هوش مصنوعیگوشی موبایل

Gemini Assistant: انقلاب رابط کاربری گوگل در دستیار هوش مصنوعی

گوگل به‌تازگی ویژگی‌های دستیار هوش مصنوعی خود، یعنی Gemini Assistant را به‌روزرسانی کرده است. این به‌روزرسانی شامل یک رابط کاربری شناور و مدرن است که اکنون برای تعدادی از کاربران به نمایش درآمده است. رابط کاربری جدید به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند بدون نیاز به خروج از برنامه در حال استفاده، به راحتی با دستیار هوش مصنوعی تعامل داشته باشند و از قابلیت‌های چندوظیفگی بهره‌مند شوند.

در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O گوگل که در اوایل سال جاری برگزار شد، این شرکت از ویژگی‌های جدید دستیار هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. یکی از این ویژگی‌ها، پنل شناوری بود که اکنون به نظر می‌رسد برای برخی کاربران به واقعیت تبدیل شده است.

Gemini Assistant

Gemini Assistant به تدریج با افزودن ویژگی‌های جدید بهبود یافته و اکنون به‌عنوان جایگزینی پیشرفته برای Google Assistant شناخته می‌شود. اگر شما نیز مدتی است که از Gemini Assistant به عنوان دستیار اصلی خود استفاده می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که رابط کاربری جدید به‌صورت یک پنل شناور ظاهر می‌شود که بر روی برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستید، نمایش داده می‌شود.

این پنل به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از دستورات ساده مانند “باز کردن پیام‌ها” یا “راه‌اندازی دوربین”، بدون خروج از برنامه فعلی، کارهای خود را انجام دهند. اما اگر درخواست شما پیچیده‌تر باشد، مانند “ایجاد تصویر از یک کوه”، پنل به یک رابط کاربری کامل‌تر برای چت بات Gemini تبدیل می‌شود و دستیار هوش مصنوعی کارهای بیشتری را انجام می‌دهد.

اخیراً، وب‌سایت Android Authority گزارش داده که این رابط کاربری جدید برای برخی از کاربران در حال حاضر فعال شده است. این کاربران گزارش کرده‌اند که در نسخه بتای برنامه گوگل (15.31.29.28.arm64) در گوشی‌های Samsung Galaxy S22 Ultra، این پنل شناور جدید ظاهر شده است.

این رابط کاربری نه‌تنها از لحاظ ظاهری تمیزتر و جذاب‌تر است، بلکه امکان تعامل آسان‌تری با دستیار هوش مصنوعی فراهم می‌کند. همچنین ممکن است ویژگی‌های کشیدن و رها کردن (drag and drop) نیز به آن اضافه شود، به طوری که کاربران می‌توانند تصاویر تولید شده توسط دستیار را مستقیماً به یک اپلیکیشن پیام‌رسان انتقال دهند.

اگرچه این تغییرات هنوز به صورت گسترده در دسترس نیستند، اما برای برخی از کاربران Gemini قابل مشاهده شده است و احتمال می‌رود که در رویداد Made by Google در 13 آگوست، گوگل این رابط کاربری جدید را به‌طور رسمی معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا