هوش مصنوعی

سرمایه گذاری بزرگ در OpenAI موجب نمایش مقالات خبری توسط ChatGPT شد

OpenAI، شرکت تحت حمایت مایکروسافت که ChatGPT را ساخته است، با شکایت های زیادی از رسانه های گروهی مواجه شده است. اما اکنون، به نظر می‌رسد که شرکت‌های رسانه‌ای بیشتری تسلیم شده‌اند، زیرا News Corp یک “همکاری چند ساله جهانی” با شرکت هوش مصنوعی را برای آوردن مقالات خبری خود به چت بات محبوب اعلام کرد.

News Corp که مالک برندهای معروفی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک پست، دیلی تلگراف، هرالد سان، پیک میل و ساندی تایمز است، معامله ای به ارزش تقریبی 250 میلیون دلار انجام داده است. این قرارداد به چت بات این امکان را می‌دهد تا در پاسخ به سؤالات کاربران، محتوایی را از News Corp ارائه کند، شبیه به ترتیبات اخیر با فایننشال تایمز.

سرمایه گذاری بزرگ در OpenAI موجب نمایش مقالات خبری توسط ChatGPT شد

رابرت تامپسون، مدیرعامل نیوز کورپ در این اطلاعیه گفت:

ما از یافتن شرکای اصولی در سام آلتمن و تیم قابل اعتماد و با استعدادش خوشحالیم که اهمیت تجاری و اجتماعی روزنامه نگاران و روزنامه نگاری را درک می کنند.

اکسل اسپرینگر، یک شرکت رسانه ای آلمانی نیز چند ماه پیش با OpenAI قرارداد همکاری امضا کرد. صاحبان نهادهایی مانند Bild، Politico، و Business Insider می‌گویند که این مشارکت باعث می‌شود که ChatGPT خلاصه‌ای از محتوای اخبار جهانی انتخاب شده را در اختیار کاربران قرار دهد.

اما این یک کشمکش پشت سر هم برای هوش مصنوعی بوده است تا جایی در روزنامه نگاری دنیای واقعی داشته باشد. به عنوان مثال، نیویورک تایمز گفت که آموزش غیرقانونی OAI “میلیاردها دلار” برای آنها هزینه داشته است. سپس این شرکت رسانه ای OpenAI را به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه ChatGPT می تواند به مقالات دارای دیوار پرداختی آنها دسترسی داشته باشد به دادگاه برد و بدون رضایت آنها مدل هوش مصنوعی را با استفاده از مقالات NYT آموزش داده است.

OpenAI سپس از خود دفاع کرد و گفت که محتوای در دسترس عموم تحت دکترین قانونی استفاده منصفانه مجاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا