هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ChatGPT ممکن است دقیق تر از توصیه های پزشکی آنلاین باشد!

به عنوان دستیار سال چهارم چشم پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، بزرگترین مسئولیت های رایلی لیون شامل تریاژ است: وقتی یک بیمار با یک شکایت مربوط به چشم مراجعه می کند، لیون باید فوریت آن را ارزیابی کند.

او اغلب متوجه می شود که بیماران قبلاً به «دکتر گوگل» مراجعه کرده اند. لیون گفت که آنلاین، آنها احتمالاً متوجه می شوند که “هر تعدادی از چیزهای وحشتناک ممکن است بر اساس علائمی که تجربه می کنند در حال وقوع باشد.”

بنابراین، هنگامی که دو تن از همکار چشم پزشک لیون در Emory نزد او آمدند و پیشنهاد کردند که دقت ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT در تشخیص شکایات مربوط به چشم ارزیابی شود، او از این فرصت استفاده نکرد.

در ماه ژوئن، لیون و همکارانش در medRxiv، یک ناشر آنلاین پیش‌چاپ‌های علوم سلامت، گزارش دادند که ChatGPT به خوبی با پزشکانی که علائم مشابه را بررسی کرده‌اند مقایسه می‌کند – و عملکرد بسیار بهتری نسبت به بررسی علائم در وب‌سایت محبوب سلامت داشت.

و علیرغم مشکل “توهم” که بسیار تبلیغ شده است که ChatGPT را آزار می دهد – عادت آن به بیان گهگاه اظهارات نادرست آشکار – مطالعه ای گزارش داد که جدیدترین نسخه ChatGPT وقتی با یک مجموعه چشم استاندارد ارائه می شود، اظهارات “به شدت نادرست” را ارائه نمی کند. شکایات

مهارت نسبی ChatGPT که در نوامبر 2022 عرضه شد، برای لیون و همکارانش شگفت‌انگیز بود. Nieraj Jain، یکی از نویسندگان، استادیار مرکز چشم که متخصص در جراحی و بیماری های شبکیه چشم است، گفت: موتور هوش مصنوعی “قطعاً پیشرفتی در مقایسه با قرار دادن چیزی در نوار جستجوی گوگل و دیدن آنچه پیدا می کنید است.”

پر کردن شکاف های مراقبت با هوش مصنوعی

اما این یافته‌ها بر چالشی که صنعت مراقبت‌های بهداشتی با آن مواجه است تاکید می‌کند زیرا نوید و مشکلات هوش مصنوعی مولد، نوع هوش مصنوعی مورد استفاده ChatGPT را ارزیابی می‌کند.

دقت اطلاعات پزشکی ارائه‌شده توسط chatbot ممکن است نشان‌دهنده پیشرفتی نسبت به دکتر Google باشد، اما هنوز سؤالات زیادی درباره نحوه ادغام این فناوری جدید در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی با همان حفاظت‌هایی که از لحاظ تاریخی برای معرفی داروها یا دستگاه‌های پزشکی جدید اعمال می‌شود، وجود دارد.

نحو روان، لحن معتبر، و مهارت هوش مصنوعی مولد توجه فوق‌العاده‌ای را از همه بخش‌های جامعه به خود جلب کرده است و برخی تأثیرات آینده آن را با خود اینترنت مقایسه می‌کنند. در بخش مراقبت‌های بهداشتی، شرکت‌ها با تب و تاب تلاش می‌کنند تا هوش مصنوعی مولد را در زمینه‌هایی مانند رادیولوژی و سوابق پزشکی پیاده‌سازی کنند.

با این حال، وقتی صحبت از ربات‌های چت مصرف‌کننده به میان می‌آید، هنوز هم احتیاط وجود دارد، حتی اگر این فناوری در حال حاضر به طور گسترده در دسترس است – و بهتر از بسیاری از جایگزین‌ها.

بسیاری از پزشکان بر این باورند که ابزارهای پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی باید تحت یک پروسه تایید مشابه رژیم FDA برای داروها قرار گیرند، اما تا سال‌ها دیگر طول خواهد کشید. مشخص نیست که چگونه چنین رژیمی ممکن است برای هوش مصنوعی های همه منظوره مانند ChatGPT اعمال شود.

جین می‌گوید: «شکی نیست که ما با دسترسی به مراقبت مشکل داریم، و اینکه آیا استفاده از ChatGPT برای پوشاندن حفره‌ها یا پر کردن شکاف‌های دسترسی ایده خوبی است یا خیر، این اتفاق می‌افتد و در حال حاضر نیز اتفاق می‌افتد.» “مردم قبلاً کاربرد آن را کشف کرده اند. بنابراین، ما باید مزایای بالقوه و مشکلات را درک کنیم.”

ChatGPT AI may be more accurate than online medical advice!

ربات هایی با رفتار خوب

گزارشی در تایید دقت نسبی نسل جدید چت ربات‌های هوش مصنوعی تنها نیست. گزارشی که در اوایل ماه جولای در نیچر توسط گروهی به سرپرستی دانشمندان رایانه گوگل منتشر شد، گفت که پاسخ‌های تولید شده توسط Med-PaLM، یک ربات چت هوش مصنوعی که این شرکت به طور خاص برای استفاده پزشکی ساخته است، «با پاسخ‌های داده‌شده توسط پزشکان مقایسه می‌شود».

مطالعه دیگری که در آوریل توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو و سایر موسسات منتشر شد، حتی اشاره کرد که متخصصان مراقبت های بهداشتی پاسخ های ChatGPT را نسبت به پاسخ های پزشکان انسانی همدلانه تر ارزیابی کردند.

در واقع، تعدادی از شرکت‌ها در حال بررسی چگونگی استفاده از چت‌بات‌ها برای درمان سلامت روان هستند، و برخی از سرمایه‌گذاران در شرکت‌ها شرط می‌بندند که افراد سالم نیز ممکن است از چت کردن و حتی ارتباط با یک “دوست” هوش مصنوعی لذت ببرند.

شرکت پشتیبان Replika که یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های این سبک است، چت‌بات خود را با عنوان “همدم هوش مصنوعی که اهمیت می‌دهد. همیشه اینجا برای گوش دادن و صحبت کردن. همیشه در کنار شما” به بازار عرضه می‌کند.

 

یکی از سخنگویان شرکت گفت: «مدل های OpenAI برای ارائه اطلاعات پزشکی به خوبی تنظیم نشده اند. هرگز نباید از مدل‌های ما برای ارائه خدمات تشخیصی یا درمانی برای شرایط پزشکی جدی استفاده کنید.»

با این حال، در حال حاضر، نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد آزمایش‌های دقیق هوش مصنوعی برای ایمنی و اثربخشی قریب‌الوقوع است. در ماه مه، رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، «تنظیم مدل‌های زبان بزرگ را برای آینده ما حیاتی» توصیف کرد، اما جدای از توصیه تنظیم‌کننده‌ها به «چابک بودن» رویکردشان، جزئیات کمی ارائه کرد.

در این بین، مسابقه ادامه دارد. در ماه جولای، وال استریت ژورنال گزارش داد که کلینیک مایو در حال همکاری با گوگل برای ادغام چت ربات Med-PaLM 2 در سیستم خود است.

و ادغام مداوم هوش مصنوعی در بینگ و جستجوی گوگل مایکروسافت نشان می دهد که دکتر گوگل در حال حاضر در راه خود برای جایگزینی با دکتر چت بات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا