هوش مصنوعی

رقیب اصلی ChatGPT در این هفته عرضه می شود!

گوگل در حال کار بر روی یک مدل زبان بزرگ جدید (LLM) به نام Gemini است که در نهایت جایگزین معماری هوش مصنوعی PalM 2 فعلی آن خواهد شد. به نظر می رسد گوگل در ابتدا قصد داشت نسل بعدی LLM را در این ماه راه اندازی کند، اما طبق گزارش ها، عرضه به تعویق افتاد. با این حال، ممکن است گوگل اکنون در حال برنامه ریزی برای انجام یک پیش نمایش مجازی از Gemini باشد.

بر اساس گزارشی از The Information ، منابع آگاه از وضعیت ادعا می‌کنند که رویدادهای معرفی‌نشده پرتاب Gemini برای این هفته برنامه‌ریزی شده است. گفته می شود که این رویدادهای پرتاب – که در نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا انجام می شد – برای ژانویه 2024 برنامه ریزی شده است.

به نظر می رسد دلیل تاخیر ممکن است به دلیل مشکل قابلیت اطمینان باشد. بر اساس گزارش‌ها، قابلیت اطمینان Gemini هنگام ارسال درخواست‌ها یا درخواست‌هایی که به زبان انگلیسی نیستند کمی متزلزل است.

در حالی که رویدادهای راه اندازی حضوری ممکن است به تعویق افتاده باشد، ممکن است همچنان این فرصت را داشته باشیم که ببینیم هوش مصنوعی نسل بعدی گوگل چه توانایی هایی دارد. منبع ناشناس این رسانه می گوید که این شرکت اکنون در حال برنامه ریزی برای انجام یک پیش نمایش مجازی است که ممکن است در این هفته اتفاق بیفتد.

Gemini قدرتمندترین معماری هوش مصنوعی گوگل تا به امروز است و این شرکت امیدوار است که با GPT-4 OpenAI برابری کند یا حتی از آن پیشی بگیرد. وجه تمایز اصلی آن این است که چندوجهی است و می توان آن را بر روی چیزی فراتر از متن آموزش داد. بر اساس گزارش‌ها، Gemini می‌تواند متن، تصاویر، صدا، ویدئو و انواع داده‌های دیگر تولید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا