هوش مصنوعی

مرورگر Opera One به قابلیت های هوش مصنوعی Gemini مجهز می شود

Opera در روز سه‌شنبه  از همکاری با Google Cloud برای ادغام ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مرورگر Aria خود خبر داد. به عنوان بخشی از این همکاری، چت بات هوش مصنوعی (AI) که در مرورگر Opera وان ادغام شده است، اکنون توسط Gemini، مدل زبانی بزرگ گوگل (LLM) پشتیبانی می‌شود و دارای قابلیت‌های تولید تصویر و قابلیت تبدیل متن به صدا خواهد بود. بخشی از برنامه جدید AI Feature Drops در پلتفرم.

در یک پست وبلاگ، اپرا اعلام کرد که هوش مصنوعی مرورگر آریا، که از موتور هوش مصنوعی چند LLM Composer آن پشتیبانی می‌کند، از ادغام Gemini بهره می‌برد. به گفته این شرکت، حرکت به کاربران مرورگر Opera One “اکثر اطلاعات فعلی را با عملکرد بالا” ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های جدید در ابتدا به عنوان بخشی از AI Feature Drops در دسترس خواهند بود، برنامه جدیدی که به کاربران اولیه اجازه می‌دهد ویژگی‌های آزمایشی را قبل از انتشار برای عموم امتحان کنند. نسخه بتا اپرا One Developer اکنون قابلیت‌های تولید تصویر را دریافت می‌کند که توسط Imagen 2، مدل انتشار متن به تصویر گوگل در Vertex AI پشتیبانی می‌شود.

مرورگر Opera One به قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini مجهز می شود

Eva Fors، مدیر عامل Google Cloud Nordic Region، با اعلام این همکاری گفت: “ما خوشحالیم که همکاری طولانی مدت خود را با Opera با تقویت نوآوری هوش مصنوعی در فضای مرورگر ارتقا می دهیم. ما معتقدیم که آینده هوش مصنوعی باز خواهد بود، بنابراین دسترسی به بهترین زیرساخت، محصولات هوش مصنوعی، پلتفرم‌ها و مدل‌های بنیادی گوگل را فراهم می‌کنیم تا سازمان‌ها را برای ترسیم مسیر خود با هوش مصنوعی مولد توانمند کنیم.”

چت بات هوش مصنوعی Opera بر روی پلتفرم‌های دسکتاپ و اندروید و iOS در دسترس است و پاسخ‌های سریعی به پرسش‌ها و ویژگی‌های تولید محتوا با اتصال وب بی‌درنگ ارائه می‌دهد. ابزارهایی مانند Compose که محتوا تولید می کند و Refine دارد که می توان از آن برای اصلاح آن استفاده کرد.

طبق گفته اپرا، کاربران به سادگی می توانند قسمت خاصی از متن را در مرورگر برجسته کنند و آریا می تواند بر اساس داده های موجود در وب و همچنین مجموعه داده های عمومی در دسترس که بر روی آن آموزش دیده است، توضیحی برای آن ارائه دهد. Aria در تمام مرورگرها مانند Opera One و Opera GX قابل دسترسی است.

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا