هوش مصنوعی

سامسونگ از Gauss رونمایی کرد، مدلی شبیه به ChatGPT که به صورت آفلاین کار می کند

Samsung Gauss یک مدل هوش مصنوعی مولد ChatGPT است که می تواند به کاربران در نوشتن و ویرایش ایمیل ها، پاسخ به سوالات و تولید تصاویر و متن کمک کند.

سامسونگ اولین مدل هوش مصنوعی مولد خود را در تالار گفتمان هوش مصنوعی سامسونگ در سال 2023 رونمایی کرد. این مدل زبان بزرگ که “سامسونگ گاوس” نام دارد، می تواند زبان انسان را بفهمد و به سوالات پاسخ دهد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند متن و تصویر تولید کند، به نوشتن و ویرایش ایمیل‌ها کمک کند و اسناد را با سامسونگ خلاصه کند که ادعا می‌کند حتی می‌تواند به عنوان یک دستیار کدنویسی نیز کار کند.

بخش‌هایی از Samsung Gauss که توسط Samsung Research، بازوی تحقیقاتی غول فناوری توسعه یافته است، می‌تواند به صورت محلی روی دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اجرا شود. این شامل سه ابزار است: Samsung Gauss Language، Samsung Gauss Code و Samsung Gauss Image.

در حالی که Samsung Gauss Language می تواند زبان انسان را بفهمد و به سوالات کاربر مشابه ChatGPT پاسخ دهد، Samsung Gauss Code با دستیار کد این شرکت به نام “code.i” کار می کند و به تولید کد کمک می کند. به گفته سامسونگ، مدل هوش مصنوعی می‌تواند به «شرح کد و تولید نمونه آزمایشی از طریق یک رابط تعاملی» کمک کند.

در مورد Samsung Gauss Image، این ابزار به کاربران کمک می کند تصاویر را از متن تولید کنند، به ویرایش عکس کمک کند و تصاویر با وضوح پایین را به وضوح بالا تبدیل کند. این غول فناوری می گوید سامسونگ گاوس در حال حاضر توسط کارکنان شرکت برای افزایش بهره وری به صورت داخلی استفاده می شود، اما به زودی در طیف گسترده ای از محصولات در آینده در دسترس خواهد بود.

سامسونگ ممکن است Samsung Gauss را با سری گلکسی S24 آینده خود که ممکن است در ژانویه سال آینده عرضه شود، ادغام کند. این غول فناوری اخیراً قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را به دستیار صوتی توسعه‌یافته داخلی خود – Bixby معرفی کرده است، که به گفته این شرکت حتی اگر کاربر از یک فرمان از پیش تعریف‌شده استفاده نکند، می‌تواند زمینه را درک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا