هوش مصنوعی

ChatGPT محبوب ترین ابزار هوش مصنوعی با 14.6 میلیارد بازدید

ChatGPT به عنوان برنده بلامنازع در مورد محبوبیت در میان چت ربات های هوش مصنوعی در 12 ماه گذشته ظاهر شده است. بر اساس یک مطالعه جدید، چت ربات هوش مصنوعی توسعه یافته توسط OpenAI کاملاً بر رقبای خود تسلط داشت و بین سپتامبر 2022 تا آگوست 2023، 14.6 میلیارد بازدیدکننده داشت.

برای در نظر گرفتن موفقیت ChatGPT، این عدد 60 درصد از کل ترافیکی را تشکیل می دهد که به 50 ابزار برتر هوش مصنوعی در آن دوره می رسد. ChatGPT با میانگین 1.5 میلیارد بازدید در ماه، ترافیک بیشتری نسبت به نزدیکترین رقبای بعدی خود داشت.

در رتبه دوم کاراکتر هوش مصنوعی قرار گرفت – سایتی که به کاربران امکان می دهد با انواع چت ربات های هوش مصنوعی با شخصیت های مختلف چت کنند – با 3.8 میلیارد بازدید کل در طول یک دوره یک ساله. اگرچه مطمئناً چشمگیر است، اما این تعداد در مقایسه با نزدیک به 15 میلیارد بازدید ChatGPT کمرنگ است. با این حال، یک مطالعه قبلی نشان داده بود که Character AI در واقع از تعامل بالاتری با بازدیدکنندگانی که تقریباً 8 برابر بیشتر از ChatGPT روی پلتفرم صرف می‌کنند، لذت می‌برد.

 ChatGPT

سایر بازیگران اصلی صنعت مانند Bard Google و Bing Chat مایکروسافت در 12 ماه گذشته به هیچ وجه نزدیک نبودند. Google Bard که در اوایل سال جاری راه اندازی شد، توانست 241 میلیون بازدیدکننده داشته باشد تا رتبه 6 را به خود اختصاص دهد. در همین حال، بینگ چت مایکروسافت در لیست 10 برتر حضور نداشت.

فاصله بین ChatGPT و بقیه بسته احتمالاً در حرکت رو به جلو گسترده تر می شود. این تجزیه و تحلیل نشان داد که صنعت هوش مصنوعی به طور کلی 10.7 برابر سال به سال منفجر شده است که به دلیل محبوبیت ویروسی ChatGPT تقویت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا