هوش مصنوعی

اپل در WWDC قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی سیری را معرفی می کند

طبق یک گزارش، اپل هنگام رونمایی از iOS 18 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) 2024، در حال کار بر روی معرفی یک ویژگی خلاصه نوتیفیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است.

این غول فناوری مستقر در کوپرتینو احتمالاً از چندین ویژگی هوش مصنوعی «عملی» در هنگام برگزاری رویداد سالانه متمرکز بر توسعه‌دهندگان خود در 10 ژوئن رونمایی خواهد کرد. گزارش شده است که یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه‌ریزی‌شده سیری را مکالمه‌تر می‌کند زیرا هوش مصنوعی ممکن است گفتار طبیعی و احساسی را به فضای مجازی اضافه کند. دستیار جدای از این موارد، عملکرد هوش مصنوعی می تواند راه خود را به برنامه های Safari، Photos و Notes اپل نیز باز کند.

AppleInsider گزارش می دهد که اپل قصد دارد سیری را با گنجاندن قابلیت های هوش مصنوعی در آن به طور عمده ارتقا دهد. این نشریه با استناد به افرادی که با این موضوع آشنا هستند، بیان می‌کند که اپل در داخل پروژه ابتکارات هوش مصنوعی خود را Greymatter نامگذاری کرده است و در حال کار بر روی معرفی ویژگی به نام «Greymatter Catch Up» است. این در اصل یک ویژگی خلاصه اعلان است، اما نشریه ادعا می کند که از طریق سیری کار خواهد کرد.

اپل در WWDC قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی سیری را معرفی می کند

طبق این گزارش، سیری همچنین ممکن است بتواند دستورات پیچیده را بهتر مدیریت کند. گفته می شود که یک چارچوب پاسخ هوشمند جدید و یک مدل زبان بزرگ روی دستگاه (LLM) دریافت می کند که زمینه یک درخواست را درک می کند و پاسخ های آن را تنظیم می کند. این گزارش همچنین انتظار دارد که این زبان با گنجاندن LLM گفتگوی بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز اپل این است که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های موجود خود ادغام کند تا تجربه کاربر را روان‌تر کند. به عنوان مثال، گزارش قبلی ادعا می‌کرد که مرورگر سافاری ممکن است ویژگی خلاصه‌سازی صفحه وب را داشته باشد.

 

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا