هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جدید گوگل هوش از سر می پراند

گوگل به طور پیوسته ویژگی‌های جدیدی را به چت بات هوش مصنوعی خود، Google Bard اضافه می‌کند. با این حال، رقیب سرسختی برای ChatGPT و دیگر چت‌بات‌های هوش مصنوعی که به GPT-3 و GPT-4 مجهز هستند، نبوده است. گوگل اکنون فاش کرده که Gemini Pro، یک مدل کاملاً جدید هوش مصنوعی از گوگل، اکنون به Bard قوت می‌بخشد.

به گفته گوگل، جمینی تواناترین مدل هوش مصنوعی این شرکت است که تا به حال ساخته است. این هوش مصنوعی که برای اجرا بر روی سیستم‌هایی مانند مراکز داده تا دستگاه‌های تلفن همراه ساخته شده، می‌تواند متن، کد، صدا، تصاویر و ویدیوها را به صورت یکپارچه پردازش و ادغام کند و آن را به یک مدل هوش مصنوعی همه کاره تبدیل کند.

گوگل Gemini 1.0 به دلیل قابلیت‌های چندوجهی‌اش می‌تواند اطلاعات پیچیده را درک کند و به سؤالات مرتبط پاسخ دهد، و در سه سطح مجزا عرضه می‌شود: Gemini Ultra برای کارهای سخت، Gemini Pro برای استفاده همه‌جانبه و Gemini Nano برای عملیات ساده روی دستگاه.

گوگل Bard اکنون بزرگترین ارتقای خود را دریافت کرده زیرا اکنون با Gemini Pro به روز شده است، به این معنی که می‌تواند استدلال، برنامه‌ریزی، درک و غیره پیشرفته‌تری انجام دهد. به زبان انگلیسی در بیش از 170 کشور و منطقه در دسترس خواهد بود. Pixel 8 Pro به زودی یک به‌روزرسانی برای اجرای Gemini Nano دریافت می‌کند که ویژگی‌هایی مانند Summarize در برنامه Recorder، Smart Reply در Gboard و WhatsApp را به همراه خواهد داشت.

 

هوش مصنوعی جدید گوگل هوش از سر می پراند

 

صحبت از Gemini Ultra، می‌تواند طیف گسترده ای از وظایف، از جمله درک تصویر طبیعی، صدا، و ویدئو، استدلال ریاضی و حل مسئله چندوجهی را انجام دهد. به گفته گوگل، در MMLU از متخصصان انسانی پیشی گرفته، معیاری که هم دانش و هم توانایی‌های حل مسئله را ارزیابی می‌کند، و در MMMU، یک معیار استدلال چندوجهی به امتیاز استثنایی دست یافته است. علاوه بر این، Ultra در معیارهای تصویر بدون نیاز به تشخیص کاراکتر شی از مدل‌های قبلی بهتر عمل کرده است و قابلیت‌های چندوجهی و استدلال پیچیده خود را به نمایش می‌گذارد.

گوگل قصد دارد قبل از عرضه گسترده‌تر به توسعه دهندگان و مشتریان سازمانی در اوایل سال 2024، Gemini Ultra را برای گروه منتخبی از کاربران برای آزمایش زودهنگام و بازخورد در دسترس قرار دهد. علاوه بر این، Bard Advanced، یک تجربه هوش مصنوعی جدید توسط Gemini Ultra، در اوایل 2024 راه اندازی خواهد شد.

علاوه بر این، گوگل Cloud TPU v5p را معرفی کرده است، قدرتمندترین سیستم TPU تا به امروز، که امکان آموزش سریع‌تر مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی در مقیاس بزرگ را فراهم می‌کند و توسعه محصولات و قابلیت‌های جدید را تسریع می‌بخشد. برای محافظت در برابر محتوای مضر، جمینی از طبقه‌بندی‌کننده‌های ایمنی اختصاصی برای شناسایی، برچسب‌گذاری و فیلتر کردن محتوای مضر مانند خشونت و کلیشه‌های منفی استفاده می‌کند. این رویکرد لایه‌ای ایمنی و فراگیری Gemini را برای همه کاربران تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا