هوش مصنوعی

معرفی 3 سهام بزرگ هوش مصنوعی (AI) برای IRA شما

این شرکت‌ها راه‌حل‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کنند که قادر به ایجاد سال‌ها رشد درآمد هستند.
ظهور هوش مصنوعی (AI) به جریان اصلی باعث افزایش سهام فناوری در سال 2023 شد زیرا این بخش در سال جاری حدود 40 درصد از رشد را در بازار کسب کرده است. همانطور که توسط ChatGPT نشان داده شده است، هوش مصنوعی به لطف توانایی هایی مانند تولید هنر و ارائه پاسخ های انسانی در پیام های چت، سرفصل ها را به خود اختصاص داد.

هوش مصنوعی یک فرصت بزرگ برای شرکت های فناوری است. پیش بینی می شود صنعت جهانی هوش مصنوعی تا سال 2030 به یک بازار 1.8 تریلیون دلاری تبدیل شود که در مقایسه با 142.3 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

چشم انداز رشد بلندمدت این بخش، شرکت هایی را که در قلب راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دارند، به سرمایه گذاری قانع کننده ای تبدیل می کند، به ویژه برای حساب بازنشستگی فردی (IRA)، زیرا فناوری هوش مصنوعی در طول زمان تکامل می یابد.

اما در یک IRA، شما همچنین سهامی را می خواهید که در طولانی مدت وجود داشته باشد. به همین دلیل است که این سه سهام هوش مصنوعی انتخاب خوبی برای حساب بازنشستگی دارند.

1.سهام هوش مصنوعی: Alphabet

3 Great Artificial Intelligence (AI) Stocks for Your IRA

آلفابت سرمایه گذاری جذابی را صرفاً با قدرت سهم بازار پیشرو خود در تبلیغات دیجیتال انجام می دهد. قابلیت های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی را نیز به آن اضافه کنید، این یک سهام عالی برای IRA شما خواهد بود.

این شرکت هوش مصنوعی را به بخش وسیعی از محصولات خود، از جمله گوگل، تزریق کرد، جایی که هوش مصنوعی به موتور جستجو کمک می‌کند تا هدف جستجوهای کلامی و تایپی را بهتر درک کند. همانطور که ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، اظهار داشت: “پیشنهادات هوش مصنوعی مولد جدید ما در حال گسترش کل بازار آدرس پذیر ما و جذب مشتریان جدید است.”

به عنوان مثال، Instacart با استفاده از فناوری هوش مصنوعی Alphabet، گردش کار خدمات مشتری خود را بهبود می بخشد. خود آلفابت برای مدیریت محتوای گسترده یوتیوب به هوش مصنوعی متکی است، جایی که در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو آپلود می شود.

هوش مصنوعی همچنین یکی از مؤلفه‌های کلیدی کسب و کار رایانش ابری در حال رشد این شرکت، Google Cloud است. تعداد مشتریانی که راه‌حل‌های هوش مصنوعی Google Cloud را اتخاذ کردند در سه ماهه دوم بیش از 15 برابر افزایش یافت.

وضعیت مالی Alphabet بسیار عالی است، زیرا از طریق خطوط تجاری موجود خود فروش زیادی دارد. این شرکت در سه ماهه دوم 74.6 میلیارد دلار درآمد، همراه با 21.8 میلیارد دلار جریان نقد آزاد (FCF) به دست آورد که به آلفابت پول نقد زیادی برای سرمایه گذاری در قابلیت های هوش مصنوعی خود می دهد.

2.سهام هوش مصنوعی: IBM

3 Great Artificial Intelligence (AI) Stocks for Your IRA

IBM دارای چندین دهه تجربه هوش مصنوعی است و در سال 1997 که فناوری هوش مصنوعی آن قهرمان شطرنج جهان را در نبرد کلاسیک انسان در مقابل ماشین شکست داد، تاریخ ساز شد. در ماه جولای، Big Blue آخرین راه حل هوش مصنوعی خود، watsonx را معرفی کرد.

بیش از 150 کسب و کار قبلاً این پلت فرم را پذیرفته اند، از جمله ناسا، و در ویمبلدون، watsonx برای تولید تفسیر تنیس استفاده شد.

IBM همچنین در حال توسعه کامپیوترهای کوانتومی است که از ابررایانه های امروزی قدرتمندتر هستند زیرا از فیزیک کوانتومی برای پردازش مقادیر عظیمی از داده های پیچیده استفاده می کنند. کامپیوترهای کوانتومی گامی کلیدی در تکامل هوش مصنوعی هستند و IBM به عنوان پیشرو در فضا شناخته می شود.

یکی دیگر از عواملی که IBM را به یک سرمایه گذاری عالی هوش مصنوعی، به ویژه برای IRA تبدیل می کند، سود سهام آن است که در حال حاضر بیش از 4 درصد بازده دارد.

سود سهام درآمد غیرفعال را به IRA شما می رساند و توانایی Big Blue برای تامین مالی آن بسیار خوب است. پیش بینی می شود FCF این شرکت در سال جاری به 10.5 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال گذشته بیش از 1 میلیارد دلار افزایش داشته است.

IBM همچنین از سال 1916 سود سه ماهه پرداخت کرده است که نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن است.

3.سهام هوش مصنوعی: Palantir

3 Great Artificial Intelligence (AI) Stocks for Your IRA

شرکت تجزیه و تحلیل داده Palantir در ماه آوریل پلتفرم هوش مصنوعی جدید خود (AIP) را معرفی کرد و اگرچه این پلتفرم جدید است، این شرکت در موقعیت منحصر به فردی برای سرمایه گذاری در بازار هوش مصنوعی قرار دارد.

این به این دلیل است که سیستم‌های Palantir برای مدیریت داده‌های طبقه‌بندی‌شده دولتی ساخته شده‌اند، زیرا نرم‌افزار آن به جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند. امروزه، نرم‌افزار هوش مصنوعی Palantir همچنان در موقعیت‌های پرمخاطره، مانند کمک به اوکراین در جنگ علیه روسیه، استفاده می‌شود.

الکساندر کارپ، مدیر عامل شرکت AIP، طی ماه‌هایی که از آغاز به کار AIP می‌گذرد، اظهار داشت: «تقاضا برای AIP متفاوت از آنچه در بیست سال گذشته دیده‌ایم است». این تقاضای مشتری به پالانتیر کمک کرد تا قراردادهایی با فرماندهی عملیات ویژه ارتش ایالات متحده و نیروهای هوایی و فضایی امضا کند.

به لطف موفقیت محصولات خود، Palantir وضعیت مالی قوی را تجربه می کند. فروش 533 میلیون دلاری سه ماهه دوم آن نشان دهنده 13 درصد رشد درآمد نسبت به سال گذشته است. سه ماهه دوم همچنین سومین سه ماهه متوالی سودآور Palantir را رقم زد.

درآمد خالص 27.8 میلیون دلاری داشت که یک چرخش شگفت انگیز از ضرر خالص 179.3 میلیون دلاری سال قبل بود. سودآوری یک ویژگی مهم برای هر شرکتی است که در IRA خود دارید، زیرا امنیت بیشتری را فراهم می کند که شرکت می تواند در طول زمان دوام بیاورد.

نشانه دیگری از سلامت مالی Palantir، FCF تعدیل شده در سه ماهه دوم آن 96 میلیون دلار است که از 60.9 میلیون دلار در سال قبل افزایش یافته است.

پالانتیر همچنین بیش از 3 میلیارد دلار پول نقد، معادل های نقدی و اوراق بهادار قابل فروش در پایان سه ماهه دوم داشت. این شرکت از برخی از وجوه نقد خود برای خرید سهام استفاده می کند.

Palantir را با Alphabet و IBM در IRA خود ترکیب کنید، و ترکیب خوبی از سهام فناوری رشد و درآمد با وضعیت مالی خوب و موفقیت نشان داده شده در زمینه در حال رشد هوش مصنوعی خواهید داشت.

خرید هاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا