شبکه های اجتماعیهوش مصنوعی

یوتیوب ویدیوهای تولید شده با هوش مصنوعی را برچسب گذاری می کند

هوش مصنوعی می تواند برای خیر و شر استفاده شود، و در یوتیوب، دومی می تواند به معنای ارسال ویدیوهایی باشد که بینندگان را گمراه می کند تا تصور کنند واقعی هستند. برای جلوگیری از چنین شرایطی، یوتیوب اکنون از سازندگان می‌خواهد ویدیوهایی را که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند علامت‌گذاری کنند و پلتفرم برچسب‌ها را به بینندگان نشان می‌دهد.

امروز در یک پست وبلاگی اعلام شد، یوتیوب در «ماه‌های آینده» از سازندگان می‌خواهد که استفاده از هوش مصنوعی را در یک ویدیو افشا کنند، که منجر به نمایش برچسب روی ویدیوهایی می‌شود که «مصنوعی» هستند .

در حالی که در حال حاضر کاملاً مشخص نیست که چه ویدیوهایی برای افشای استفاده از هوش مصنوعی نیاز دارند، به نظر می رسد بسیار گسترده است. یوتیوب می‌گوید که باید روی موادی استفاده شود که «واقع‌بینانه» باشد، خواه توسط هوش مصنوعی تغییر یافته باشد یا کاملاً مصنوعی. این افشاگری هم در ویدیوهای تمام‌قد و هم در فیلم‌های کوتاه نشان داده می‌شود.

یوتیوب ویدیوهای تولید شده با هوش مصنوعی را برچسب گذاری می کند

برای رفع این نگرانی، در ماه‌های آینده، به‌روزرسانی‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به بینندگان اطلاع می‌دهند که محتوایی که می‌بینند مصنوعی است. به طور خاص، ما از سازندگان می خواهیم زمانی که محتوای تغییر یافته یا مصنوعی را ایجاد کرده اند که واقع بینانه است، از جمله با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، افشا کنند.

هنگامی که سازندگان محتوا را آپلود می‌کنند، گزینه‌های جدیدی برای آن‌ها خواهیم داشت تا نشان دهند که حاوی مطالب واقعی تغییر یافته یا مصنوعی است. به عنوان مثال، این می‌تواند یک ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد که به‌طور واقع‌بینانه رویدادی را به تصویر می‌کشد که هرگز اتفاق نیفتاده است، یا محتوایی که نشان می‌دهد شخصی کاری را انجام داده یا انجام داده است.

همچنین توضیح داده شده است که «موضوعات حساس» مانند انتخابات، درگیری‌های مداوم، سلامت و موارد دیگر، این برچسب‌های هوش مصنوعی را برجسته‌تر نشان می‌دهند. سازندگانی که مشخص شود به طور مداوم محتوای دارای هوش مصنوعی را در YouTube علامت‌گذاری نمی‌کنند، در معرض حذف محتوا و همچنین تعلیق از برنامه شریک YouTube قرار خواهند گرفت.

یوتیوب همچنین در برابر محتوای موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی، مانند آهنگ های جعلی از Drake که اوایل امسال در فضای مجازی منتشر شد، موضع بیشتری اتخاذ کرده است. همانطور که YouTube توضیح می دهد، درخواست های حذف از برچسب ها و توزیع کنندگان موسیقی به زودی برای رسیدگی به این موضوع ارائه می شود:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا