ارز دیجیتال

افت قیمت بیت کوین نشانه عدم اطمینان سرمایه گذاران !

بیت کوین در بحبوحه یک روز ضعیف دیگر برای بازار رمزارزها به زیر 30 هزار دلار سقوط کرد در حالی که LINK روز درخشانی داشت.

سقوط بخش فناوری آمریکا و افزایش ارزش دلار در روز پنجشنبه، سرمایه‌گذاران رمزارز را در خلسه و محدود رنج باقی گذاشت.

بیت کوین، بزرگ‌ترین رمزارز بازار از لحاظ ارزش بازار، اخیرا در محدوده 29809 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت اخیر کمی افت کرده است. بیت کوین روز گذشته به محدوده 29500 پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته کاهش یافت. پس از گذشت 5 هفته از اخبار مربوط به درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین، این رمزارز همچنان نتوانسته از محدوده 30 هزار – 31 هزار دلار عبور کند.

آنتونی جورجیادس، یکی از بنیانگذاران شبکه Pastel  بلاک چین NFT و Web3، بیان کرد: سنتیمنت نزولی زیادی در مورد بازار رمزارزها در توییتر در مورد این عقب نشینی قیمتی وجود دارد  اما من فکر می‌کنم عوامل پشت آن بسیار ساده هستند.

قیمت بیت کوین در تاریخ 07/21/2023
قیمت بیت کوین در تاریخ 07/21/2023

جورجیادیس خاطرنشان کرد که فشار فروش بخش فناوری که حداقل تا حدی به دلیل اظهارات ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، مبنی بر اینکه سازنده خودروهای الکتریکی ممکن است مجبور به کاهش قیمت‌ها شود و همچنین رشد دلار، بر «بیت‌کوین و بازار رمزارزها» تأثیر گذاشته است.

اتریوم، دومین رمزارز بازار از لحاظ ارزش بازار، اخیرا در محدوده 1892 دلار معامله می‌شود. دیگر رمزارزهای اصلی نیز در روز پنج‌شنبه در محدوده قرمز معامله می‌شدند. XRP بخشی از رشد روز خود را پس داد و در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 80 سنت معامله می‌شود و بیش از 4% افت کرده است. ADA و SOL نیز کاهش یافتند.

استثنا بزرگ LINK، توکن بومی پلتفرم نرم افزار چین لینک (Chainlink)، بود. این توکن اخیرا بیش از 20% افزایش یافته و بالاتر از محدوده 8 دلار معامله می‌شود. نهنگ‌ها بیش از 6 میلیون دلار از این توکن را خریداری کردند، که واکنشی آشکار به انتشار پروتکل قابلیت همکاری (interoperability) چین لینک بود.

بازار سهام آمریکا مختلط معامله شد. شاخص داو جونز رشد اخیر خود را ادامه داد اما نزدک به دلیل گزارشات درآمدزایی تسلا و نتفلیکس (Netflix) 2% افت کرد.

با این حال، جورجیادس با احتیاط نسبت به بازار رمزارزها خوش بین است. به گفته وی: «سنتیمنت پایه از دیروز یا روزهای قبل تغییر چندانی نکرده است. می‌دانم که فروشندگان پیش‌بینی یک فشار فروش عمده را دارند، اما احتمال آن کم به نظر می‌رسد. وی اضافه کرد: شرایط پولی احتمالاً به زودی تسهیلی خواهد شد و این به عنوان یک کاتالیزور برای دارایی‌های ریسکی عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا