هوش مصنوعی

OpenAI اولین کنفرانس توسعه دهندگان خود را در 15 آبان برگزار خواهد کرد

در رویداد یک روزه OpenAI DevDay، که شامل یک سخنرانی اصلی و جلسات اولیه به رهبری اعضای کادر فنی OpenAI خواهد شد، OpenAI در یک پست وبلاگی گفت که پیش‌نمایش «ابزارهای جدید و تبادل ایده‌ها» را انجام می‌دهد – اما بقیه را به عهده تخیل.

اخبار مربوط به GPT-5، نام فرضی مدل هوش مصنوعی مولد پرچمدار بعدی OpenAI، بعید است – مدیر عامل OpenAI، Sam Altman در ماه آوریل تایید کرد که OpenAI GPT-5 را آموزش نمی‌دهد و برای مدتی این کار را نخواهد کرد.

اما ممکن است درباره برنامه‌های OpenAI برای Global Illumination، استودیوی طراحی هوش مصنوعی که در ماه آگوست خریداری کرد و به‌روزرسانی در دسترس بودن قابلیت‌های درک تصویر GPT-4 بیشتر بیاموزیم.

در حالی که GPT-4، مدل پیشرو فعلی OpenAI، می‌تواند تصاویر را تحلیل و تفسیر فنی کند، گزارش شده است که OpenAI توانایی‌های پردازش تصویر را به دلیل ترس از مسائل مربوط به حریم خصوصی حفظ کرده است.

این خبرنگار از دیدن تکنیک‌های جدید برای واترمارکینگ تولید شده توسط هوش مصنوعی نیز تعجب نمی‌کند، زیرا ترس از محتوای غلط و سرقت‌آمیز تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقیاس افزایش می‌یابد. OpenAI اخیراً ابزار داخلی خود را برای شناسایی متون تولید شده توسط هوش مصنوعی به دلیل عملکرد ضعیف کشیده است. شاید در DevDay نوعی جانشین داشته باشیم.

در حالی که DevDay عمدتاً به صورت حضوری خواهد بود، بخش‌هایی از کنفرانس، از جمله سخنرانی اصلی، به صورت آنلاین پخش خواهد شد. OpenAI می‌گوید که ثبت‌نام در هفته‌های آینده آغاز می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان به «صدها» توسعه‌دهنده محدود می‌شود.

آلتمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مشتاقانه منتظر نمایش آخرین کار خود هستیم تا توسعه دهندگان را قادر به ساخت چیزهای جدید کنیم.

چرا میزبان یک روز توسعه دهنده هستیم؟ در پست وبلاگ، OpenAI نشان می دهد که جامعه توسعه دهندگان آن به اندازه کافی بزرگ است که آن را توجیه کند. بیش از ۲ میلیون توسعه‌دهنده از طیف ابزارهای هوش مصنوعی این استارت‌آپ، از جمله مدل‌های زبان بزرگ GPT-4 و ChatGPT، مدل تبدیل متن به تصویر DALL-E 2 و مدل تشخیص خودکار گفتار Whisper استفاده می‌کنند.

کنفرانس های توسعه دهندگان نیز یک فرصت بازاریابی هستند. و OpenAI در جستجوی یک برد تجاری است.

در حالی که ChatGPT به شهرت جهانی دست یافت، OpenAI – با حمایت میلیاردها سرمایه از مایکروسافت و بازیگران بزرگ VC – ظاهراً سال گذشته بیش از 540 میلیون دلار برای توسعه آن هزینه کرد، از جمله وجوهی که برای جذب استعدادهایی مانند Google و Meta استفاده کرد.

به نظر می رسد این شرکت به خوبی در مسیر سودآوری قرار دارد – طبق گزارش ها، می تواند یک میلیارد دلار درآمد در سال آینده به ارمغان بیاورد – اما با افزایش رقابت و افزایش سرسام آور هزینه های سخت افزاری هوش مصنوعی، OpenAI نمی تواند روی موفقیت های خود استراحت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا