هوش مصنوعی

کارشناسان می گویند ممنوعیت های هوش مصنوعی در محل کار کارساز نخواهد بود!

مطالعه اخیر منتشر شده توسط ارائه‌دهنده خدمات و نرم‌افزار امنیتی سازمانی بلک‌بری نشان داد که ۷۵ درصد از سازمان‌ها در سرتاسر جهان در حال پیاده‌سازی یا اجرای ممنوعیت‌های محل کار در ChatGPT و سایر برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی هستند.

این مطالعه که بر اساس نظرسنجی از 2000 تصمیم‌گیرنده فناوری اطلاعات در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا توسط OnePoll انجام شد، همچنین نشان داد که 61 درصد از سازمان‌هایی که به‌منظور اعمال تحریم‌ها یا در نظر گرفتن ممنوعیت‌ها اقدام می‌کنند، این اقدامات را طولانی‌مدت یا دائمی با خطراتی برای امنیت داده‌ها انجام می‌دهند. حریم خصوصی، و شهرت شرکت، تصمیمات را برای اقدام به انجام می رساند.

جان بامبنک، شکارچی اصلی تهدید در Netenrich، یک شرکت عملیات فناوری اطلاعات و امنیت دیجیتال در سن خوزه، کالیفرنیا، اظهار داشت: «چنین ممنوعیت‌ها اساساً غیرقابل اجرا هستند و کاری بیش از ایجاد احساس بهتر در مدیران ریسک از محدود شدن مسئولیت‌ها ندارند.

آنچه که تاریخ به ما نشان می‌دهد این است که وقتی ابزارهایی وجود دارد که بهره‌وری یا کیفیت زندگی کارگران را بهبود می‌بخشد، کارگران راهی برای استفاده از آنها پیدا می‌کنند. “اگر این استفاده خارج از کنترل یا دید سازمان باشد، تیم های امنیتی به سادگی نمی توانند از داده ها محافظت کنند.”

جی پی گاوندر، معاون رئیس جمهور و تحلیلگر اصلی در Forrester Research، یک شرکت تحقیقات بازار مستقر در کمبریج، ماساچوست، اضافه کرد: “هر کارمند یک گوشی هوشمند دارد، بنابراین ممنوعیت ها لزوماً کارایی خوبی ندارند.

دلیل استفاده کارکنان از این ابزارها، بهره‌وری بیشتر، سرعت بخشیدن به کارایی و یافتن پاسخ به سؤالاتی است که نمی‌توانند به راحتی به آنها پاسخ دهند.

Gownder توصیه کرد که کارفرمایان ابزارهای مورد تایید شرکت را ارائه دهند که نیازهای کارکنان آنها را برآورده کند. او گفت: «با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد را برای نیروی کار طراحی کنند که ایمن هستند، از تکنیک‌هایی برای به حداقل رساندن توهم استفاده می‌کنند، و پس از استفاده قابل بررسی و ردیابی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا