هوش مصنوعی

کلمه “AI” برترین کلمه سال 2023 در فرهنگ لغت کالینز

چند سال پیش، اگر نام اختصاری “AI” را در اصطلاح رایج ذکر می کردید، باید توضیح می دادید که به هوش مصنوعی اشاره می کنید. به سرعت به سال 2023 بروید و این دور از واقعیت است. شما در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنید و با شخصی وارد گفتگو می شوید که کمی می ترسد شغل خود را به خاطر یک ماشین از دست بدهد. و شاید به همین دلیل است که فرهنگ لغت کالینز “AI” را به عنوان کلمه سال خود برای سال 2023 انتخاب کرده است.

این فرهنگ لغت هوش مصنوعی را به عنوان “مدل سازی عملکردهای ذهنی انسان توسط برنامه های کامپیوتری” توصیف می کند. شاید طبیعی باشد که AI کلمه انتخاب شده امسال بود. از زمانی که ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد، جستجوهای آنلاین برای هوش مصنوعی افزایش یافته است. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی می‌شود که بازار هوش مصنوعی نزدیک به 800 درصد رشد کند و به حدود 1.8 تریلیون دلار برسد.

فرهنگ لغت کالینز بسیاری از کلمات را قبل از انتخاب هوش مصنوعی در لیست کوتاه قرار داد و این تنها کلمه ای نیست که تحت تأثیر فناوری و فرهنگ دیجیتال قرار گرفته است. احتمالاً از قبل می دانید که یک تأثیرگذار در زمینه رسانه های اجتماعی چیست. همین امر احتمالاً برای سایر کلمات مرتبط مانند مگا اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر، و شاید حتی نانو اینفلوئنسر نیز صدق می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا