خودرو

اعتراض پی در پی دارندگان حواله خودرو شاهین

خودروسازی سایپا برخلاف قول خود به مشتریان در طرح پیش فروش شاهین، با گذشت 2 ماه هنوز دعوت‌نامه‌ای برای مشتریان خود ارسال نکرده است.

گروه خودروسازی سایپا در پاییز سال 1401 تصمیم گرفته است خودروی شاهین را بدون محدودیت و با موعد ارسال دعوتنامه در اردیبهشت و خرداد به صورت پیش فروش عرضه کند. در این راستا، مبلغ 173 میلیون ریال (50 درصد مبلغ خودرو) به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافتده است.

با این حال، برخی از مخاطبان اظهارموده‌اند که تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای برای خریدارانرسال نشده است و شرکت سایپا به تأخیر در این امر و عدم ارائه پاسخانع کننده به مشتریان مبنی بر این تأخیر می‌پردازد.

بعد از وجود مشکلات در حوزه عرضه خودروها از طریق قرعه کشی، وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی را از اسفند سال گذشته اجرایی کرد. بر اساس این طرح، تمامی افرادی که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام کنند، بدون نیاز به قرعه کشی و با رعایت فرآیند نوبت دهی، خودرو به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

این طرح تاکنون دو بار، یک بار در اسفند سال گذشته و یک بار در اردیبهشت امسال، اجرا شده است و حتی برخی از مشتریانیه در مرحله اول این طرح ثبت نام کرده بودند، خودروهای خود را دریافت کرده‌اند.

در نوبت دوم عرضه یکپارچه خودروی شاهین، این خودروساز دریست عرضهرار گرفته است که نشان می‌دهد ظرفیت تولید و عرضه این خودرو راارد.

بنابراین، با توجه به تعهداتی که خودروساز با عرضه خودروها از طریق طرح‌های پیش فروش دارد، باید به این تأخیر پاسخاده شود مشتریانی که حتی نیمی از مبلغ خرید خودرو را به خودروساز پرداخت کرده‌اند، در وضعیت نامعلوم قرار نگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا