هوش مصنوعی

GPT-4o در مقابل GPT-4 Turbo: کدام یک برای شما مناسب است؟

GPT-4o یک مدل زبانی جدید از OpenAI است که به عنوان جایگزینی ارزان‌تر و سریع‌تر برای GPT-4 Turbo معرفی شده است.

GPT-4o می تواند عناصر غیرکلامی را تفسیر کند، با دامنه احساسی پاسخ دهد و حجم زیادی از داده ها را مدیریت کند.

GPT-4o برای کاربران رایگان و پولی در دسترس است، با محدودیت استفاده بالاتر برای کاربران پولی. ویژگی های آینده به تدریج منتشر خواهد شد.

راهپیمایی پیشرفت برای هوش مصنوعی مولد در حال تبدیل شدن به یک اسپرینت است و اعلام و انتشار GPT-4o “Omni” توسط OpenAI نوید جهش ChatGPT و خدمات مرتبط با آن را در چندین زمینه می دهد. اگر قبلاً به GPT-4o دسترسی ندارید، به زودی به آن دسترسی خواهید داشت. بنابراین بیایید ببینیم چه چیزی این مدل هوش مصنوعی جدید را با آنچه قبلا ارائه شده متفاوت می کند.

GPT-4o در مقابل GPT-4 Turbo و GPT-3.5

ما قبلاً تفاوت بین GPT3.5 و GPT-4 Turbo را با جزئیات پوشش داده ایم، اما نسخه کوتاه این است که GPT-4 به طور قابل توجهی هوشمندتر از GPT-3.5 است. می تواند تفاوت های ظریف بیشتری را درک کند، نتایج دقیق تری تولید کند و به طور قابل توجهی کمتر مستعد توهمات هوش مصنوعی است . GPT-3.5 هنوز هم بسیار مرتبط است زیرا سریع است، به صورت رایگان در دسترس است و هنوز هم می تواند اکثر کارهای روزمره را به راحتی انجام دهد. تا زمانی که آگاه باشید که احتمال اینکه اطلاعات نادرست به شما بدهد بسیار بیشتر است.

GPT-4 Turbo تا زمان ورود GPT-4o مدل پرچمدار بود. این مدل فقط برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس بود و با تمام اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده توسعه‌یافته OpenAI، مانند GPT‌های سفارشی و دسترسی زنده به وب ارائه شد.

قبل از اینکه به ویژگی ها و قابلیت های واقعی بپردازیم، یک واقعیت مهم این است که (طبق گفته OpenAI) GPT-4o نصف هزینه و دو برابر سرعت GPT-4 است. احتمالاً به همین دلیل است که GPT-4o هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران پولی در دسترس است، اگرچه کاربران پرداختی پنج برابر محدودیت استفاده برای GPT-4o دریافت خواهند کرد.

به طور کلی به اندازه GPT-4 توربو هوشمند است، بنابراین به طور کلی این پیشرفت بیشتر در مورد کارایی است. با این حال، برخی پیشرفت‌های آشکار و نه چندان واضح وجود دارد که فراتر از سریع‌تر و ارزان‌تر بودن است.

GPT-4o

GPT-4o چه کاری می تواند انجام دهد؟

کلمه مهم GPT-4o “چند وجهی” است، به این معنی که GPT-4o می تواند روی صدا، تصویر، ویدئو و متن کار کند. خوب، GPT-4 Turbo هم همینطور است، اما این بار زیر کاپوت فرق می کند.

OpenAI می گوید که یک شبکه عصبی منفرد را روی همه مدالیته ها به طور همزمان آموزش داده است. با GPT-4 Turbo قدیمی تر، هنگام استفاده از حالت صوتی، از یک مدل برای تبدیل کلمات گفتاری شما به متن استفاده می کند. سپس GPT-4 آن متن را تفسیر می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد، که سپس به صدای مصنوعی مصنوعی تبدیل می‌شود.

با GPT-4o همه اینها یک مدل هستند که تأثیرات متعددی بر عملکرد و توانایی ها دارد. OpenAI ادعا می‌کند که زمان پاسخگویی هنگام مکالمه با GPT-4o اکنون تنها چند صد میلی‌ثانیه است، تقریباً مانند مکالمه بلادرنگ با یک انسان دیگر. این را با 3 تا 5 ثانیه ای که برای پاسخگویی مدل های قدیمی طول کشید مقایسه کنید، و این یک جهش بزرگ است.

جدا از اینکه بسیار سریعتر است، به این معنی است که GPT-4o اکنون می تواند عناصر غیرکلامی گفتار، مانند لحن صدای شما را نیز تفسیر کند، و پاسخ خودش اکنون دامنه احساسی دارد. حتی می تواند آواز بخواند! به عبارت دیگر، OpenAI به GPT-4o مقداری توانایی محاسباتی عاطفی را داده است .

همین نوع کارآمدی و یکسان سازی برای متن و تصاویر و همچنین ویدیو اعمال می شود. در یک نسخه نمایشی، GPT-4o در حال مکالمه بی‌درنگ با یک انسان با ویدیو و صدا زنده نشان داده می‌شود. درست مانند چت تصویری با یک انسان، به نظر می‌رسد که GPT-4o می‌تواند آنچه را که از طریق دوربین می‌بیند تفسیر کند و استنباط‌های بسیار دقیقی انجام دهد. ChatGPT-4o همچنین می‌تواند تعداد قابل توجهی توکن‌های بیشتری را در مقایسه با مدل‌های قبلی در ذهن داشته باشد، به این معنی که می‌تواند هوش خود را برای مکالمات طولانی‌تر و حجم بیشتری از داده اعمال کند. این احتمالاً آن را برای کارهایی مانند کمک به نوشتن یک رمان مفیدتر می کند.

اکنون، تا زمان نگارش این مقاله، همه این ویژگی‌ها هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته‌اند، اما OpenAI اعلام کرده است که آن‌ها را در هفته‌های پس از اعلام اولیه و عرضه مدل اصلی عرضه خواهد کرد.

هزینه GPT-4o چقدر است؟

GPT-4o هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران پولی در دسترس است، اگرچه کاربران پرداختی پنج برابر محدودیت استفاده برای GPT-4o دریافت خواهند کرد. از زمان نگارش این مقاله، هزینه ChatGPT Plus همچنان 20 دلار در ماه است و اگر توسعه‌دهنده خوبی هستید، باید هزینه‌های API را برای نیازهای خود جستجو کنید، اما GPT-4o باید بسیار ارزان‌تر از سایر موارد باشد. مدل ها.

نحوه استفاده از GPT-4o

همانطور که در بالا ذکر کردم، GPT-4o هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران پولی در دسترس است، اما همه ویژگی های آن بلافاصله آنلاین نیستند. بنابراین، بسته به زمان خواندن این مطلب، کارهای دقیقی که می توانید با آن انجام دهید متفاوت خواهد بود. با این حال، استفاده از GPT-4o بسیار ساده است. اگر از وب سایت ChatGPT به عنوان مشترک ChatGPT Plus استفاده می کنید، فقط روی منوی کشویی که نام مدل فعلی را نشان می دهد کلیک کنید و GPT-4o را انتخاب کنید.

اگر یک کاربر رایگان هستید، تا زمانی که تخصیص شما تمام شود، به طور پیش فرض ChatGPT-4o خواهید بود. در این مرحله، تا زمانی که درخواست‌های بیشتری در دسترس نداشته باشید، به نسخه 3.5 بازگردانده می‌شوید.

 

منبع
howtogeek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا