هوش مصنوعی

نیویورک تایمز از مایکروسافت و OpenAI به دلیل آموزش هوش مصنوعی در مقالات خود شکایت کرد

مدل‌های زبان بزرگ مایکروسافت و OpenAI (LLM) این دو شرکت را در آب داغ فرود آورده‌اند. یک شکایت جدید – که توسط نیویورک تایمز تنظیم شده است – ادعا می کند که مدل های هوش مصنوعی که مایکروسافت Copilot و ChatGPT را تامین می کنند، در نقض حق چاپ مجرم هستند.

شکایتی از نیویورک تایمز که امروز ارائه شد، ادعا می‌کند که مایکروسافت و OpenAI از میلیون‌ها مقاله آن بدون اجازه برای آموزش LLM خود استفاده کرده‌اند. این نشریه همچنین ادعا می کند که چت ربات های مایکروسافت و OpenAI “مستقیما با محتوای Times رقابت می کنند.”

علاوه بر این، دادخواست می‌گوید ChatGPT و Copilot «می‌توانند خروجی‌هایی تولید کنند که محتوای Times را به‌لفظ بازگو می‌کند، از نزدیک آن را خلاصه می‌کند و سبک بیانی آن را تقلید می‌کند». همچنین اضافه می‌کند که این روش برای مایکروسافت و OpenAI «بسیار سودآور» بوده است و «سرمایه بازار مایکروسافت را یک تریلیون دلار» و ارزش OpenAI را به «۹۰ میلیارد دلار» افزایش داده است.

در حالی که همه اینها ممکن است برای شرکت‌های فناوری سودآور بوده باشد، تایمز استدلال می‌کند که این چت‌بات‌ها با آسیب رساندن به توانایی یک رسانه برای کسب درآمد از محتوا، روزنامه‌نگاری با کیفیت را تهدید می‌کنند. در این دادخواست آمده است: «مدافعان به دنبال این هستند که از سرمایه گذاری هنگفت تایمز در روزنامه نگاری خود استفاده کنند.

این نشریه ادعا می‌کند که سعی کرده است با دو طرف مذاکره کند تا “از دریافت ارزش منصفانه برای استفاده از محتوای آن اطمینان حاصل کند”، اما مذاکرات شکست خورد. اکنون، طبق گزارش‌ها، تایمز به دنبال میلیاردها دلار خسارت قانونی و واقعی برای مایکروسافت و OpenAI است که ادعا می‌شود از کارهای آن کپی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا