هوش مصنوعی

هواپیماهای خودپرواز در اینده ای نزدیک

در شرایطی که خلبان ها ناتوان باشند، فناوری خودپرواز می تواند کمک کند.

حمل و نقل خودران به خودروها محدود نمی شود. ایرباس آزمایش یک کمک خلبان به نام DragonFly را آغاز کرده است که می تواند هواپیما را در مواقع اضطراری نجات دهد. این سیستم می تواند به طور خودکار پرواز را در مواقع اضطراری منحرف کند. نه تنها می تواند مسیر پرواز به بهترین فرودگاه را انتخاب کند (با استفاده از عواملی مانند قوانین فضای هوایی و آب و هوا)، بلکه با کنترل ترافیک هوایی و مرکز عملیات یک شرکت هواپیمایی ارتباط برقرار می کند. اگر خلبان ها ناتوان باشند، هواپیما همچنان می تواند به سلامت فرود بیاید.

بر این اساس، DragonFly می تواند با استفاده از حسگرها و الگوریتم های بینایی کامپیوتری، به طور خودکار در هر باند فرود بیاید و می تواند به کنترل سرعت کمک کند و خلبانان را در مورد موانع هشدار دهد. خدمه می توانند زمان بیشتری را برای آماده شدن برای پرواز صرف کنند.

این آزمایش تاکنون به یک هواپیمای نمایشی A350-1000 محدود شده است. ممکن است مدتی طول بکشد تا DragonFly به تولید برسد و مراکز مجوز (مانند اداره هوانوردی فدرال در ایالات متحده) باید استفاده از آن را تأیید کنند.

با این حال، این نشان می دهد که سیستم های پرواز مستقل به کجا می روند. اگرچه هواپیماهای کاملاً خودپرواز ممکن است برای مدت طولانی وارد فرودگاه نشوند، شما می توانید هواپیماهایی را ببینید که در مواقع بحران نیاز به مداخله کمی دارند. این همچنین می تواند به افزایش پروازها به فرودگاه هایی با فرود دشوار (مانند فرودگاه ولینگتون نیوزلند) کمک کند و تاخیر را به حداقل برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا