تکنولوژیخودرو

با یک بار شارژ این خودروی برقی چینی می توانید هزار کیلومتر سفر کنید!

یک خودروی برقی از سازنده چینی Nio به زودی با “وضعیت نیمه جامد” Car News China گزارش داد که باتری 150 کیلووات ساعتی (قابل استفاده 140 کیلووات ساعت) که بزرگترین باتری در هر خودروی سواری است. ویلیام لی، مدیرعامل Nio، برای نشان دادن برد زیادی که ارائه می‌کند، یک نسخه اولیه از ET7 1044 کیلومتر (650 مایل) را در 14 ساعت رانندگی کرد که مسافتی فراتر از آن است. بسیاری از وسایل نقلیه گازسوز.

این آزمایش در دمای نسبتاً سرد (بین 28 تا 54 درجه فارنهایت) اجرا شد و پخش مستقیم شد. رانندگی عمدتاً در حالت نیمه خودکار (یا به قول Nio، Navigate-on-Pilot+) و سرعت محدود به 90 کیلومتر در ساعت (56 مایل در ساعت) انجام می شد. میانگین سرعت 83.9 کیلومتر در ساعت (52.4 مایل در ساعت قابل احترام) با زمان سفر 12.4 ساعت بدون توقف بود.

“تکمیل این چالش استقامتی قدرت محصول بسته باتری استقامتی فوق‌العاده 150 کیلووات ساعتی را ثابت می‌کند” لی در پست Weibo گفت. “مهمتر از همه، همه مدل‌های موجود را می‌توان به‌طور انعطاف‌پذیر به باتری‌های 150 کیلووات ساعتی از طریق سیستم تعویض باتری Nio ارتقا داد.”

فناوری انرژی جدید WeLion

در واقع، باتری 150 کیلووات ساعتی ET7 تنها به صورت اجاره ای جدا از خودرو در دسترس خواهد بود، همان چیزی که در برخی از خودروهای فروخته شده در اروپا دیده ایم. پیش از این، این شرکت گفته بود که باتری به تنهایی به اندازه کل یک خودرو (ET5 EV سطح پایه شرکت) یا حدود 42000 دلار قیمت دارد.

این باتری که توسط WeLion New Energy Technology ساخته شده، دارای چگالی انرژی تک سلولی 360 Wh/kg یا 260 Wh/kg برای کل بسته است (آخرین سلول های تسلا کمتر از 300 Wh/kg هستند). باتری‌های حالت نیمه جامد از الکترولیت‌های ژل، خاک رس یا رزین استفاده می‌کنند که چگالی انرژی و مقاومت بیشتری در برابر آتش نسبت به باتری‌های فعلی ارائه می‌دهند. با این حال، آنها هنوز با سرزمین موعود باتری‌های حالت جامد کامل فاصله دارند که می‌تواند چگالی انرژی را دو برابر کند.

اما ما احتمالاً بسته باتری 150 کیلووات ساعتی را در ایالت نخواهیم دید. با آخرین قوانین دولت بایدن، برخی از خودروهای آمریکایی مانند تسلا مدل 3 برد بلند که از اجزای باتری چینی خاصی استفاده می کنند، از این کار استفاده نخواهند کرد. دیگر اعتبار مالیاتی 7500 دلاری کامل را دریافت کنید.

Nio یک تولید کننده لوکس EV در چین است که وسایل نقلیه بدون باتری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد در اشتراک ماهیانه باتری به عنوان یک سرویس (BAAS) ثبت نام کنید. این سرویس همچنین به شما امکان می دهد باتری خود را در هر زمان با باتری بزرگتر تعویض کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا