هوش مصنوعی

اپل قابلیت هوش مصنوعی iOS 18 را تنها برای سری آیفون 15 پرو تدارک دید

اپل روی چندین ویژگی هوش مصنوعی برای سری آیفون 16 و بالاتر کار کرده است که انتظار می‌رفت با به‌روزرسانی iOS 18 به مدل‌های قدیمی‌تر نیز برسد. با این حال، مارک گورمن اخیراً فاش کرده است که ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی تنها برای آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس عرضه خواهد شد.

به گفته مارک گورمن، عملکردهای اساسی هوش مصنوعی در iOS 18 روی دستگاه اجرا می شوند، در حالی که ویژگی های پیشرفته تر به قابلیت پردازش بیشتری نیاز دارند و به سرورهای اپل متکی هستند.

طبق گزارش های قبلی، اپل همچنین در حال توسعه تراشه هایی برای استقرار در سرورهای خود برای اجرای ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی است. گزارش ها همچنین اشاره کرده اند که این شرکت قصد دارد از تراشه های سری M خود در سرورهای خود برای مدیریت پردازش هوش مصنوعی استفاده کند.

عدم ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر به آیفون‌های بیشتری می‌تواند به دلیل زیرساخت‌های محدود در حال حاضر باشد. سامسونگ و گوگل همچنین بسیاری از ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی خود را منحصر به مدل های جدیدتر نگه داشته اند.

اپل قابلیت هوش مصنوعی iOS 18 را تنها برای سری آیفون 15 پرو تدارک دید

طبق گزارش‌ها، iOS 18 شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند خلاصه‌سازی اعلان‌ها (به نام Greymatter Catch Up)، حذف اشیا از تصاویر، برنامه یادداشت‌های اصلاح‌شده با قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار و خلاصه‌سازی و غیره خواهد بود. این توسعه همچنین قابلیت های جدیدی را به سیری اضافه می کند، مانند توانایی باز کردن یک سند خاص، حذف ایمیل، خلاصه کردن یک مقاله و غیره.

قابل ذکر است، بیشتر ویژگی های مبتنی بر متن باید به عنوان ویژگی های اساسی طبقه بندی شوند که می توانند روی دستگاه نیز اجرا شوند. بنابراین، مدل‌های اخیر آیفون که واجد شرایط iOS 18 هستند، سری آیفون 11 و بالاتر، آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون XR، آیفون SE (نسل دوم)، آیفون SE (نسل سوم)  می‌توانند این ویژگی‌ها را دریافت کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام ویژگی دقیق روی دستگاه اجرا می شود.

علاوه بر این، مارک گورمن می‌گوید که ممکن است برخی از عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه نیز وجود داشته باشد که مدل‌های iPhone 15 Pro و نسخه‌های بعدی می‌توانند از عهده آن برآیند، اما نه مدل‌های قدیمی‌تر و مدل‌های غیرپرو آیفون 15 با A16 Bionic. این ویژگی ها همچنین می توانند منحصر به آخرین مدل ها باقی بمانند.

iPadOS 18 و macOS 15 نیز برخی از ویژگی های هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد. به گفته گورمن، نیاز برای دستگاه‌های macOS و iPadOS حداقل یک تراشه M1 یا یک نسخه جدیدتر خواهد بود. بنابراین، دستگاه‌های مک مجهز به اینتل نیز این ویژگی‌ها را دریافت نخواهند کرد. منطقی است زیرا تراشه‌های اینتل و تراشه‌های Bionic در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون فاقد NPU توانمندی هستند که برای اجرای LLM‌های روی دستگاه لازم است.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا