هوش مصنوعی

جزئیات بیشتر درباره ویژگی‌ های هوش مصنوعی iOS 18 فاش شد

طبق یک گزارش جدید، اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی ویژگی های هوش مصنوعی جدید از جمله پاسخ های هوشمند برای پیام ها و ابزار روتوش مولد برای عکس ها در iOS 18 است.

مقاله جدیدی از AppleInsider امروز جزئیات بیشتری را در مورد چندین ویژگی هوش مصنوعی مورد انتظار iOS 18 نشان داد. شایعه شده است که سیری برخی ارتقاءهای عمده را دریافت خواهد کرد از جمله:

  • پاسخ‌های بهبودیافته: قابلیت‌های تولید پاسخ به‌طور قابل‌توجهی به‌روز شده با چارچوب پاسخ هوشمند جدید که نهادهایی مانند افراد، شرکت‌ها، رویدادهای تقویم، مکان‌ها، تاریخ‌ها و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد.
  • صداهای پیشرفته: صداهای “طبیعی تر” با عملکرد بهتر تبدیل متن به گفتار.
  • کنترل‌های رسانه بین دستگاهی: از سیری در یک دستگاه برای کنترل پخش در دستگاه دیگر استفاده کنید، مثلاً از طریق Apple Watch برای Apple TV. انتظار نمی رود این ویژگی تا اواخر سال 2024 وارد بازار شود.
  • Catch Up: کاربران می توانند از طریق سیری درخواست نمای کلی از اعلان های اخیر خود کنند.
    طیف وسیعی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز برای برنامه‌های خاص در iOS 18 در دست اجرا هستند.
  • پاسخ‌های هوشمند: به کاربران اجازه می‌دهد به پیام‌ها و ایمیل‌ها با پاسخ‌های متنی تولید شده به‌طور خودکار پاسخ دهند.
  • رونویسی و خلاصه سازی: ابزارهای هوش مصنوعی جدید برای برنامه Notes که به کاربران امکان می دهد صدا را در برنامه ویرایش کنند، صدا را رونویسی کنند و متن را خلاصه کنند.
  • یادداشت های ریاضی: پشتیبانی از نمادهای ریاضی مناسب در برنامه یادداشت ها با یکپارچه سازی برنامه ماشین حساب. Math Notes به اپلیکیشن Notes اجازه می‌دهد معادلات ریاضی را تشخیص دهد و راه‌حل‌هایی بیابد و نمودار تولید کند.
  • پیش‌بینی‌های ریاضی صفحه‌کلید: پیشرفت‌های ورودی برای ریاضیات که امکان تکمیل عبارات پیچیده ریاضی را هنگامی که به عنوان بخشی از ورودی متن شناخته می‌شوند، شبیه به متن پیش‌بینی‌کننده یا تکمیل متن درون خطی می‌سازد.
  • پاکسازی: با استفاده از هوش مصنوعی مولد اشیاء را از عکس ها حذف کنید. این ابزار جایگزین ویژگی فعلی «رتوش» اپل خواهد شد.
  • Generative Playground: برنامه ای که از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد و ویرایش تصاویر با پسوند برنامه iMessage استفاده می کند. در حال حاضر فقط برای محیط‌های آزمایشی داخلی اپل طراحی شده است، اما نشان می‌دهد که برنامه‌هایی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر تولید کنند و سپس آنها را از طریق iMessage به اشتراک بگذارند. این می تواند مربوط به برنامه های شایعه شده ای باشد که به کاربران اجازه می دهد ایموجی های سفارشی تولید کنند.

جزئیات بیشتر درباره ویژگی‌ های هوش مصنوعی iOS 18 فاش شد

visionOS 2 همچنین ظاهراً به لطف ادغام با Transformer LM اپل و همچنین یک رابط کاربری دستورات صوتی بازطراحی شده، یک مدل متن پیشگوی بهبود یافته را به دست خواهد آورد. به‌روزرسانی‌های برنامه‌های Calendar و Freeform و همچنین تنظیمات سیستم برای macOS نیز برنامه‌ریزی شده‌اند. انتظار می‌رود که منتخب ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل در جریان سخنرانی WWDC این شرکت در 10 ژوئن پیش‌نمایش شود.

منبع
macrumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا