‌کند، مانند نوشتن یک متا توضیحات با 120 کاراکتر، اما هر بار که به آن برمی‌گردیم، حتی پس از گفتن آن، توضیحاتی طولانی به ما می‌دهد.  ویژگی Memory اختیاری است و کاربران می توانند انتخاب کنند که آن را خاموش کنند یا اطلاعات ذخیره شده را مدیریت کنند. این پس از آن اتفاق می افتد که OpenAI یک ویژگی حافظه مشابه ارتقاء پولی را برای چت بات ChatGPT خود ارائه  کرد.

انتظار می‌رود این ویژگی‌های جدید تمرکز اصلی در کنفرانس I/O گوگل فردا باشد. گوگل سعی دارد در رقابت پایاپای با شرکت OpenAI محصولی ایده‌آل را در اختیار مخاطب قرار دهد. بنابراین پیش بینی شده بزودی شاهد محصولات برجسته از گوگل در زمینه هوش مصنوعی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا