هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل نتایج جستجوی فاجعه باری ایجاد می کند

AI Overviews توسط گوگل به ویژگی جستجوی خود اضافه شد تا تجربه را به سطح بعدی ارتقا دهد. متأسفانه، آنچه غول تبلیغاتی متصور بود بدتر شد زیرا یافته‌های متعدد نشان داد که نتایج به کاربران می‌گوید «مقداری چسب» به پیتزای خانگی که از اجاق بیرون آورده‌اند اضافه کنند.

این مثال تنها یکی از چندین موردی است که در رسانه های اجتماعی پراکنده شده و واضح است که این سوال را ایجاد می کند که آیا گوگل جادوی خود را در بهبود موتور جستجوی خود از دست می دهد یا خیر. یکی از سخنگویان شرکت با پاسخی پاسخ داده است، اما همه از آن استقبال نمی کنند.

هوش مصنوعی گوگل نتایج جستجوی فاجعه‌باری ایجاد می‌کند

ویژگی جدید به اشتباه کاربران را آموزش می‌دهد و در حالی که برای پاسخ‌دهی دقیق به هر پرسشی توسعه داده نشده است، تولید پاسخ‌های تقریباً دقیق تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال حاضر نقطه قوت اصلی AI Overviews نیست. به عنوان مثال، در پست دوم X زیر، زمین شناسان UC Berkeley توصیه کرده اند که افراد باید حداقل یک سنگ کوچک در روز بخورند. با نگاهی به این نتایج، میلیون‌ها کاربر در چارچوب ذهنی درستی خواهند بود که معتقدند روش قدیمی جستجوی پاسخ بهترین راه است.

با این حال، چرا این اتفاق می افتد و آیا این کاملاً تقصیر گوگل است؟ در صحبت با The Verge، سخنگوی غول فناوری، مگان فارنزورس اظهار داشت که این اشتباهات ناشی از «پرس و جوهای بسیار غیر معمول هستند و نشان دهنده تجربیات بیشتر افراد نیستند». “نمونه‌های مجزا” هستند و این شرکت به کار برای بهبود محصول خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه ای که به 9to5Google ارائه شده است، گوگل بیان می کند که از بازخورد کاربران قدردانی می کند، اما «پرس و جوهای غیر معمول» دلیل اصلی این نتایج هستند. آخرین حماسه مبتنی بر هوش مصنوعی احتمالاً ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت را بیش از گذشته عصبی کرده است.

منبع
wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا