ارز دیجیتال

سقوط 500 میلیارد دلاری: بزرگترین ریزش سه روزه ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال اخیراً شاهد بزرگترین ریزش سه روزه خود در ۱۲ ماه گذشته بوده است. در این مدت، بازار بیش از ۵۱۰ میلیارد دلار از ارزش کل خود را از دست داده است. این ریزش به دنبال داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات متحده و افزایش نگرانی‌ها از رکود اقتصادی رخ داده است.

از ۲ آگوست تاکنون، بازار کریپتو به شدت تحت فشار فروش قرار گرفته و این امر باعث افت شدید قیمت‌ها شده است. این کاهش در بحبوحه عملکرد ناپایدار سهام نیز رخ داده، به طوری که شاخص S&P 500 در همان بازه زمانی تا ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

یکی از عوامل اصلی این ریزش، داده‌های ضعیف اشتغال و کاهش رشد در سهام شرکت‌های بزرگ فناوری بوده که نگرانی‌ها از رکود را افزایش داده است. چندین شرکت بزرگ از جمله مایکروسافت و اینتل نتایجی کمتر از انتظار برای سه‌ماهه دوم ارائه دادند و انویدیا نیز از انتظارات کاهش نرخ بهره در سپتامبر آسیب دید.

آخرین باری که بازار کریپتو چنین ریزشی را تجربه کرده بود، در اواسط آگوست سال ۲۰۲۳ بود. در این میان، بیت کوین و اتر نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند. بیت کوین به ۵۱۶۸۱ دلار و اتر به ۲۲۷۶ دلار سقوط کردند. این دو ارز دیجیتال در هفت روز گذشته به ترتیب ۲۰٪ و ۲۸٪ کاهش یافته‌اند.

نمودار قیمت بیت کوین در 15 مرداد
نمودار قیمت بیت کوین در 15 مرداد

شبکه لایه ۱ سولانا نیز با کاهش ۳۰.۶ درصدی از ۳۰ جولای، بیشترین ضربه را در میان ۱۰ توکن برتر از نظر ارزش بازار متحمل شده است. همچنین، فروش‌های بزرگ از سوی Jump Crypto نیز به عنوان یک عامل تشدید کننده شناخته شده است. طبق داده‌های Arkham Intelligence، این شرکت تجاری در چند روز گذشته صدها میلیون دلار دارایی خود را از بازار خارج کرده است.

شاخص ترس و طمع کریپتو، که احساسات بازار را نسبت به بیت کوین و کریپتو ردیابی می‌کند، به “ترس” کاهش یافته و امتیاز ۲۶ را نشان می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های آتی با چالش‌های بیشتری روبرو خواهد بود و بسیاری از ضررهای اخیر باید با افزایش فعالیت‌های مالی و مشتقات موسسات سنتی جبران شوند. کیت آلن، یکی از بنیانگذاران منابع معاملاتی Material Indicators، در آخرین پست خود نوشت که بیت کوین وارد شکاف CME شده است، اما از نظر فنی تنها در ساعات معاملات TradFi قابل پر شدن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا