بانک و بیمه و بورسگوشی موبایل

واردات گوشی آیفون به شرط خرید از بورس کالا!

یک شرکت واردکننده امکان دریافت محصولات فلزی از یکی از شرکت های بزرگ داخلی را در مکانیزم بورس کالا پیدا کرده و اقدام به تولید این محصول و عرضه آن به بازار می کند.

اتفاقی که برای موبایل می افتد در مقایسه با ویژگی های +600 دلاری و آیفون های آمریکایی وارد مرحله جدیدی شده است.
بر این اساس بررسی این موضوع در مجموعه باز وزارت اقتصاد کلید خورده است که جزئیات این پرونده حاوی نکات بسیار مهمی را نشان می دهد.

به گفته یک شرکت واردکننده که به تازگی وارد این عرصه شده است، امکان دریافت محصولات فلزی از یکی از شرکت های بزرگ داخلی را در سازوکار بورس کالا پیدا کرده و اقدام به تولید این محصولات کرده است.

این شرکت در گام بعدی اقدام به خرید گوشی های تلفن همراه بالای 600 دلار از محل تولید مصنوعات فلزی کرده است که در خرداد ماه سال گذشته مجوز آن صادر شده است.

گزارش های اولیه نشان می دهد که این شرکت حدود 10 میلیون دلار آیفون وارد کرده و در سال گذشته به طور رسمی حداقل 20 درصد سود کسب کرده است.

اولین نکته این است که این مجموعه حدود 5 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است که تفاوت قابل توجهی با درآمد اصلی این شرکت دارد. در واقع سازمان مالیاتی باید به این سوال پاسخ دهد که چگونه از سود 2 میلیون دلاری تنها 5 میلیارد تومان مالیات تثبیت شده است؟

نکته دوم موضوع «تخصص» در واردات این محصول، با توجه به خط تولید خارج از آیفون 13، هم اکنون در بازار رفرش و ریپک بندی آیفون مشاهده می شود که قیمت این مدل از تلفن همراه قطعا کمتر از مقدار موجود در محدوده 1000 دلار است که به گمرک اظهار می شود.

اما نکته سوم به روی شبکه های توزیع و فروش باز است، این واردکننده مدعی شده است که قیمت واردات را 50 میلیون تومان کاهش می دهد اما خرده فروشان قیمت را به بیش از 100 میلیون تومان افزایش می دهند.

در این بررسی سوابق موضوع در سال 97 حائز اهمیت است. در پرونده های قضایی که در آن مرحله تشکیل شده است، واردکنندگان کالا را با قیمت به دایره های بعدی عرضه کرده اند، اما بر اساس وظیفه نظارت بر قیمت در شبکه تامین کننده، در نهایت طبق این قانون، آنها واردکنندگان اصلی تلفن همراه هستند. فروشندگان گران قیمت با مجازات های سنگین مواجه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا