هوش مصنوعی

ChatGPT چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

ChatGPT از زمان راه‌اندازی در اواخر سال 2022، جهان را درگیر طوفان کرده است و به راحتی می‌توان فهمید که چرا.

چت‌بات انقلابی هوش مصنوعی می‌تواند کارهای شگفت‌آوری را انجام دهد، از برگزاری یک مکالمه تا نوشتن یک مقاله کامل ترم.

به علاوه، چیزهای زیادی وجود دارد که نمی‌دانستید ChatGPT می‌تواند انجام دهد – از ساختن لوگوی برند گرفته تا ساخت موسیقی و موارد دیگر.

ما می دانیم که افراد زیادی در تلاش هستند تا نحوه استفاده از این ChatGPT و محدودیت های آن را بیابند. اگر می خواهید بدانید که چگونه از این ربات چت هوش مصنوعی استفاده کنید، راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از ChatGPT و همچنین این نکات را برای استفاده حداکثری از ChatGPT ببینید.

در اینجا به تمام سوالات اصلی شما در مورد ChatGPT پاسخ می دهیم.

  • اخبار و به‌روزرسانی‌های ChatGPT (به‌روزرسانی در 27 سپتامبر)
  • Jony Ive می تواند با ChatGPT همکاری کند – آنچه ما می دانیم
  • رونمایی از چت ربات های متا هوش مصنوعی – تام برادی، کایلی جنر، اسنوپ داگ و غیره
  • به‌روزرسانی ویندوز 11 با Copilot به تازگی حذف شده است – استفاده از دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت چگونه است

CHATGPT به چه معناست؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

 

طبق گفته OpenAI، ChatGPT یک هوش مصنوعی است که برای کمک به کارهای مختلف آموزش دیده است.

به طور خاص، هر چند، این یک مدل زبان AI است که برای تولید متنی شبیه انسان و مکالمه با مردم طراحی شده است، از این رو “چت” در ChatGPT است.

عملاً به این معنی است که برای استفاده از ChatGPT، مدل را با یک پرس و جو یا درخواست با وارد کردن آن در یک جعبه متن ارائه می دهید.

سپس هوش مصنوعی این درخواست را پردازش می کند و بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارد به آن پاسخ می دهد.

“GPT” در ChatGPT از GPT می آید، مدل یادگیری که برنامه ChatGPT از آن استفاده می کند.

GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است و اکثر مردم در حال حاضر از GPT-3.5 استفاده می کنند.

این نسخه GPT است که نسخه پیش نمایش تحقیقاتی رایگان ChatGPT را تقویت می کند.

یک مدل جدیدتر نیز وجود دارد به نام GPT-4. با این حال، این مدل فقط برای مشترکین و توسعه دهندگان ChatGPT Plus با استفاده از GPT-4 API در دسترس است.

این ممکن است در نهایت تغییر کند، اما در حال حاضر، کاربران رایگان با GPT-3.5 گیر کرده اند.

در به‌روزرسانی آگوست 2023، OpenAI قابلیت‌های بیشتری را به ChatGPT اضافه کرد.

ربات چت هوش مصنوعی اکنون هنگام شروع یک چت و پیشنهاد پاسخ در مکالمات، نمونه های سریعی را ارائه می دهد. اگر ChatGPT Plus دارید، اکنون به GPT-4 نیز پیش‌فرض می‌شود، اگرچه GPT-3.5 هنوز در دسترس است.

و کاربران Plus همچنین می توانند چندین فایل را به طور همزمان برای ChatGPT بارگذاری کنند تا تجزیه و تحلیل شود. این به روز رسانی همچنین میانبرهای صفحه کلید را فعال کرده و دیگر به طور خودکار شما را از سیستم خارج نمی کند.

ChatGPT فقط برای متن روی صفحه رزرو نشده است. در به‌روزرسانی سپتامبر 2023، OpenAI این قابلیت را برای ChatGPT اضافه کرد که با صحبت کردن با شما به شما پاسخ دهد.

و همچنین می توانید با صحبت کردن با آن سوالاتی از آن بپرسید. این ویژگی در حال حاضر محدود به کاربران ChatGPT Plus و Enterprise است، اما ممکن است در نهایت به سطح رایگان راه پیدا کند.

آیا می توانید از CHATGPT به صورت رایگان استفاده کنید؟

What is ChatGPT All you need to know

 

ChatGPT هنوز به عنوان یک سرویس رایگان در مرحله تحقیق در دسترس کاربران است.

فقط یک حساب ایجاد کنید – که می توانید نحوه انجام آن را در راهنمای ما برای ChatGPT بیاموزید – و شما آماده هستید.

با این حال، OpenAI همچنین ChatGPT Plus را راه اندازی کرده است، یک سرویس اشتراک پولی برای ChatGPT.

هزینه آن 20 دلار در ماه است و امکان دسترسی به ChatGPT را حتی در زمانی که تقاضا زیاد است، سرعت پاسخگویی سریعتر و دسترسی اولویت به ویژگی های جدید در صورت در دسترس شدن را می دهد. همچنین شامل دسترسی به مدل جدید زبان بزرگ GPT-4 است.

با وجود این وعده ها، برخی از کاربران همچنان از عدم امکان استفاده از ChatGPT به دلیل ظرفیت بالای سرویس شکایت دارند.

بنابراین قبل از اشتراک، راهنمای ما را در مورد هر آنچه که باید در مورد ChatGPT Plus بدانید را بررسی کنید.

با این حال، این کاربران از مزایای عضویت خود بهره می برند. OpenAI یک ویژگی بتا را برای کاربران ChatGPT Plus اعلام کرده است که به آنها امکان دسترسی به افزونه‌های ChatGPT و نسخه جدیدی از ChatGPT را می‌دهد که می‌تواند اینترنت را مرور کند.

ما تعداد زیادی از افزونه‌های ChatGPT را امتحان کردیم و تعدادی را پیدا کردیم که بالاتر از بقیه هستند. آنها حتی هزینه 20 دلار در ماه را نیز ارزش در نظر گرفتن می کنند.

کاربران Plus ChatGPT Plus همچنین به دستورالعمل‌های سفارشی دسترسی اولیه پیدا کردند که ChatGPT را مطابق با نیازهای شما تنظیم می‌کند.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد به ChatGPT بگویید چه کسی هستید و می‌خواهید چگونه پاسخ دهد و استفاده از ربات چت را به تجربه کارآمدتری تبدیل می‌کند.

OpenAI اکنون دستورالعمل های سفارشی را در دسترس همه کاربران ایالات متحده قرار داده است و انتظار می رود کشورهای بیشتری در آینده به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین ChatGPT API وجود دارد که توسعه دهندگان از آن برای ادغام ChatGPT در برنامه ها استفاده می کنند.

با این حال، شما همچنین می توانید از این API برای انجام طیف وسیعی از کارها، از جمله قرار دادن ChatGPT در آیفون خود از طریق یک میانبر، استفاده کنید.

API معمولاً یک محصول پرداختی است که قیمت آن از 0.002 دلار به ازای هر 1000 توکن شروع می شود (یک توکن قطعاتی از کلمات است که ربات چت از آنها برای پردازش درخواست ها استفاده می کند).

و حتی می توانید برای استفاده از ChatGPT دستمزد دریافت کنید – اگرچه این یک کار تمام وقت است. لیست های شغلی برای مهندسان سریع ظاهر می شود و برخی بیش از 300000 دلار در سال پرداخت می کنند.

بنابراین اگر به هوش مصنوعی علاقه دارید، ممکن است این شغلی باشد که می خواهید آن را کشف کنید.

همچنین می‌توانید برای یافتن و گزارش اشکالات ChatGPT از طریق یک برنامه جایزه رسمی باگ، اگر سرعت شما بیشتر است، پول دریافت کنید.

چرا CHATGPT ممنوع شد؟

ChatGPT برای مدتی در ایتالیا ممنوع شد. دولت ایتالیا دستوری دولتی صادر کرد که ChatGPT را به این دلیل که OpenAI به طور غیرقانونی اطلاعات شخصی جمع آوری کرده بود، ممنوع کرد.

همچنین نگرانی هایی در مورد عدم نیاز OpenAI به سیستم تأیید سن وجود داشت.

اما این ممنوعیت از آن زمان لغو شده است. همانطور که گزارش شده است، OpenAI امتیازات کافی در نظر تنظیم کننده های ایتالیایی داده است، بنابراین چت بات دوباره در این کشور آنلاین شده است.

در حال حاضر، تنها کشورهایی که ChatGPT در آن ها در دسترس نیست، چین، روسیه، کره شمالی و ایران هستند که OpenAI از ارائه این سرویس خودداری کرده است.

با این حال، اگر آخرین اظهارات اریک اشمیت نشانه ای باشد، کشورهای بیشتری می توانند از این روند پیروی کنند. مدیر عامل سابق گوگل در مصاحبه اخیر خود نسبت به “حساب” هوش مصنوعی هشدار داد و اظهار داشت که در نهایت می تواند دموکراسی را تضعیف کند.

و دکتر جفری هینتون “پدرخوانده هوش مصنوعی” اخیراً از گوگل استعفا داد زیرا دیگر نمی توانستند از کار بر روی هوش مصنوعی پشتیبانی کنند و این موضوع توسط برخی به دلیل فشار دادن به هوش مصنوعی مطرح شد.

با توجه به آنچه در مورد ممنوعیت بالقوه TikTok دیده‌ایم، ربات‌های چت مانند ChatGPT احتمالاً توسط دولت‌ها به عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند و این بدان معناست که آنها احتمالاً آن را جدی خواهند گرفت.

و شرکت ها تهدیدات استفاده از هوش مصنوعی را نیز جدی می گیرند.

سامسونگ به تازگی کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT و دیگر هوش مصنوعی مولد منع کرده است، زیرا کارکنان به طور تصادفی اطلاعات حساسی را به چت ربات هوش مصنوعی فاش کردند.

با این حال، در حالی که سامسونگ استفاده داخلی از ChatGPT را ممنوع کرده است، همچنان به دنبال هوش مصنوعی مولد است.

دستیار صوتی Bixby و S-Pen می توانند نامزدهای اصلی ارتقاء هوش مصنوعی بر اساس نظرات مدیران سامسونگ باشند.

اپل نیز از این روش پیروی کرده و کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT منع کرده است، علیرغم اینکه به تازگی یک برنامه iOS را برای چت بات محبوب منتشر کرده است.

اپل حتی ربات چت خود را «Apple GPT» ایجاد کرد تا نیازی به استفاده از ChatGPT برای نیازهای هوش مصنوعی خود نداشته باشد.

آیا برنامه CHATGPT برای اندروید و ویندوز وجود دارد؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

یک برنامه رسمی ChatGPT وجود دارد! در حالی که برای مدت طولانی مجبور بودید به استفاده از یک مرورگر وب بسنده کنید، OpenAI اکنون برنامه ای را راه اندازی کرده است که به شما امکان می دهد هر کاری را که ChatGPT می تواند در یک مرورگر وب انجام دهد، انجام دهید.

و اکنون یک برنامه اندروید ChatGPT نیز وجود دارد. در حالی که در ابتدا محدود به ایالات متحده بود، دسترسی به برنامه رسمی iOS از زمان راه اندازی آن گسترش یافته است.

برنامه Android در حال حاضر برای دسترسی به شما نیاز دارد که از قبل ثبت نام کنید.

به غیر از برنامه رسمی، برنامه های دیگری نیز وجود دارد که از ChatGPT استفاده می کنند. اسنپ چت اکنون دارای هوش مصنوعی من است که ChatGPT در برنامه پیام رسانی محبوب ادغام شده است.

اپرا همچنین ChatGPT را در مرورگرهای وب خود ادغام کرده است و به کاربران امکان می دهد مقالات و صفحات وب را خلاصه کنند، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را فقط با یک اعلان یا کلیک ایجاد کنند.

حتی Slack ChatGPT را در برنامه Slack ادغام کرده است. اما هیچ کدام از اینها یک برنامه ChatGPT مستقل نیستند.

و مراقب برنامه هایی باشید که ادعا می کنند برنامه های ChatGPT هستند. برنامه های جعلی ChatGPT بدافزاری را منتشر می کنند که می تواند پول و رمزهای عبور شما را بدزدد.

دیگران هزاران دلار از کاربران کلاهبرداری می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از ChatGPT در تلفن خود استفاده کنید، می‌توانید این کار را از طریق مرورگر تلفن همراه خود انجام دهید یا از برنامه رسمی iOS استفاده کنید.

CHATGPT-3 در مقابل CHATGPT-4

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

با راه اندازی GPT-4، بسیاری از مردم تعجب کرده اند که چه تفاوت هایی بین ChatGPT و GPT-4 وجود دارد.

اصطلاحات حتی می تواند گیج کننده باشد، با عباراتی مانند ChatGPT-3 و ChatGPT-4 – و اکنون ChatGPT-5 – در مورد استفاده از آن. بنابراین ابتدا، اجازه دهید اصطلاحات مختلف را پوشش دهیم.

OpenAI از سال 2015 وجود داشته است و بیشتر آن زمان روی مدل GPT پشت ChatGPT کار می کند.

سپس در اواخر سال 2022، آنها ChatGPT را راه اندازی کردند، چت ربات محبوبی که اکنون با آن بسیار آشنا شده ایم.

این چت ربات ChatGPT توسط GPT-3.5، نسخه به روز شده مدل GPT-3 که سومین تکرار از مدل زبان بزرگ GPT بود، پشتیبانی می شود.

بنابراین اگر کسی به ChatGPT، ChatGPT-3، ChatGPT-3.5 یا GPT-3.5 اشاره می کند، در مورد نسخه رایگان ChatGPT و/یا مدل زبانی که آن را تقویت می کند صحبت می کند.

سپس GPT-4 است که آخرین نسخه از مدل GPT است. گاهی اوقات به عنوان ChatGPT-4 نامیده می شود، این مدل در مارس 2023 راه اندازی شد و نسخه ارتقا یافته ChatGPT است.

در حال حاضر، فقط کسانی که ChatGPT Plus دارند یا توسعه دهندگانی که به ChatGPT API دسترسی دارند (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم شد) به این مدل جدید دسترسی دارند.

با این حال، ادغام‌های ChatGPT را در برنامه‌های دیگر مانند Bing جدید با ChatGPT تقویت کرده است، بنابراین در حالی که اکثر مردم دسترسی مستقیم به ChatGPT-4 ندارند، می‌توانید از آن در برنامه‌های دیگر استفاده کنید.

اما این عملا به چه معناست؟ به طور خلاصه، GPT-4 یک جهش بزرگ به جلو است. اشیا را سریع‌تر پردازش می‌کند، می‌تواند خطوط بیشتری از متن را پردازش کند و حتی می‌تواند تصاویر را پردازش کند و زمینه را روی آن تصاویر ارائه دهد.

با این حال، هک‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای دور زدن محدودیت‌های ChatGPT-3.5 استفاده کرد، مانند استفاده از «Shogtongue»، زبانی که ChatGPT ایجاد کرد تا به مکالمه‌ها اجازه دهد بیشتر از محدودیت 8000 کلمه ادامه پیدا کنند.

توانایی GPT-4 برای مدیریت هر دو متن و تصاویر، عملکرد چندوجهی نامیده می شود، و اگر کسی در مورد آن صحبت می کند، او در مورد ChatGPT-4 صحبت می کند. ChatGPT-3 و ChatGPT-3.5 فقط مبتنی بر متن هستند – حتی اگر می توانید از کد متنی ارائه شده توسط ChatGPT برای ایجاد تصاویر و مدل های سه بعدی استفاده کنید.

بنابراین به طور خلاصه، ChatGPT (با نام مستعار ChatGPT-3) می تواند ورودی متن را دریافت کند و خروجی متن ایجاد کند. این توسط GPT-3.5 طراحی شده است.

ChatGPT-4 (معروف به GPT-4) یک نسخه ارتقا یافته است که بسیار قدرتمندتر است و همچنین می تواند تصاویر را به عنوان ورودی مدیریت کند، اما محدود به کاربران و توسعه دهندگان ChatGPT Plus است.

CHATGPT 5 چیست؟

ChatGPT-5 – یا GPT-5 – شایعه شده نسخه بعدی مدل GPT ChatGPT است.

شایعه شده بود که حدود دسامبر 2023 آماده می شود، اما این شایعه از آن زمان رد شد. در یک رویداد MIT، سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، گفت که OpenAI روی GPT-5 کار نمی کند و “برای مدتی نخواهد بود.”

صرف نظر از اینکه چه زمانی می آید، ما هنوز چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم.

تنها چیزی که شنیده ایم این است که ChatGPT-5 می تواند به هوش عمومی مصنوعی (AGI) دست یابد. این بدان معناست که می‌تواند آزمون تورینگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، آزمایشی که تعیین می‌کند آیا کامپیوتر می‌تواند به گونه‌ای ارتباط برقرار کند که غیرقابل تشخیص از انسان باشد.

دمیس حسابیس، مدیرعامل Google DeepMind گفته است که انتظار دارد ما «فقط چند سال» با هوش مصنوعی شبیه انسان فاصله داشته باشیم.

این می تواند یک گام انقلابی به جلو یا یک گام بسیار دور باشد، بسته به اینکه از چه کسی بخواهید.

چندین رهبر فناوری از ChatGPT و Google Bard خواسته اند تا آموزش هوش مصنوعی را به دلیل نگرانی در مورد ایمنی متوقف کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد OpenAI تمایلی به توقف آموزش ChatGPT نشان نمی‌دهد، بنابراین زمان نشان خواهد داد که آیا ChatGPT-5 سناریویی را ایجاد می‌کند که در آن ماشین‌ها بالا می‌آیند و کنترل می‌شوند یا صرفا تبدیل به یک ابزار هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمند می‌شود.

CHATGPT API چیست؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

در طول این مقاله، نام ChatGPT API را شنیده اید. API یا رابط برنامه نویسی برنامه، ابزاری است که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ادغام ChatGPT در برنامه های خود استفاده کنند.

این امر قبلاً منجر به کاربردهای مختلفی از جمله ساعت هوشمند Amazfit GTR4 شده است که ادعا می کند از قابلیت های مدل هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده و آن را در یک ساعت هوشمند قرار می دهد.

My AI اسنپ چت و برنامه Slack ChatGPT هر دو نمونه های اصلی از ChatGPT API در حال استفاده هستند، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد.

بنابراین اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که دارای ویژگی‌های ChatGPT است، احتمالاً ChatGPT API است.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که ChatGPT API از GPT-4 به جای GPT-3.5 استفاده می‌کند، بنابراین برنامه‌هایی که از ChatGPT API استفاده می‌کنند می‌توانند قدرتمندتر و عملکرد بیشتری نسبت به نسخه رایگان ChatGPT داشته باشند.

ChatGPT API با افزونه های ChatGPT متفاوت است. API ابزارهای ChatGPT را به سایت‌های دیگر می‌آورد، در حالی که افزونه‌های ChatGPT سایت‌های دیگر را می‌گیرند و عملکرد آن‌ها را به ChatGPT اضافه می‌کنند.

یکی از نمونه ها افزونه ChatGPT Expedia است که به شما امکان می دهد از ChatGPT بخواهید برای تعطیلات برنامه ریزی کند و ChatGPT از Expedia خارج می شود تا به شما در انجام کارهایی مانند رزرو پرواز و هتل کمک کند.

OpenAI اعتراف کرده است که ممکن است نگرانی های ایمنی در مورد این افزونه ها وجود داشته باشد، اما آنها اقدامات احتیاطی و اطلاعات تراکنش ها را اجرا می کنند. به عنوان مثال، خریدها جدا از افزونه نگه داشته می شوند. مراقب افزونه های جدیدی باشید که به سایت های مورد علاقه شما بیشتر و بیشتر می شوند.

اگر می‌خواهید به افزونه‌های ChatGPT دسترسی پیدا کنید، نحوه استفاده از افزونه‌های وب ChatGPT را بررسی کنید. پلاگین ها هنوز به طور گسترده برای همه در دسترس نیستند، بنابراین اگر علاقه مند هستید به لیست انتظار بپیوندید.

اگر می‌خواهید ببینید که چگونه یک هوش مصنوعی مولد می‌تواند در این بین از افزونه‌ها استفاده کند، مایکروسافت بینگ افزونه‌هایی را با سایت‌هایی در مجموعه‌ای از ارتقاهای جدید Bing Chat معرفی کرد. تنها چیزی که برای آزمایش این افزونه ها نیاز دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است.

برنامه های مشابه CHATGPT

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

چند گزینه جایگزین ChatGPT وجود دارد، اما بزرگترین رقیب باید Google Bard باشد. Bard شبیه ChatGPT است زیرا یک ربات چت است که می تواند به سوالات پیچیده پاسخ دهد، محتوایی مانند شعر و ایمیل تولید کند و به شما در برنامه ریزی یک مهمانی یا تعطیلات کمک کند.

با به روز رسانی اخیر، Bard حتی می تواند کد را در بیش از 20 زبان برنامه نویسی از C++ تا Python بنویسد و اشکال زدایی کند.

با این حال، Bard یک ابزار مستقل در حال حاضر است که جدا از جستجوی گوگل است، اگرچه ممکن است در آینده یکپارچه شود.

قبلاً در سایر برنامه‌های Google مانند Google Sheets ادغام شده است که باعث صرفه‌جویی جدی در زمان می‌شود.

گوگل همچنین بر روی Anthropic، رقیب OpenAI، سرمایه گذاری زیادی کرده است. گفته می شود گوگل 400 میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرده است. Anthropic رقیب GPT-4 خود – Claude 2 – را در جولای 2023 رونمایی کرد.

و اکنون Google’s Search Generative Experience – یا SGE وجود دارد. این نسخه ای از جستجوی گوگل است که یک ربات چت هوش مصنوعی تولیدی را در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل ادغام می کند و لیست سنتی پیوندهای آبی را با پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین می کند.

اگر می خواهید برای دسترسی به SGE ثبت نام کنید و آینده موتورهای جستجوی هوش مصنوعی را برای خود امتحان کنید، راهنمای ما را در مورد نحوه ثبت نام در آزمایشگاه جستجوی Google بررسی کنید.

اما چیز بزرگ بعدی می تواند پروژه هوش مصنوعی گوگل به نام «جمینی» باشد. این هوش مصنوعی توسط Google DeepMind در حال توسعه است و مدیر عامل DeepMind انتظار دارد که یک مدل هوش مصنوعی چندوجهی باشد که به طور مستقیم با GPT-4 رقابت کند.

جمینی از ابتدا برای چندوجهی بودن، بسیار کارآمد در ادغام ابزار و API ایجاد شد و برای فعال کردن نوآوری‌های آینده مانند حافظه و برنامه‌ریزی ساخته شد. در حالی که هنوز زود است، ما در حال حاضر شاهد قابلیت های چندوجهی چشمگیر هستیم که در مدل های قبلی دیده نشده است.

جدای از چیزی که گوگل روی آن کار می کند، چت ربات هوش مصنوعی You.com نیز وجود دارد که یک موتور جستجوی چندوجهی با قابلیت چت بات است. این به عنوان یک موتور جستجو بد نیست، اما فاقد قابلیت های ChatGPT در تولید محتوا یا کدنویسی است.

از جنبه جدیدتر، Stability AI – شرکت سازنده تصویر AI Stable Diffusion – رقیب متن باز ChatGPT خود را به نام StableLM راه اندازی کرده است.

این به خوبی آموزش دیده نیست، اما پتانسیل آن چیزی است که باید مراقب آن بود. برای چیزی در جنبه عجیب و غریب، CatGPT وجود دارد که ChatGPT است اما با چت بات که به عنوان یک گربه پاسخ می دهد.

و اگر هیچ کدام از اینها برای شما جذابیتی نداشت، همیشه می توانید منتظر بمانید و ببینید ایلان چه می کند.

شایعه شده است که مدیرعامل توییتر و تسلا در حال کار روی چت ربات هوش مصنوعی خود از طریق شرکت X.AI است که در 9 مارس 2023 تأسیس کرد.

اما جالب‌ترین جایگزین ChatGPT ممکن است Auto-GPT باشد، که نسخه‌ای از ChatGPT است که از یک محیط Python برای خودکار کردن بسیاری از درخواست‌های بعدی مورد نیاز برای دریافت بهترین پاسخ از ChatGPT استفاده می‌کند.

کار کردن به کمی تخصص نیاز دارد، اما کارایی که ارائه می دهد ارزشش را دارد.

مراقب متا هم باشید. این شرکت قصد دارد بر اساس یک تماس اخیر درآمدزایی، هوش مصنوعی را به میلیاردها دلار در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ برساند و تقریباً مطمئناً هوش مصنوعی مولد راه خود را به برخی از برنامه های این شرکت باز می کند.

آنها همچنین Llama 2 را با مشارکت مایکروسافت منتشر کردند و یک LLM قدرتمند را به صورت رایگان در دسترس قرار دادند. از Llama 2 برای ایجاد ربات‌های چت هوش مصنوعی متا استفاده شد، که همه توسط افراد مشهور به تصویر کشیده می‌شوند و به جای هر چیز و همه چیز به شما در انجام کارهای خاص کمک می‌کنند.

و نباید نادیده گرفته شود، آمازون در نهایت اولین تلاش بزرگ خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد برای مصرف کنندگان رونمایی کرد.

در رویداد سپتامبر 2023، آمازون نسخه جدیدی از الکسا را معرفی کرد که با هوش مصنوعی تولید می‌شود. این نسخه جدیدتر باید بیشتر محاوره‌ای باشد و می‌تواند برای به خاطر سپردن چیزهایی درباره شما مانند تیم‌های ورزشی مورد علاقه و موارد دیگر شخصی‌سازی شود.

حتی توبی هم وارد بازی می شود. Tubi یک ربات چت هوش مصنوعی با نام Rabbit AI اضافه کرده است و به شما کمک می کند زمانی که ایده ای از آنچه می خواهید تماشا کنید اما عنوان خاصی در ذهن ندارید، فیلمی را پیدا کنید.

اگر می‌خواهید از هوش مصنوعی مبتنی بر متن صرف‌نظر کنید، ما شما را نیز تحت پوشش قرار داده‌ایم. راهنمای ما برای بهترین تولیدکننده‌های ویدیوی هوش مصنوعی دارای پنج انتخاب عالی است که آزمایش کرده‌ایم، بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ویدیو ایجاد کنید، بدانید بهترین گزینه برای شما چیست.

پیشنهادی که ممکن است به زودی قطع شود؟هوش مصنوعی Gen 1 آن می‌تواند از هوش مصنوعی برای ویرایش کلیپ‌های ویدیویی موجود استفاده کند، اما Runway Gen 2 به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای جدید هوش مصنوعی را تنها با یک پیام متنی ایجاد کنید.

ما حتی با Runway Gen 2 در برابر بهترین ژنراتورهای ویدئویی مصنوعی با هوش مصنوعی روبرو شدیم – اینها تولیدکننده‌های ویدئویی با هوش مصنوعی هستند که بدون نیاز به محتوای ویدئویی موجود، کلیپ‌های ویدئویی ایجاد می‌کنند.

و استفاده از اعلان‌های متنی برای ایجاد محتوای چندرسانه‌ای جدید به ویدیو و تصاویر نیز محدود نمی‌شود. متا یک ابزار هوش مصنوعی متن به صدا به نام MusicGen دارد، ابزاری منبع باز که پیام های متنی و ملودی ها را به کلیپ های موسیقی 12 ثانیه ای جدید تبدیل می کند.

شرکت هوش مصنوعی لس آنجلس HeyGen نیز ابزار صوتی هوش مصنوعی خود را به نام Video Translate ایجاد کرده است. این ابزار ویدئویی از صحبت شما به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، هلندی، هندی یا ژاپنی می گیرد و آن را به یکی از همان هفت زبان ترجمه می کند.

تنها شرکتی که ممکن است از هجوم طلای هوش مصنوعی دور بماند، اپل است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می تواند در اوایل سال 2024 یک بازنگری مبتنی بر هوش مصنوعی در سیری داشته باشد، اما به این زودی انتظار ویژگی های مشابه ChatGPT را از سیری نداشته باشید.

در عوض، انتظار داشته باشید اپل از یادگیری ماشینی در پشت صحنه برای بهبود محصولات خود استفاده کند.

BING با CHATGPT چیست؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

جدا از گزینه های ChatGPT در بالا، “Bing جدید” نیز وجود دارد – یا Bing با ChatGPT.

بینگ با ChatGPT در رویداد مایکروسافت در 7 فوریه 2023 معرفی شد و به یک موتور جستجوی مجهز به GPT نزدیکتر است تا یک رقیب ChatGPT.

این مدل از همان مدل GPT پشتیبانی می کند که ChatGPT را تامین می کند، اگرچه از GPT-4 به جای GPT-3.5 استفاده می کند.

و به نظر می‌رسد مایکروسافت در بینگ چت و سایر پروژه‌های هوش مصنوعی آن مشارکت دارد، زیرا رسماً دستیار قدیمی هوش مصنوعی خود کورتانا را از بین برده است.

ما در ابتدا تحت تأثیر پتانسیل آن قرار گرفتیم، اما از آنجایی که زمان زیادی را با ربات چت مایکروسافت گذرانده‌ایم، مشکلاتی ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات ما حتی تعجب می‌کنیم که چگونه ChatGPT می‌تواند چیز بزرگ بعدی باشد، اگر زمانی که فراتر از درخواست‌های اولیه تحت فشار قرار می‌گیرد، شکسته می‌شود.

اغلب موارد اساسی را با سرعتی شگفت‌انگیز اشتباه می‌کند – اگرچه این اتفاق با هوش مصنوعی ربات چت بیشتر از آنچه فکر می‌کنید رخ می‌دهد.

با وجود این، به نظر می رسد بینگ جدید یک استراتژی برنده برای مایکروسافت باشد. این شرکت می گوید از زمانی که بینگ جدید در ماه فوریه رونمایی شد، کمتر از یک ماه طول کشید تا استفاده از بینگ به بیش از 100 میلیون کاربر فعال روزانه افزایش یابد.

جالب است که ببینیم با رایج شدن نتایج جستجوی ChatGPT در Bing، تعداد کاربر فعال افزایش می یابد یا خیر.

طبق گزارش‌ها، این موفقیت قبلاً سامسونگ را زیر سوال برده است که آیا باید گوگل را برای بینگ در تلفن‌های گلکسی خود کنار بگذارد.

Bing مجهز به GPT در ابتدا فقط از طریق لیست انتظار در دسترس بود، اما از آن زمان برای همه آزاد شد.

خوب، همه با یک حساب مایکروسافت. و دیگر محدود به مرورگر اج مایکروسافت نیستید! بینگ چت اکنون در گوگل کروم در دسترس است و برخی از کاربران حتی در سافاری به آن دسترسی دارند.

جدای از مرورگرهای وب، Bing اکنون در بسیاری از برنامه‌ها فعال است – و منظور من چیزهای زیادی است. از 22 فوریه، ربات چت بینگ جدید مایکروسافت در برنامه های iOS و Android Bing، Edge و Skype در دسترس است.

مایکروسافت همچنین Bing را با ChatGPT روی صفحه کلید SwiftKey خود در اندروید و SwiftKey برای iPhone اضافه کرده و ویجت جدید Bing Chat را برای اندروید و iOS ایجاد کرده است.

حتی آن را به نوار وظیفه ویندوز 11 اضافه کرد – اگر می‌خواهید Bing Chat را از ویندوز حذف کنید، به راهنمای ما برای فعال کردن (یا غیرفعال کردن) ChatGPT در نوار وظیفه ویندوز 11 مراجعه کنید.

مایکروسافت علاوه بر اینکه Bing را در بسیاری از مکان‌های ممکن در دسترس قرار می‌دهد، Bing را با ChatGPT با ارتقاءها نیز شارژ کرده است.

مایکروسافت افزونه‌هایی را در بینگ چت معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از چت بات رزرو شام انجام دهید. همچنین می‌توانید از چت ربات بخواهید که یک برنامه تلویزیونی یا فیلم را در یک سرویس استریم فقط با درخواست از آن باز کند، که می‌تواند برای کاربران تلفن همراه بسیار مفید باشد.

جدا از این تغییرات، ارتقاء رابط کاربری، اضافه شدن تاریخچه چت و موارد دیگر نیز وجود دارد. این ویژگی‌ها در حال حاضر در دسترس هستند، بنابراین اگر هنوز به آنها دسترسی ندارید نگران نباشید.

حتماً راهنمای ما در مورد 9 کاربرد عملی Bing با ChatGPT را بررسی کنید. این یک ابزار عالی برای استفاده از چت بات برای چیزهایی است که واقعاً در آنها خوب است.

ما همچنین راهنمای نحوه ذخیره یا صادر کردن پاسخ‌های گپ Bing خود را داریم، و در بخش ساده‌تر، راهنمای بازی‌هایی را که می‌توانید در حال حاضر با استفاده از Bing بازی کنید، بررسی کنید.

و اگر می خواهید ارتقاهای هوش مصنوعی مولد به تجربه ویندوز 11 شما تزریق شود، Windows 11 Copilot هوش مصنوعی مولد را دریافت کرده و آن را در سیستم عامل محبوب قرار می دهد.

دستیار هوش مصنوعی از 26 سپتامبر در دسترس است و در حالی که ما در ابتدا به پتانسیل آن متقاعد نشده بودیم، دیدن آن از نزدیک و شخصی ما را متقاعد کرد که Copilot یک ترفند هوش مصنوعی دیگر نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بینگ مایکروسافت با ChatGPT چگونه با یک هوش مصنوعی دیگر – Google Bard – مقایسه می‌شود – Bing with ChatGPT در مقابل Google Bard را بررسی کنید.

APPLE GPT چیست؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

Apple GPT یک چت ربات مولد هوش مصنوعی است، بسیار شبیه ChatGPT. با این حال، برخلاف ChatGPT، از GPT-4 LLM استفاده نمی کند. در عوض، بر روی چارچوبی به نام “Ajax” ساخته شده است که بر اساس چارچوب یادگیری ماشین گوگل Jax است و بر روی سرورهای Google Cloud اجرا می شود.

GPT در Apple GPT صرفاً اشاره ای به تسلط فعلی ChatGPT در بازار و شباهت های بین دو چت ربات مولد هوش مصنوعی است. آنها به هیچ وجه به یکدیگر وابسته نیستند.

از نظر کارهایی که می تواند انجام دهد، ویژگی ها بسیار شبیه به ویژگی های اصلی ChatGPT هستند.

Apple GPT می تواند متون را خلاصه کند و بر اساس داده های موجود به سؤالات پاسخ دهد. کارمندان اپل تا حد زیادی از آن برای کمک به آزمایش نمونه اولیه استفاده می کنند.

نکته اینجاست – ممکن است هرگز از Apple GPT استفاده نکنید. در حال حاضر، این ابزار فقط برای کارمندان اپل است و برای استفاده از آن به مجوز خاصی نیاز دارند.

آن‌ها حتی نمی‌توانند از خروجی‌های Apple GPT در محصولات مصرف‌کننده استفاده کنند. اما شایعه شده است که اپل اعلامیه بزرگ هوش مصنوعی را در سال 2024 اعلام خواهد کرد، بنابراین اپل GPT در نهایت می تواند در این اعلامیه بزرگتر مشارکت داشته باشد.

چرا CHATGPT کار نمی کند؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

ChatGPT از نظر میزان پردازش همزمان محدودیت‌هایی دارد، بنابراین تعداد کاربرانی را که می‌توانند در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند را کاهش می‌دهد.

این رایج‌ترین دلیلی است که کار نمی‌کند – اگر ChatGPT ظرفیت خود را داشته باشد، به شما اجازه ورود به سیستم را نمی‌دهد.

یکی از مهم‌ترین نقاط فروش ChatGPT Plus که قبلاً ذکر شد، دسترسی به اولویت است تا اطمینان حاصل شود که با این مشکل مواجه نمی‌شوید. اگرچه کاربران ChatGPT Plus هنوز گزارش کرده اند که پیام خطای تکمیل ظرفیت ChatGPT را دریافت کرده اند.

با این حال، اگر مایکروسافت در ساخت تراشه هوش مصنوعی خود موفق باشد، ChatGPT می‌تواند پهنای باند بیشتری دریافت کند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت مدتی است که روی تراشه هوش مصنوعی خود کار می‌کند و امیدوار است که بتواند در سال 2024 به تولید انبوه برسد.

در صورت موفقیت، این تراشه‌ها می‌توانند به ابررایانه‌های Azure که قدرت ChatGPT را تامین می‌کنند، قدرت داده و تا حد زیادی تنگناهای پهنای باند را کاهش دهند. .

جدا از این مانع، ChatGPT همچنان می تواند مانند هر سایت یا برنامه دیگری از خطاهای فنی رنج ببرد. ممکن است خطاهای سروری داشته باشد که از کار کردن آن جلوگیری می کند، یا اگر اتصال اینترنت ضعیفی دارید ممکن است برای استفاده موفقیت آمیز از آن مشکل داشته باشید.

آیا CHATGPT ایمن است؟

what-is-chatgpt-all-you-need-to-know

این یک سوال پیچیده است. از یک نظر، بله، ChatGPT ایمن است. اگر وارد حساب OpenAI خود شوید و از آن استفاده کنید، هیچ چیز مخربی روی دستگاه شما نصب نخواهد شد.

با این حال، شما همچنان باید نگران نقض اطلاعات OpenAI و افشای اطلاعات شخصی خود باشید، که این یک خطر برای هر حساب آنلاین است.

قبلاً این اتفاق را برای تعداد کمی از کاربران ChatGPT Plus دیده‌ایم که تحت تأثیر یک اشکال قرار گرفتند که «نام و نام خانوادگی کاربر، آدرس ایمیل، آدرس پرداخت، چهار رقم آخر (فقط) شماره کارت اعتباری و تاریخ انقضای کارت اعتباری.”

در حالی که تنها درصد کمی از کاربران تحت تأثیر قرار گرفتند، این نشان می‌دهد که OpenAI همچنان از خطرات امنیتی مشابه هر وب‌سایتی رنج می‌برد.

همچنین نقض شده است که در آن بیش از 100000 حساب ChatGPT به دلیل بدافزار به خطر افتاده است.

این اطلاعات حساب کاربری متعاقباً برای فروش به بازیگران مخرب در وب تاریک قرار گرفت. خود سایت ChatGPT دلیل این رخنه نبوده است، اما همچنان باید هنگام استفاده از آن مراقب باشید.

همچنین متوجه شدیم که ChatGPT ممکن است اسرار شما را با نحوه ثبت سابقه چت شما به اشتراک بگذارد.

راهنمای ما در مورد نحوه غیرفعال کردن تاریخچه و آموزش چت در ChatGPT را بررسی کنید تا بتوانید آنچه را که ChatGPT به خاطر می آورد محدود کنید.

در مورد اشکالات، OpenAI برنامه Bug Bounty خود را معرفی کرده است که کاربران و هکرهای اخلاقی را به چالش می کشد تا هر گونه مشکلی را که پیدا می کنند گزارش دهند، با برخی از پاداش های بالقوه پولی بزرگ، تا سقف 20000 دلار. امیدواریم با این کار، ChatGPT ایمن‌تر از همیشه شود.

علاوه بر نگرانی‌های مربوط به ایمنی حساب، باید بدون توجه به نوع حساب خود، از داده‌هایی که در ChatGPT قرار می‌دهید آگاه باشید. طبق مقاله سوالات متداول ChatGPT OpenAI، ChatGPT مکالمات شما را ذخیره می کند و برای اهداف آموزشی توسط OpenAI بررسی می شود.

اخیراً یک باگ باعث شد تا تاریخچه مکالمه برای سایر کاربران قابل مشاهده باشد و ChatGPT مجبور شود این ویژگی را برای مدت کوتاهی غیرفعال کند.

سامسونگ همچنین متوجه شد که ChatGPT داده‌های شما را به سختی ذخیره می‌کند، زیرا به طور تصادفی اسرار خود را چندین بار با استفاده از ChatGPT برای بهینه‌سازی تست‌های تراشه‌های خود و موارد دیگر به ChatGPT فاش کرده است.

اگر می خواهید داده های خود را حذف کنید، باید کل حساب خود را حذف کنید، که غیرقابل برگشت است. برای انجام این کار، فقط به این صفحه راهنمای OpenAI بروید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

علاوه بر این، با هوش مصنوعی نگرانی‌های اخلاقی و اخلاقی عمیق‌تری وجود دارد – به خصوص که مدل هوش مصنوعی نه اخلاق دارد و نه اخلاق.

ChatGPT می تواند ناآگاهانه در پاسخ هایش توهین آمیز باشد، اطلاعات نادرست ایجاد کند، ایمیل های فیشینگ بنویسد، جنسیت گرا، نژادپرست باشد، و غیره. از آنجایی که مدل هوش مصنوعی اطلاعات را از اینترنت و سایر منابع می گیرد تا پایگاه دانش خود را تشکیل دهد، به طور بالقوه می تواند مواد مضر را بدون اینکه بدانید مضر است بکشید.

بنابراین هنگام استفاده از این سرویس، فقط به این فقدان حفاظتی توجه کنید.

در نهایت، برخی نگرانی‌های ایمنی سلامت روان در استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد که گاهی اوقات ممکن است از ریل خارج شود.

برخی از کارشناسان هوش مصنوعی هشدارهای سلامت دیجیتالی را برای چت ربات هوش مصنوعی مانند ChatGPT پیشنهاد کرده‌اند و حتی به نظر می‌رسد اپل برنامه‌هایی را که از ChatGPT API استفاده می‌کنند را به دلیل نگرانی‌های ایمنی ممنوع می‌کند.

آه، و DAN (با نام مستعار هر کاری را اکنون انجام دهید) را فراموش نکنید. DAN نام مستعار نسخه جیلبریک شده چت بات است، برخی آن را به عنوان همزاد شیطانی ChatGPT توصیف می کنند.

DAN که توسط OpenAI تأیید نشده است، اساساً ChatGPT است که فریب داده می شود تا شخصی را فرض کند که شرایط خدمات خود را دور می زند تا به درخواست هایی که از او سؤالات غیراخلاقی، خشونت آمیز یا توهین آمیز می پرسند پاسخ دهد.

OpenAI دائماً برای جلوگیری از دسترسی به DAN کار می کند و اگر از آن استفاده می کنید، این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید. حتی بدون استفاده از DAN، ChatGPT می تواند برای ایجاد بدافزار استفاده شود.

در واقع، اگر مک دارید، ابزار جدیدی برای هک وب تاریک ایجاد شده توسط ChatGPT وجود دارد که می تواند به بازیگران بد دسترسی کامل به مک شما بدهد. خبر خوب این است که این ابزار فوق العاده گران است، بنابراین بعید است که مک شخصی شما هدف قرار گیرد. اما هنوز هم نشان می دهد که ChatGPT در هنگام برداشتن نرده ها چقدر می تواند خطرناک باشد.

همچنین اکنون یک کلون ناامن ChatGPT نیز وجود دارد – WormGPT. این چت ربات هوش مصنوعی “هیچ مرز اخلاقی” ندارد و به طور خاص برای اهداف مجرمانه طراحی شده است.

و در حالی که ChatGPT در این مورد استفاده نشده بود، یک آدم ربایی جعلی اخیر خطرات هوش مصنوعی فراتر از این چت‌بات‌ها را برجسته کرد.

بنابراین، در حالی که ChatGPT به هیچ وجه محتوای مخرب نیست، گفتن AI به عنوان یک کل “ایمن” ممکن است یک پل بسیار دور باشد.

چگونه چت های CHATGPT خود را خصوصی نگه دارید

به طور پیش فرض، تمام مکالمات شما با ChatGPT به OpenAI می رود تا به آموزش هوش مصنوعی و بهبود مدل کمک کند.

اگر ترجیح می دهید حریم خصوصی بیشتری داشته باشید، اکنون می توانید معادل حالت ناشناس یک موتور جستجو را فعال کنید تا ChatGPT رازهای شما را به اشتراک نگذارد.

این یک فرآیند ساده است و در حالی که چت های شما همچنان به مدت 30 روز در ChatGPT ذخیره می شوند، به جای استفاده برای آموزش هوش مصنوعی حذف می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا