تکنولوژیخودرو

سیستم عامل جدید خودروی فورد، جایگزین Android Auto یا Apple CarPlay نخواهد شد

مانند سایر سازندگان خودرو، فورد در حال توسعه یک سیستم عامل سفارشی در خودرو برای ناوبری، پخش صدا و کنترل ابتدایی خودرو است. اما نسل چهارم Sync Digital Experience جایگزین Android Auto یا Apple CarPlay نخواهد شد. فورد به استفاده از سیستم‌های محبوب آینه‌کاری تلفن ادامه می‌دهد و خود را از رقبایی مانند جنرال موتورز و تسلا متمایز می‌کند.

پلتفرم اطلاعات سرگرمی Ford Sync برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد. نسخه های قبلی مبتنی بر QNX، یک سیستم عامل مشابه یونیکس بودند، اما نسل جدید Sync بر روی Android Automotive ساخته شده است. این برنامه‌های اندروید را به‌طور بومی اجرا می‌کند— نیازی نیست صفحه‌نمایش گوشی خود را بازتاب دهید، و Sync باید در هنگام پارک کردن ماشینتان، جریان یا خوبی‌های بازی را ارائه دهد.

Ford's New In-Car OS Won't Replace Android Auto or Apple CarPlay

با این حال، فورد معتقد است که بهترین تجربه اندروید اتو و اپل کارپلی را ارائه می دهد. می خواهد به ارائه این تجربه ادامه دهد، به ویژه برای طرفداران اپل که ممکن است از پلتفرم Sync مبتنی بر اندروید قدردانی نکنند.

 

در واقع، فورد سیستم‌های آینه‌کاری تلفن را دو برابر می‌کند. نسل چهارم Sync در لینکلن ناتیلوس 2024، خودرویی با صفحه نمایش داشبورد 48 اینچی و ماژول رادیویی با صفحه لمسی سنتی، برای اولین بار معرفی خواهد شد. نمایش Nautilus جدید نشان می دهد که Android Auto و Apple CarPlay می توانند صفحه نمایش پانوراما 48 اینچی را تصاحب کنند – ترفند منحصر به فردی که Sync را در حاشیه قرار می دهد. به عنوان مرجع، فورد در مورد نسل بعدی CarPlay چیزی نگفته است که قرار است این نوع عملکرد پسوند صفحه نمایش را ارائه دهد.

Ford's New In-Car OS Won't Replace Android Auto or Apple CarPlay

این با برنامه بازی جنرال موتورز فاصله زیادی دارد. خودروهای الکتریکی جدیدی که زیر چتر جنرال موتورز تولید می‌شوند (Chevy، Cadillac، Hummer و غیره) به یک سیستم عامل سفارشی بدون عملکرد Android Auto یا Apple CarPlay متکی خواهند بود. این تغییر در نهایت به خودروهای گازسوز جنرال موتورز نیز سرازیر خواهد شد. و البته، شرکت‌های جاه‌طلب EV مانند تسلا و ریویان هرگز از Android Auto یا CarPlay پشتیبانی نکرده‌اند.

اکنون زمان خوبی برای ذکر ایمنی و رضایت مشتری است. نمایشگرهای بزرگ ممکن است حواس رانندگان را پرت کنند و خودروسازان به دلیل قرار دادن عملکردهای اولیه (به ویژه تهویه مطبوع و کنترل های برف پاک کن) در پشت صفحه نمایش های لمسی به طور معمول مورد انتقاد قرار می گیرند.

فورد قول می دهد که سیستم همگام سازی نسل چهارم ایمن و شهودی است. اما اولین وسیله نقلیه ای که از نسل چهارم Sync استفاده می کند – لینکلن ناتیلوس 2024 – رانندگان را مجبور می کند برای کنترل آب و هوا و تنظیم دریچه هوا در یک صفحه لمسی فرو بروند.

خودروهای سطح بالا ممکن است این مسیر را ادامه دهند. اگر چیزی ساده‌تر می‌خواهید، باید وسیله نقلیه ارزان‌تری بخرید، یا به سادگی یک مرکز اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی را به خودروی قدیمی‌تر اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا