هوش مصنوعی

مایکروسافت برای افزایش نگرانی ویژگی های امنیتی به AI اضافه می کند

مایکروسافت از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید (AI) با معرفی رایانه‌های شخصی Copilot+ در رویداد سرفیس و هوش مصنوعی مایکروسافت در ماه گذشته رونمایی کرد.

با این حال، یکی از ویژگی‌ها، به نام Recall، پس از اضافه شدن در پیش‌نمایش، با واکنش کاربران مواجه شد تا کاربران بتوانند این ویژگی را آزمایش کنند. بسیاری از کاربران به رسانه‌های اجتماعی برای ابراز نگرانی در مورد حریم خصوصی و عدم وجود مکانیزم انتخاب کردن مراجعه کردند. اکنون، غول فناوری نگرانی‌ها را با معرفی سه ویژگی امنیتی جدید برطرف کرده است تا به کاربران کمک کند به ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد کنند که امکان ردیابی بصری تاریخچه کاربر را فراهم می‌کند.

مایکروسافت برای افزایش نگرانی ویژگی های امنیتی به AI اضافه می کند

در یک پست ویندوزبلاگ، این شرکت انتقاد کاربران را پذیرفت و تغییراتی را که ایجاد می کرد برجسته کرد. در این پست آمده بود:

«ما سیگنال واضحی شنیده‌ایم که می‌توانیم انتخاب افراد برای فعال کردن Recall در رایانه + Copilot و بهبود حریم خصوصی و حفاظت‌های امنیتی را آسان‌تر کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، به‌روزرسانی‌هایی را اعلام می‌کنیم که قبل از ارسال Recall  به مشتریان در 18 ژوئن اعمال خواهند شد.»

در کل سه تغییر وجود دارد. ابتدا، Recall کاملاً انتخاب خواهد شد. فرآیند راه‌اندازی این ویژگی صفحه ای را نشان می دهد که کاربران می‌توانند آن را غیرفعال کنند. علاوه بر این، این ویژگی به طور پیش‌فرض خاموش می‌ماند، بنابراین تنها راه برای روشن کردن آن، گذراندن فعالانه فرآیند راه‌اندازی است.

در مرحله بعد، مایکروسافت Windows Hello را یکپارچه می کند، ویژگی امنیتی که به اطلاعات بیومتریک یا کد پین نیاز دارد تا کاربر بتواند به دستگاه دسترسی داشته باشد، با Recall. اکنون برای فعال کردن این ویژگی، کاربران باید Windows Hello را فعال و راه‌اندازی کنند. علاوه بر این، غول فناوری گفت که دستگاه برای مشاهده جدول زمانی و جستجو در Recall به یک “اثبات حضور” نیاز دارد.

 

منبع
gadgets360

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا