شبکه های اجتماعیهوش مصنوعی

نتیجه اتصال هوش مصنوعی گوگل به YouTube را ببینید

برنامه افزودنی YouTube Bard اکنون می‌تواند به سؤالات پیچیده درباره محتوای ویدیویی خاص، مانند مقادیر دستور غذا و خلاصه دستورالعمل‌ها رسیدگی کند.

بارد، چت ربات هوش مصنوعی گوگل، پس از معرفی کم‌رنگ، به‌طور پیوسته مفیدتر شده است . اکنون، همانطور که توسط Android Authority اشاره شده است، ادغام یوتیوب این ربات در حال ارتقاء مفیدی است ، بنابراین می تواند ویدیوهای جداگانه را تجزیه و تحلیل کند تا اطلاعات خاصی را برای شما – مانند نکات کلیدی یا مواد تشکیل دهنده دستور غذا – بدون فشار دادن دکمه پخش، به نمایش بگذارد. این به طور بالقوه ابزار بسیار مفیدی است، اما می تواند نگرانی بیشتری در مورد هوش مصنوعی مولد برای سازندگان ایجاد کند.

برای امتحان کردن آن، من بارد را در یک ویدیوی YouTube روشن کردم که مرتباً برای راهنمایی معنوی به آن اشاره می‌کنم: دستور آشپزی آزمایشی آمریکا برای اسپرسو مارتینی .

به طور جدی، واقعاً خوب است. من اغلب خودم را در آشپزخانه ام با نیمی از مواد تشکیل دهنده یک کوکتل می بینم که سعی می کنم به یاد بیاورم که قرار است چقدر بندیکتین اضافه کنم، سپس دوباره ویدیو را تماشا می کنم تا بفهمم. اما با بارد در مورد، تنها کاری که باید انجام دهم این است که چند دستور و ویولا را تایپ کنم — من فهرست کامل مواد و چند دستورالعمل گام به گام را دارم.

بارد تمام نکات مهم را در خلاصه کردن ویدیو به درستی دریافت کرد: مواد تشکیل دهنده و اندازه‌گیری‌ها همه دقیق هستند و دستورالعمل‌ها درست هستند. حتی شامل اولین مرحله خنک کردن لیوان مارتینی با پر کردن آن با یخ و آب است. تنها چیزی که کاملاً هدف نیست این است که می‌گوید باید نوشیدنی را به مدت 30 ثانیه تکان دهید – ویدیو قطعاً به شما نشان نمی‌دهد یا توصیه نمی‌کند که آن را به مدت طولانی تکان دهید. اما در کل؟ آره، کار خوبی کردی بارد.

هرچند مشکل اینجاست. America’s Test Kitchen قبلاً دستور پخت کامل را در وب سایت خود منتشر کرده است – مانند بسیاری از محتوای آنها درست در پشت دیوار پرداخت است.

ویدیوی YouTube دستور غذا را در توضیحات ویدیو شامل نمی شود. با تماشای ویدیوی YouTube هر بار که من اسپرسو مارتینی درست می‌کنم، احتمالاً ارزشی برای آن محتوا به ATK برمی‌گردد. با استفاده از بارد دستور پخت را برای من، من فقط از مرحله‌ای که در آن بازی را فشار می‌دهم، یک افزوده قبل از پخش را تماشا می‌کنم و دیگر ویدیوهای پیشنهادی کانال را در پایان می‌بینم، رد شدم. این برای من عالی است، اما احتمالاً برای ناشر ویدیو کمتر مفید است.

نتیجه اتصال هوش مصنوعی گوگل به YouTube را ببینید

در حال حاضر، این ویژگی فقط به‌عنوان یک تجربه آزمایشگاهی وجود دارد و برای رسیدن به پاسخی که به دنبال آن هستید، کمی کار نیاز است. وقتی “دستور پخت کامل” را از ویدیو خواستم، بارد نتوانست چیزی تولید کند. اما درخواست “دستورالعمل های گام به گام” در یک درخواست بعدی، کل دستور غذا را به من داد.

با این اصطکاک زیاد، احتمالاً هیچ خطری برای استراتژی YouTube ATK وجود ندارد. اما تصور آینده ای که این ابزار درست در داخل یوتیوب وجود داشته باشد، سخت نیست، و در آن نقطه، گفتگوی متفاوتی در مورد اینکه چگونه ارزش برداشتن محتوای یک ویدیو می تواند به سازندگان کمک کند، وجود دارد – در حال حاضر، تنها ابزار فایده واضح برای گوگل است.

این برای هوش مصنوعی مولد چیز جدیدی نیست ، اما سوالی است که هر کسی در صنعت – از جمله گوگل – هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده است. ما برای توضیح بیشتر در این مورد با Google تماس گرفتیم و این مقاله را با پاسخ آنها به روز خواهیم کرد. صرف نظر از این، اگر بخواهد سازندگان یوتیوب را با خوشحالی در تولید محتوا برای پلتفرم خود نگه دارد، گوگل باید در نهایت آن را کشف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا