هوش مصنوعی

ویژگی جالب هوش مصنوعی جدید گوگل که شما را شگفت زده می کند

گوگل اخیراً « جمینی » را معرفی کرده است، آخرین مدل زبان بزرگ خود که هدف آن حذف GPT-4 OpenAI است. این یک LLM چندوجهی است که متن، تصاویر، ویدئو، صدا و موارد دیگر را درک می کند. گوگل تشنه داده است تا Gemini را واضح نگه دارد، و این شامل ضربه زدن به جستجوها و عکس های شخصی شما برای تقویت رشد آن از طریق یک پروژه جدید هوش مصنوعی است.

بر اساس اسناد داخلی به‌دست‌آمده توسط CNBC ، تلاش‌های گوگل در پروژه المان، که تصاویر، فایل‌ها و تاریخچه جستجوی شما را با هدف چرخش «داستان زندگی شما» به یک ربات چت جستجو می‌کند. این شرکت آن را به افتخار زندگینامه نویس فقید ریچارد دیوید المان نامگذاری کرد.

با در دست گرفتن جمینی، این هوش مصنوعی قرار است یک نمای چشم پرنده مجازی از زندگی شما به شما ارائه دهد. در حساب Google شما فرو می رود، فایل ها را به هم می زند، و حتی زندگی نامه های نوشته شده و لحظات گذشته را بررسی می کند تا تصویر کامل را دریافت کند. ممکن است به عنوان کارآگاه دیجیتالی شما عمل کند و فایل‌ها را غربال کند تا شاداب‌ترین رویدادها را برجسته کند.

این که آیا گوگل برنامه ای برای ارائه این ترفندها در Google Photos دارد یا خیر، هنوز مشخص نیست. در ماه نوامبر، غول جستجو توانایی جدید Google Photos را برای مرتب‌سازی عکس‌های مشابه در آلبوم‌های دوستانه و مرتب کردن اسکرین‌شات‌ها نشان داد.

طی یک اجلاس داخلی اخیر که در آن مدیران و کارمندان شرکت پروژه را ارائه کردند، تیم گوگل ادعا کرد که هوش مصنوعی می تواند تاریخ تولد شما را تشخیص دهد یا اینکه آیا شما خواهر و برادر دارید. هدف این است که لحظات معناداری را از چیزها و ابرداده های خود استخراج کنید تا داستان زندگی خود را به هم بپیوندید. به فارغ التحصیلی، گردهمایی مجدد کلاس، عروسی و والدین شدن فکر کنید. و اگر این کافی نیست، برای حدس زدن علایق، برنامه‌های برتر، حیوانات خانگی و غیره، عکس‌ها و عادت‌های جستجوی شما را زیر نظر می‌گیرید.

المن تا آنجا پیش می رود که روال غذا خوردن شما را دنبال می کند. بگویید، شما آن را با تصاویر پیتزا و پاستا پر می کنید. سپس هوش مصنوعی نقطه ها را به هم متصل می کند و نشان می دهد که شما احتمالاً یک طرفدار غذای ایتالیایی هستید.

ارائه Google سرانجام Elman Chat را معرفی کرد – اساسا ChatGPT، اما برای رسیدگی به سوالاتی که زمانی غیرممکن به نظر می رسید ارتقا یافت. اگرچه، بیایید واقعی باشیم، این سؤالات دقیقاً علم موشک نیستند.

آنها فقط کمی حیله گر هستند، به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که چیزها را فراموش می کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ربات چت را بزنید تا آخرین باری را که برادرتان به آنجا رفته است را به یاد بیاورید یا پیشنهادهای موقعیت مکانی برای حرکت بعدی خود را دریافت کنید، همه اینها بر اساس عکس‌هایی است که در راه آن پرتاب می‌کنید.

ربات چت همچنین می‌تواند از طریق اسکرین شات‌هایی که می‌گیرید، در مورد سرگرمی‌ها، علایق، برنامه‌های سفر، ولگردی‌های خرید، وب‌سایت‌های مورد علاقه‌تان و موارد دیگر حدس‌های درستی بزند.

یکی از سخنگویان گوگل به CNBC گفت که این شرکت در حال حاضر فقط تایرها را زیر پا می گذارد. اگر تصمیم به عرضه آن داشته باشند، قول می‌دهند که وقت شیرین خود را صرف کنند و مطمئن شوند که واقعاً برای مردم مفید است و البته حفظ حریم خصوصی کاربر در جلو و مرکز.

نیازی به گفتن نیست، اگر المن روشنایی روز را دید، خود را برای عامل خزش نهایی آماده کنید. این هوش مصنوعی در حال بررسی عمیق فایل‌های شما است و هر بیت داده‌ای را که می‌تواند پنجه‌های مجازی خود را در اختیار داشته باشد، جستجو می‌کند. با این وجود، هیچ اطمینانی وجود ندارد که هوش مصنوعی هرگز در معرض دید عموم قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا