هوش مصنوعی

مدیر عامل اخراج شده OpenAI ممکن است مجددا بازگردد

در روزهای اخیر اخراج سم آلتمن مدیرعامل OpenAI از این شرکت بسیار خبرساز شد. اما به نظر رسیده بزودی باید شاهد بازگشت او به تیم OpenAI باشیم و این حرکت حاشیه‌ای بوده است.

اخیرا OpenAI به طور غیرمنتظره‌ای از برکناری مدیرعامل خود سام آلتمن خبر داد. این خبر برای بسیاری عجیب به نظر می‌رسید، اما اکنون وضعیت عجیب‌تر می‌شود، زیرا منبع Verge می‌گوید که OpenAI می‌خواهد آلتمن را بازگرداند. به گفته چندین نفر از افراد نزدیک، هیئت مدیره OpenAI در حال مذاکره با آلتمن برای بازگشت به عنوان مدیرعامل است.

تغییرات بسیار جدی در شرکت قرار بوده رخ دهد، زیرا وضعیت فقط به عمل عجیب آلتمن محدود نمی‌شود. گرگ براکمن که به عنوان رئیس و رئیس هیئت مدیره OpenAI فعالیت داشت نیز استعفا داد. علاوه بر این، تعدادی از محققان ارشد نیز روز جمعه استعفا دادند و این پایان کار نیست.

احتمال بازگشت سم آلتمن به شرکت OpenAI

The Verge می‌گوید که یکی از نقش‌های کلیدی در وضعیت آلتمن توسط ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران OpenAI و رئیس پروژه‌های تحقیقاتی آن، که همچنین عضو هیئت مدیره شرکت بوده، ایفا کرده است. اگر بحث این موضوع را در شبکه اجتماعی X بخوانید، می‌توانید اظهارات زیادی پیدا کنید که نشان می‌دهد این Sutzkever بود که ایده اصلی OpenAI را ارائه داد.

یکی از منابع The Verge گفته که آلتمن به دنبال بازگشت “دوسوگرا” است و مایل بوده تغییرات قابل توجهی در مدیریت داشته باشد. یعنی شاید ما در مورد نوعی جنگ قدرت صحبت می‌کنیم که با توجه به نفوذ OpenAI در حال حاضر و پتانسیل آن در آینده جای تعجب نیست.

فوربس می‌نویسد که سناریو برای بازگشت آلتمن ساده خواهد بود: مدیریت جدید OpenAI به رهبری میرا موراتی، مدیر عامل موقت، و باقی هیئت مدیره را مجبور خواهد کرد که بپذیرند وضعیت آنها به دلیل ترکیبی از اعتراضات گسترده توسط محققان ارشد، امتناع از وام محاسبات ابری از مایکروسافت و شکایت احتمالی از سوی سرمایه گذاران است. در مواجهه با چنین ترکیبی، مدیریت مجبور به بازگرداندن آلتمن خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا