هوش مصنوعی

سام آلتمن، مدیر عامل سابق OpenAI به مایکروسافت می‌پیوندد

امیدواریم درام پیرامون OpenAI به پایان برسد. OpenAI یک مدیر عامل جدید در Emmett Shear دارد، در حالی که مدیر عامل سابق آن سام آلتمن و رئیس جمهور سابق گرگ براکمن اکنون به مایکروسافت پیوسته اند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که سام آلتمن، مدیر عامل برکنار شده OpenAI که تا حد زیادی مدیون موفقیت آن بود، اکنون به مایکروسافت پیوسته است.

مدیر عامل سابق OpenAI به مایکروسافت می‌پیوندد

گرگ براکمن و سایر همکارانش نیز به سم آلتمن در مایکروسافت پیوسته اند. آلتمن و براکمن تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته در این شرکت را رهبری خواهند کرد.

مایکروسافت همچنین به سرمایه‌گذاری‌های OpenAI خود ادامه می‌دهد و با هدایت تیم رهبری جدید OpenAI که از Emmett Shear به عنوان مدیرعامل جدید تشکیل می‌شود، به نقشه راه محصول خود اعتماد دارد.

OpenAI، شرکت پشتیبان ChatGPT ، در مرکز بسیاری از درام ها بوده است. در روز جمعه، هیئت مدیره آن سام آلتمن، مدیر عامل وقت، را برکنار کرد، بنا بر گزارش ها به دلیل اختلافات داخلی در مورد ایمنی هوش مصنوعی و سرعت توسعه. آنها سپس مدیر ارشد فناوری میرا موراتی را به عنوان مدیر عامل موقت ارتقا دادند. گفته می شود که میرا موراتی می خواست آلتمن را در کنار براکمن که به دنبال خروج آلتمن استعفا داده بود، به شرکت بازگرداند.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران OpenAI از هیئت مدیره خواسته بودند تا از سمت خود کناره‌گیری کند و آلتمن را بازگرداند. با این حال، هیئت مدیره، امت شیر، مدیر عامل سابق توییچ را به عنوان مدیر عامل جدید منصوب کرد و درها را به روی آلتمن بست و مسیر انتصاب او در مایکروسافت را ترسیم کرد.

هنوز مشخص نیست که چند نفر از OpenAI برای پیوستن به مایکروسافت خارج خواهند شد. همچنین باید دید که OpenAI چگونه تعهدات تجاری خود را با چندین فرد کلیدی که شرکت را ترک می کنند مدیریت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا