خودرو

علائم و نشانه آب در بنزین و چند روش برای تخلیه

چگونه تشخیص بدیم در بنزین آب وجود داره

در مواقعی که احساس میکنید خودروی شما دچار مشکل شده راهکار های متعددی برای

۱. لرزش موتور و نقص در سوخت

یکی از راه هایی که میشه فهمید در بنزین اب وجود دارد، موقعی که فرایند اختراق در موتور دچار مختل شده باش و باعث می شود سوخت سوخت به درستی استفاده نشود. سوخت ناقص باعث سرو صدای موتور، بوی غیر عادی و افزایش فزاینده دود میشود. لرزش خودرو هم در حالت درجا یکی دیگر از علائم سوخت ناقص است.

۲. بازدهی ضعیف سوخت

اگر به تازگی این مشکل برای شما به وجود اومده که بیشتر از حد به پمپ بنزین سر می زنید باید بگم که مصرف سوخت خودروی شما بازدهی و راندمان ضعیفی داره. که یکی از مشکلات رایج آن وجود آب در سوخت خودروی شماست.که باعث می شود مصرف سوخت شما بیش از حد انتظار باشد.

۳. استارت های وقت گیر

تا حالا شده وقتی میخواید استارت بزنید خودرو به سختی روشن بشود یا به اصطلاح ریپ بزند؟ در برخی موارد امکان دارد موتور اصلا روشن نشود.دلیل این واقعه وجود آب در بنزین است.

۴. صداهای عجیب موتور

آب موجود در باک سوخت می‌تواند باعث ایجاد صداهای غیرعادی مانند صدای تق‌تق یا پینگ در موتور شود. علاوه‌بر این، ممکن است هنگام شتاب‌گیری، از موتور صدای ضربات متناوب بشنوید.

۵. ظاهر شدن چراغ چک

یک سری از خودرو ها مثل خودرو های مدرن، میتوانند تشخیص دهند و عیب سوخت و به صورت چراغ هشدار داشبورد نمایان کنند.

۶. نمایان شدن قطرات آب روی فیلتر سوخت

این مورد به واضح دیده می شود. راه آسانی برای تشخیص سوخت ناقص است.

راه کار هایی برای خارج سازی آب از باک بنزین

راه کار هایی برای خارج سازی آب از باک بنزین

۱. افزودنی های سوخت

یک سری از محلول یا افزودنی های سوخت هستند که برای حذف آب از سیستم سوخت طراحی شده اند. این محلول با شکستن مولکول های آب باعث می شود. مولکول ها بتوانند با سوخت به سهولت ترکیب شوند و در هنگام کار با خودرو کار کرد موتور به طور معمولی بسوزند.

۲. با پمپ دستی خارج سازی کن

این روش در زمانی خوبه که مقدار کمی آب در مخزن سوخت خودرو وجود دارد، یک نکته که توصیه می شود این است که شلنگی که برای تخلیه استفاده میکنید حتما به کف مخزن برسد. دلیلشو شاید بدونید اما برای اون دسته از دوستان که نمیدونند مسلماُ آب سنگین تر است از بنزین و پایین تر می رود.

۳. بنزین را کامل تخلیه کنید

اگر مقدار آب واردشده به مخزن بنزین زیاد باشد، تخلیه مخزن گزینه مؤثرتری است. برای این کار، ظرفی را در زیر زهکشی خودرو در محل پلاگین تخلیه قرار دهید تا مخلوط سوخت و آب در آن جمع شود. سپس، پلاگین تخلیه را بردارید و اجازه دهید مخلوط کاملاً تخلیه شود.

وقتی متوجه شدیدکه مقدار آب در مخزن سوخت شما بیش از اندازه است این روش را پیشنهاد میکنم، برای این کار ظرفی را در زیر زهکشی خودرو در محل پلاگین تخلیه قرار دهید، تا مطمئن شوید تا مخلوط سوخت و آب در آن جمع شود. سپس پلاگین تخلیه را برداشته و اجازه دهید مخلوط کاملاً نخلیه شود.

۴. فیلتر بنزین را تعویض کنید

حتی اگر شک دارید که آب به فیلتر بنزین رسیده است یا نه، بهتر است فیلتر را تعویض کنید. گرفتگی یا خرابی فیلتر بنزین می‌تواند به مشکلات زیادی منجر شود و از جریان مناسب سوخت جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا