هوش مصنوعی

Meta در حال توسعه سیستم هوش مصنوعی جدید به اندازه پیشرفته ترین مدل OpenAI

متا پلتفرم در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی جدید است که به عنوان قدرتمندترین مدل ارائه شده توسط OpenAI طراحی شده است. فیسبوک قصد دارد مدل جدید هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده کند و اضافه کرد که چندین برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری خود با نام Llama 2 خواهد بود.

Llama 2 مدل زبان AI منبع باز متا است که در ماه جولای راه اندازی شد و توسط سرویس های ابری Azure مایکروسافت برای رقابت با ChatGPT OpenAI و Bard گوگل توزیع شد.

سیستم برنامه ریزی شده، که جزئیات آن هنوز ممکن است تغییر کند، به سایر شرکت ها کمک می کند تا خدماتی را ایجاد کنند که متن، تحلیل و سایر خروجی های پیچیده را تولید کنند.

متا انتظار دارد در اوایل سال 2024 آموزش سیستم هوش مصنوعی جدید را که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می شود، آغاز کند.

Meta is developing a new AI system as advanced as the OpenAI model

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در اواخر سال گذشته، کسب‌وکارها و شرکت‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرآیندهای تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

اپل در حال کار بر روی ارائه‌های هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI و Bard گوگل است و افزود که چارچوب خود را به نام Ajax ساخته است تا مدل‌های زبانی بزرگ ایجاد کند و همچنین در حال آزمایش یک ربات چت است که برخی مهندسان آن را می‌نامند. “Apple GPT”.

در ماه آگوست، متا یک مدل هوش مصنوعی را منتشر کرد که قادر به ترجمه و رونویسی گفتار به ده‌ها زبان بود، که یک بلوک ساختمانی بالقوه برای ابزارهایی است که امکان برقراری ارتباط بلادرنگ بین زبان‌ها را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا