اجتماعیخودرو

افزایش 10 الی 15 درصدی کرایه تاکسی 1402

سید جعفر تشری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش تردد در معابر تهران در روزهای بارانی گفت: در روزهای بارانی و برفی با افزایش تراکم ترافیک مواجه هستیم و این امر یک مسئله عادی است زیرا جاده های سرعت لغزنده می شوند. خودروها کاهش خواهند یافت.

وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران بر اساس پیش بینی شرایط مختلف نرخ کرایه تاکسی را تصویب کرده است. راننده باید یک ساعت و نیم برای پیمودن مسیر نیم ساعته در روزهای بارانی وقت بگذارد و اگر قرار باشد همان کرایه را از مسافران بگیرد انگیزه او برای کار در این هوا کاهش می یابد و به همین دلیل سازمان تاکسیرانی مجاز شده است.

در چنین مواقعی حدود 10 تا 15 درصد و به اندازه ای که برای مسافران تاکسی مناسب است، کرایه ها را افزایش دهید. اگر این ملاحظات انجام شود نه با مردم و نه رانندگان ناعادلانه برخورد نمی شود.

اگر راننده ای برخلاف این مصوبه کرایه دریافت کند، سامانه های نظارتی شهرداری تهران مانند سامانه 137 موظف به دریافت شکایات مردمی و برخورد با متخلفان هستند.

جامعه بزرگ تاکسیرانان تهران بسیار قانونمند هستند و نباید تعدادی از مسافران را که در چارچوب شهرداری تهران نیستند و تعداد کمی از رانندگان تاکسی را رها کنیم که ممکن است همه رانندگان تخلف کنند. تخلفات باید توسط مردم گزارش شود. شهرداری تهران در سازمان تاکسیرانی نماینده دارد و قطعا با این گونه تخلفات برخورد خواهد کرد.

افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم

مهر 1402: احمد قیومی معاون استاندار و استاندار تهران یکم مهرماه اعلام کرد که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مناسب ترین گزینه برای رفع مشکلات ترافیکی خواهد بود و از مردم درخواست می شود استفاده از خودروهای شخصی را به حداقل برسانند. هیچ افزایشی در کرایه حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت و در هر سه حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو ناوگان بهبود یافته نخواهیم داشت و طبق نرخ قبلی فعالیت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا