هوش مصنوعی

چگونه AI Overviews را در جستجوی گوگل غیرفعال کنیم

اگر اخیراً در گوگل چیزی جستجو کرده باشید، ممکن است با دیواری از متن قبل از رسیدن به نتایج واقعی جستجو مواجه شده باشید. این ویژگی که AI Overviews نامیده می‌شود، پاسخی را که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، به سؤالات خاصی ارائه می‌دهد.

اما این ویژگی همچنین لیست نتایج شما را به پایین صفحه می‌برد و یافتن اطلاعات مورد نیازتان را دشوارتر می‌کند. به خصوص زمانی که گوگل شروع به نمایش تبلیغات در این بخش کند، این موضوع آزاردهنده‌تر می‌شود.

AI Overviews

خوشبختانه، راه‌هایی برای خلاص شدن از شر AI Overviews وجود دارد، حتی اگر گوگل به طور مستقیم امکان غیرفعال کردن آن را ارائه ندهد.

راه حل‌های مختلف:

تغییر تنظیمات موتور جستجو:

یکی از بهترین راه‌ها برای “خاموش کردن” این ویژگی، پیکربندی مجدد گزینه‌های موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگرتان است. وب‌سایت tenbluelinks دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه انجام این کار در Chrome در Android، iOS، Windows و Mac و همچنین در Firefox در Windows و Mac ارائه می‌دهد.

استفاده از افزونه‌های مسدود کننده:

راه حل‌های ساده دیگری نیز برای جلوگیری از نمایش AI Overviews وجود دارد، از جمله استفاده از افزونه‌های مسدود کننده مانند uBlock Origin.

یکی از کاربران Reddit دریافت که با دانلود افزونه uBlock برای مرورگر خود و رفتن به منوی تنظیمات > بخش My filters > اضافه کردن google.com##.GcKpu به لیست و اعمال تغییرات، می‌توان از این ویژگی جلوگیری کرد.

استفاده از افزونه‌های اختصاصی:

افزونه‌های دیگری نیز مانند Bye Bye, Google AI وجود دارند که به طور خاص برای پنهان کردن AI Overviews طراحی شده‌اند. این افزونه به طور پیش‌فرض از CSS برای پنهان کردن نمای کلی هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما می‌توانید آن را برای حذف بخش بحث‌های Google، بلوک‌های خرید، پیوندهای حمایت‌شده و موارد دیگر سفارشی کنید.

جستجوی مستقیم در وب:

در نهایت، اگر می‌خواهید گهگاه از مرورهای کلی هوش مصنوعی خودداری کنید، می‌توانید جستجوی خود را انجام دهید، سپس بیشتر > وب را انتخاب کنید تا فهرستی از سایت‌های بدون مرورهای AI (و بدون آگهی) دریافت کنید.

نکته:

  • تا زمانی که گوگل دکمه “خاموش” را برای AI Overviews منتشر نکند، ممکن است این روش‌ها در آینده کار نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا