هوش مصنوعی

OpenAI می خواهد اپ استور هوش مصنوعی باشد

OpenAI امروز با اعلام GPT ها (و “چت”) را از ChatGPT برداشت، راهی برای هر کسی که بتواند نسخه خود را از سیستم هوش مصنوعی محاوره ای محبوب بسازد. نه تنها می توانید GPT خود را برای سرگرمی یا بهره وری بسازید، بلکه به زودی می توانید آن را در بازاری که به آن فروشگاه GPT می نامند منتشر کنید – و شاید حتی در این فرآیند کمی پول نقد به دست آورید.

ویژگی‌های جدید که امروز با بسیاری دیگر در اولین روز توسعه‌دهنده OpenAI در سانفرانسیسکو اعلام شد، نشان‌دهنده رویکردی غیرمستقیم‌تر به بازار هوش مصنوعی است که تاکنون توسط تعدادی از سیستم‌های همه منظوره اختصاصی تعریف شده است. در واقع، سیستم‌های گفته شده با قابلیت‌های جدید در حال تبدیل شدن به همه‌منظوره‌تر هستند، اما غول هوش مصنوعی به وضوح صفحه‌ای از کتاب اپل برداشته است و می‌بیند که پلتفرم پیشرو برای نبوغ دیگران حداقل به اندازه داشتن نبوغ ارزشمند است. .

سام آلتمن، بنیانگذار و مدیر اجرایی، روی صحنه گفت: “ما معتقدیم اگر ابزارها را به مردم بدهید، کارهای شگفت انگیزی انجام خواهند داد.”

برای این منظور، این شرکت آنچه را که GPT می‌نامد، «نسخه‌های سفارشی ChatGPT که می‌توانید برای هدف خاصی ایجاد کنید» معرفی می‌کند. (و بله، می توانید انتظار سردرگمی در این مورد را داشته باشید، زیرا GPT یا “ترانسفورماتور از پیش آموزش داده شده تولیدی” در واقع اصطلاح فنی برای این نوع مدل زبان بزرگ است.)

GPT ها می توانند بدون تجربه کدنویسی ساخته شوند و همانطور که توضیح دادند می توانند به همان اندازه که دوست دارید ساده یا پیچیده باشند.

به عنوان مثال، می توانید یک GPT آموزش داده شده در مجموعه دستور العمل های خود داشته باشید تا بتوانید به سرعت بپرسید چه موادی برای آن سوپ نیاز دارید. یا می‌توانید اطلاعات یک سریال فانتزی گسترده را دریافت کنید تا بتوانید از آن بپرسید: «صبر کنید، سر رودریک رندوم کیست؟» و اگر جدی‌تر فکر می‌کنید، می‌توانید به‌عنوان یک توسعه‌دهنده یا شرکت، یک GPT آموزش دیده بر روی تمام کدهای اختصاصی خود داشته باشید، تا دیگران بتوانند به سرعت سبک آن‌ها را بررسی کنند یا کد هماهنگ تولید کنند.

OpenAI wants to be the App Store of AI

ایجاد GPT فقط با گپ زدن با ChatGPT و توصیف آنچه می‌خواهید امکان‌پذیر است – ما به زودی می‌توانیم آن را آزمایش کنیم.

آلتمن گفت: “شما می توانید در واقع یک GPT را با زبان فقط با صحبت کردن با آن برنامه ریزی کنید.” سفارشی کردن رفتار آسان است تا آن‌ها کاری را که شما می‌خواهید انجام دهند – این باعث می‌شود آنها بسیار در دسترس باشند و به همه اجازه دهند.

او این را روی صحنه نشان داد و در ChatGPT تحت یک «پیش‌نویس جدید GPT» توضیح داد که می‌خواهد رباتی بسازد که به بنیان‌گذاران در مورد بهبود راه‌اندازی خود توصیه کند. سپس سخنرانی‌ای را که درباره این موضوع ایراد کرده بود آپلود کرد، گفت که مختصر و سازنده باشد و تصمیم گرفت که آماده است.

همچنین می‌توانید سرویس‌های خارجی مانند ارسال یک زبان پشتیبانی‌نشده به یک API ترجمه را وارد کنید – اما کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا داده‌هایشان می‌تواند به این روش مدیریت شود یا خیر.

OpenAI wants to be the App Store of AI

یک اپ استور برای هوش مصنوعی

 

شاید تاثیرگذارترین اعلامیه امروز، فروشگاه GPT OpenAI باشد، که پلتفرمی خواهد بود که این GPTها بر روی آن توزیع و در نهایت کسب درآمد خواهند شد:

در اواخر این ماه، فروشگاه GPT را راه‌اندازی می‌کنیم که شامل آثاری توسط سازندگان تأیید شده است. به محض ورود به فروشگاه، GPTها قابل جستجو می شوند و ممکن است به تابلوی امتیازات صعود کنند. همچنین مفیدترین و لذت‌بخش‌ترین GPT‌هایی را که در دسته‌هایی مانند بهره‌وری، آموزش و «فقط برای سرگرمی» با آنها مواجه می‌شویم، مورد توجه قرار خواهیم داد. در ماه‌های آینده، بر اساس تعداد افرادی که از GPT شما استفاده می‌کنند نیز می‌توانید درآمد کسب کنید.

آشنا بنظر رسیدن؟ مدل App Store به طرز باورنکردنی برای اپل سودآور بوده است، بنابراین جای تعجب نیست که OpenAI در تلاش است آن را در اینجا تکرار کند. GPT ها نه تنها بر روی پلتفرم های OpenAI میزبانی و توسعه خواهند یافت، بلکه ارتقاء و ارزیابی خواهند شد.

آلتمن گفت: «ما با بخشی از درآمد ما به افرادی که پرکاربردترین و مفیدترین GPT را می‌سازند، پول می‌پردازیم» و آنها «هیجان زده هستند که به زودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارند».

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این امکان وجود خواهد داشت که هزینه GPT شما را به سادگی شارژ کنید یا اینکه صرفاً به اشتراک گذاری درآمد خواهد بود. وقتی بعداً از او پرسیدم، او گفت که انتظار دارد این استراتژی بسیار تغییر کند، ابتدا با یک سهم درآمد مستقیم (با مقدار نامشخص)، و بعداً امکان اشتراک در GPTهای فردی در صورت وجود تقاضا برای آن وجود دارد.

مشخص نیست که این “سازندگان تایید شده” دقیقا چه کسانی هستند، اما احتمالاً این فقط یک مانع برای جلوگیری از ورود چیزهای کم تلاش و کلاهبرداری است. (این بعداً می آید.) اما آنها GPT های ساخته شده توسط Code.org، TripAdvisor و Canva، بنابراین ممکن است در ابتدا بیشتر برنامه های رسمی باشد تا آزمایش های GPT افراد.

OpenAI به وضوح در اینجا هدف بالایی دارد، و تصمیم برای تثبیت خود به عنوان یک پلتفرم مستقل از فروشگاه های برنامه و روش های توزیع موجود ممکن است آن را مستقیماً در تضاد با غول های صنعتی مانند اپل و حتی حامی همیشگی آن، مایکروسافت قرار دهد. اپل ممکن است با کسب درآمد از مدل‌های GPT بدون حذف آن از طریق اپ استور مشکل داشته باشد، بنابراین OpenAI باید به راحتی در اینجا قدم بگذارد.

و مایکروسافت در شرف معرفی مدل‌های Copilot خاص خود برای کارهایی مانند ابزارهای آفیس است، و مطمئناً به نظر می‌رسد که GPTها ممکن است در آن مدل‌های سطح سازمانی اجرا شوند.

مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا برای مدت کوتاهی روی صحنه ظاهر شد تا بیان کند که چقدر از این شراکت هیجان زده است، اما مطمئناً این حس وجود دارد که OpenAI کسی است که به جلو حرکت می کند و مایکروسافت خود را به یک نقش پشتیبانی واگذار می کند. این رابطه تا کی می تواند دوستانه بماند؟ چند سال آینده حداقل جالب خواهد بود.

جزئیات فروشگاه GPT با ورود OpenAI در طول روز در حال توسعه است. با کسب اطلاعات بیشتر، این پست را به روز خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا