هوش مصنوعی

گوگل دسترسی به هوش مصنوعی خود را پیش از انتشار در اختیار برخی شرکت ها قرار می دهد!

Gemini مجموعه‌ای از مدل‌های زبان بزرگ است که همه چیز را از ربات‌های چت گرفته تا ویژگی‌هایی که متن را خلاصه می‌کنند یا متن اصلی تولید می‌کنند، ارائه می‌کند.

روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که گوگل آلفابت به گروه کوچکی از شرکت ها اجازه دسترسی به نسخه اولیه Gemini، نرم افزار هوش مصنوعی مکالمه ای خود را داده است.

بر اساس این گزارش، Gemini برای رقابت با مدل GPT-4 OpenAI در نظر گرفته شده است.

برای گوگل، ریسک راه اندازی Gemini زیاد است. پس از راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI در سال گذشته که توسط مایکروسافت راه‌اندازی شد، دنیای فناوری را تحت تأثیر قرار داد، گوگل امسال سرمایه‌گذاری‌های خود را در هوش مصنوعی مولد افزایش داده است.

Google puts access to artificial intelligence before publication in some companies!

در این گزارش آمده است که Gemini مجموعه‌ای از مدل‌های زبان بزرگ است که از چت‌بات‌ها گرفته تا ویژگی‌هایی که متن را خلاصه می‌کنند یا متن اصلی را بر اساس آنچه کاربران می‌خواهند بخوانند مانند پیش‌نویس ایمیل، اشعار موسیقی یا داستان‌های خبری تولید می‌کنند.

همچنین انتظار می رود که به مهندسان نرم افزار کمک کند تا کد بنویسند و تصاویر اصلی را بر اساس آنچه کاربران می خواهند ببینند تولید کنند.

در این گزارش آمده است که گوگل در حال حاضر به توسعه دهندگان اجازه دسترسی به نسخه نسبتاً بزرگ Gemini را می دهد، اما نه بزرگترین نسخه ای که در حال توسعه است که بیشتر با GPT-4 برابری می کند.

غول جستجو و تبلیغات قصد دارد Gemini را از طریق سرویس هوش مصنوعی Google Cloud Vertex در اختیار شرکت ها قرار دهد.

ماه گذشته، این شرکت هوش مصنوعی مولد را به ابزار جستجوی خود برای کاربران هند و ژاپن معرفی کرد. همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با قیمت ماهانه 30 دلار برای هر کاربر در دسترس مشتریان سازمانی قرار داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا