هوش مصنوعی

مدیر عامل شرکت OpenAI اخراج شد

هیئت مدیره دیگر به رهبری او اعتماد ندارد

هیئت مدیره OpenAI در تغییر غافلگیرکننده ای از c-suite خود در روز جمعه اعلام کرد که سم آلتمن، مدیرعامل آن برکنار شده است و هم شرکت و هم هیئت مدیره را ترک می کند و بلافاصله اجرایی می شود. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، به عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد.

بر اساس گزارش ها، برکناری آلتمن به دنبال یک “فرایند بررسی مشورتی” داخلی است که نشان می دهد او “به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده و مانع از توانایی آن در انجام مسئولیت هایش شده است.” به این ترتیب، “هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.”

OpenAI، که صاحب چت ربات محبوب هوش مصنوعی ChatGPT است، از آلتمن به خاطر «کمک‌های فراوانش در تأسیس و رشد OpenAI» تشکر کرد، اما معتقد است که «میرا به عنوان رهبر تحقیقات، محصولات و عملکردهای ایمنی شرکت، واجد شرایط استثنایی برای قدم گذاشتن در این زمینه است. نقش مدیرعامل موقت». هیئت مدیره اضافه کرد که “بیشترین اطمینان را به توانایی او برای رهبری OpenAI در این دوره انتقال دارد.”

هیئت مدیره OpenAI متشکل از دانشمند ارشد شرکت ایلیا سوتسکور و همچنین رئیس و رئیس گرگ براکمن است. مشاوران مستقل، که هیچ سهامی در شرکت ندارند، همچنین اعضای هیئت مدیره هستند: آدام دی آنجلو، مدیر اجرایی Quora، تاشا مک کاولی، کارآفرین فناوری و هلن تونر، مدافع حریم خصوصی از مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون. آلتمن همچنین علیرغم اینکه قبل از خروجش مدیرعامل شرکت بود، مشاور مستقلی در هیئت مدیره محسوب می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا