هوش مصنوعی

مایکروسافت پشتیبانی GPT-4o را برای Azure اضافه می کند

مایکروسافت بیلد 2024 شاهد تعداد زیادی از اعلان‌های متمرکز بر هوش مصنوعی (AI) از سوی این شرکت بود که در سراسر Copilot، سرویس ابری Azure، پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های آن مایکروسافت فابریک و پلتفرم‌های مختلف دیگر پخش شد.

جلسه اصلی این رویداد تنها یک روز پس از رویداد سرفیس آن برگزار شد که در آن از کلاس رایانه های شخصی Copilot+ و ویژگی های مختلف هوش مصنوعی یکپارچه برای رایانه های شخصی رونمایی شد. اکنون با گسترش Azure، غول فناوری GPT-4o را که اخیراً رونمایی شده است، به طور کلی از طریق سرویس Azure OpenAI خود در دسترس قرار داده است.

پلتفرم محاسبات ابری مایکروسافت Azure که قبلاً طیف وسیعی از انتخاب را در مدل‌های زبان بزرگ (LLM) ارائه می‌کرد، اکنون پشتیبانی از GPT-4o را برای ادامه همکاری خود با OpenAI اضافه کرده است. دسترسی به مدل هوش مصنوعی که اخیراً رونمایی شده است می‌تواند از طریق سرویس Azure OpenAI توسط هر کسی که اشتراک موجود در پلتفرم رایانش ابری داشته باشد به دست آورد. این غول فناوری همچنین در حال ادغام قابلیت های GPT-4o، گفتار احساسی، پاسخ های کلامی بی درنگ و بینایی کامپیوتری است با Copilot.

مایکروسافت پشتیبانی GPT-4o را برای Azure اضافه می کند

دمو کوتاهی که توسط ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در طول جلسه اصلی به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که Copilot به یک کاربر در حین انجام بازی Minecraft کمک می‌کند. چت بات هوش مصنوعی با پاسخ دادن به سؤالات و پیشنهاد اقدامات به صورت بلادرنگ توانست به شما کمک کند. علاوه بر این، این شرکت همچنین راه های مختلفی را به اشتراک گذاشت که توسعه دهندگان می توانند از قابلیت های مدل هوش مصنوعی برای ساخت ابزارهای منحصر به فرد استفاده کنند.

عوامل هوش مصنوعی یا مینی چت بات ها اخیراً به روند جدیدی در فضای فناوری تبدیل شده اند. OpenAI جزو اولین کسانی بود که GPT‌ها را معرفی کرد که چت بات هایی هستند که می توانند کار خاصی را انجام دهند و با ارائه یک پیام متنی به ChatGPT ساخته شوند. به تبع آن، گوگل نیز هفته گذشته Gems را در رویداد I/O 2024 معرفی کرد. اکنون، مایکروسافت به کسب و کارها و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های Copilot را از طریق یک پلتفرم جدید به نام Copilot Studio بسازند.

 

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا