هوش مصنوعی
موضوعات داغ

هوش مصنوعی می تواند به کفش های شما اجازه دهد یاد بگیرند و با نحوه حرکت شما سازگار شوند

AlZip در حال ایجاد هوش مصنوعی خودساز است که می تواند در اشیاء روزمره زندگی کند

یک پیشرفت در هوش مصنوعی می‌تواند به اشیاء روزمره مانند کفش‌های مخصوص دویدن اجازه دهد تا با راه رفتن کاربر در زمان واقعی یا کلاه ایمنی سازگار شوند. برای فیلتر کردن و انطباق با سر و صدای بیرون کارآمدتر.

کارشناسان چندین دانشگاه پیشرو و شرکت کوچک مدل هوش مصنوعی AIZip سیستمی ایجاد کردند که به ابزارهای هوش مصنوعی اجازه می‌دهد نسخه‌های دیگری از خود بسازند. این خودتکراری به مدل‌های بسیار کوچک‌تر و کارآمدتر اجازه می‌دهد تا در داخل اشیا اجرا شوند.

این خط لوله که به عنوان یک خط لوله طراحی کاملاً خودکار هوش مصنوعی شناخته می‌شود، امکان توسعه یک کارخانه نانویی هوش مصنوعی را فراهم می‌کند که در آن میلیون‌ها مدل تخصصی و کارآمد را می‌توان با حداقل تعامل انسانی تولید کرد، در پاسخ به داده‌های حسگر جاسازی و تطبیق داد.

AIZip چیست و چرا اهمیت دارد؟

در طول سال گذشته، از زمان راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI، احساس می‌شد هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد. نرم افزار آفیس، سیستم عامل و حتی تلفن ها برای استفاده از قدرت هوش مصنوعی مولد.

اما، هنوز به اینترنت اشیا یا اشیاء روزمره ای که همیشه از آنها استفاده می کنیم مانند کفش، لباس، نفوذ نکرده است. یا وسایل خانه هوشمند مانند توستر و مایکروویو. با یادگیری ساخت مدل‌های هوش مصنوعی دیگر و کاهش نیازهای محاسباتی و توان، این وضعیت در شرف تغییر است.

Yubei Chen، مدیر ارشد فناوری Aizip و پروفسور UC Davis، گفت که این پیشرفت اولین گام در تغییر طراحی هوش مصنوعی است. در آینده می‌توانیم کفش‌های جدیدی را ببینیم که با پیاده‌روی شما سازگار هستند و در زمان واقعی با داده‌های حسگر بدن و محیط شما تنظیم می‌شوند.

برایان چئونگ، دانشمند هوش مصنوعی در MIT و دانشمند ارشد Aizip، افزود: «با کمک مدل‌های پایه بزرگ، مدل‌های کوچک سریع‌تر از مدل‌های بزرگ تکامل می‌یابند، بنابراین روند پیشرفت‌ها به نفع لبه‌ها است».

حسگرها در همه جا و هوش مصنوعی برای درک آنها

در آینده، دکتر چن و همکارانش دنیایی را تصور می کنند که در آن تریلیون ها حسگر در همه چیز در جهان مستقر شده اند. لباس‌ها دارای نانوحسگرهایی خواهند بود که روی پارچه بافته می‌شوند، خانه‌ها آن‌ها را در هر اتاقی خواهند داشت و حتی مسواک‌های ما آن‌ها را در موهای خود خواهند داشت.

برای درک این حجم عظیم از داده‌ها، تیم می‌گوید به هوش مصنوعی نیاز است، اما مدل‌های فعلی حجیم هستند و به اندازه کافی سریع تطبیق نمی‌یابند. اینجاست که سیستم جدید خودش را نشان می دهد، زیرا یک هوش مصنوعی می تواند دیگری را برای تکمیل یک کار خاص بسازد.

Gert Cauwenberghs، استاد دانشگاه UC San Diego که در این مطالعه دخیل است، به Tom’s Guide in گفت: «ما شاهد انقلابی در تعامل انسان و ماشین و رابط های مغز و رایانه هستیم که با پیشرفت فناوری حسگر مغز و بدن تقویت شده است. یک ایمیل.

او افزود: «دریافت اطلاعات عظیمی که از این حسگرها پخش می‌شود، علی‌رغم سطوح بالای تنوع و نویز در محیط‌های عملیاتی بیولوژیکی آنها، یک چالش بزرگ است که نیاز به هوش مصنوعی قدرتمند تا رابط فیزیولوژیکی دارد.»

«حسگر مغز و بدن در قالب پوشیدنی به مدل‌های هوش مصنوعی کارآمدی نیاز دارد که می‌توانند در لبه مستقر شوند. فناوری در Aizip کاربردهای تحول آفرین در مهندسی زیستی و عصبی را امکان پذیر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا