هوش مصنوعی

علت تاخیر رونمایی از هوش مصنوعی گوگل Google Gemini مشخص شد

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، همه شرکت‌های بزرگ فناوری در شکستن کد عقب مانده‌اند و همانطور که همه می‌دانیم بزرگترین رقیب آنها ChatGPT OpenAI است.

از گوگل گرفته تا مایکروسافت، در چند وقت اخیر همه مدل های هوش مصنوعی خود را عرضه کرده اند. به طور خاص صحبت از گوگل شد، این در حال حاضر یک جایگزین برای ChatGPT به نام Bard دارد. با این حال، این شرکت فناوری روی جایگزین دیگری کار می‌کند که رقیب GPT-4 به نام «هوش مصنوعی جمینی» است. این شرکت در جریان Google I/O 2023 این را فاش کرد.

در جریان Google I/O امسال، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد مدل هوش مصنوعی محاوره‌ای خود را با قابلیت‌های چندوجهی توسعه دهد. به همین دلیل است که آنها روی نسل بعدی «هوش مصنوعی جمینی» کار می کنند. این یک مدل پایه است. پیش از این گزارش ها حاکی از آن بود که هوش مصنوعی Gemini خود در سال جاری عرضه خواهد شد، اما اکنون به نظر می رسد که به دلیل مشکلات تولید، این پروژه به تعویق افتاده است.

علت تاخیر رونمایی از هوش مصنوعی گوگل Google Gemini مشخص شد

گزارشی توسط The Information اخیراً گزارش داده است که ممکن است گوگل در توسعه هوش مصنوعی Gemini با شکست مواجه شده باشد. برنامه این شرکت در مسیر درستی پیش نمی رود و از این رو راه اندازی آن تحت فشار قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات، هوش مصنوعی گوگل در پردازش ورودی‌ها به زبان‌هایی غیر از انگلیسی مشکل دارد. و این یک مشکل بزرگ برای گوگل است. 

اکنون، برای موفقیت Gemini AI، باید زبان های دیگر را نیز پردازش کند. پیش از این، گوگل دسترسی به نسخه های اولیه Bard را با هوش مصنوعی Gemini با برخی از شرکت هایی که بخشی از برنامه Google Cloud هستند به اشتراک گذاشته بود. اما دو هفته قبل، گوگل به ما اطلاع داده بود که قبل از سه ماهه اول سال 2024 مشابه آن را دریافت نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا