خودرو

سهمیه 60 لیتری بنزین آبان ماه امشب شارژ می شود

60 لیتر سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آبان ماه ساعت صفر بامداد دوشنبه (اول آبان) بدون تغییر به کارت هوشمند سوخت شخصی شارژ می شود.

در دومین ماه از پاییز 1402 ماهانه 60 سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت شخصی و همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدمات بر اساس سهم طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین برای اولین قیمت کارت سوخت هوشمند برای دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت در ابتدا 6 ماه بود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام شده برای مقابله با آن.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد. بنابراین سهمیه واریز ماهیانه قیمت اول خودروهای شخصی و موتورسیکلت در صورت عدم استفاده حداکثر تا 9 ماه قابل ذخیره سازی در کارت هوشمند سوخت است اما سهمیه ماهیانه 150 لیتر بنزین در دومی (رایگان) نرخ کارت های هوشمند سوخت شخصی را نمی توان در کارت های هوشمند سوخت ذخیره کرد. و در صورت عدم استفاده مالک در پایان هر ماه این سهمیه حذف خواهد شد.

در سال های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده به دلیل آن، مصرف سوخت کشور نسبت به سال های قبل از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط، میزان مصرف بنزین در کشور افزایش یافت. بطور قابل توجهی به طوری که میانگین مصرف امسال به ویژه در فصل تابستان به بیش از 114 میلیون لیتر رسید و وضعیت تولید و توزیع بنزین در کشور در وضعیت نابسامانی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا