بهترین هاتکنولوژی
موضوعات داغ

بهترین مانیتورها برای ادیت عکس در سال 2024

اگر اغلب عکس‌ها یا ویدیوها را ادیت می‌کنید، مانیتوری که مخصوص این کار ساخته شده است مهم است. فقط بهترین مانیتورها برای ادیت عکس می توانند دقت رنگ عالی، پوشش وسیع فضاهای رنگی کلیدی و اتصال بدون درز را با ایستگاه کاری شما ارائه دهند.

در سال 2024 به دنبال چه چیزی در مانیتور باشیم؟

هنگام خرید مانیتور برای ویرایش عکس موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما ویژگی های مربوط به رنگ در بالای لیست قرار دارند. شما مانیتوری با عملکرد رنگی عالی می خواهید، به این معنی که باید دقت رنگ عالی و پوشش وسیعی از فضاهای رنگی مورد نیاز برای کار شما داشته باشد.

فناوری پنل نمایش نقش مهمی در دقت رنگ هر مانیتور دارد. و در بین صفحه نمایش های LCD مختلف، پنل های IPS بهترین دقت را دارند. بنابراین، ایده خوبی است که به سراغ مانیتورهای IPS بروید و از پنل‌های نوع TN و VA اجتناب کنید . پنل‌های OLED همچنین می‌توانند دقت رنگ بسیار خوبی را ارائه دهند، اما هنوز برای نمایشگرها نسبت به تلویزیون‌ها نسبتاً کمیاب هستند.

در میان عوامل دیگر، شما می خواهید اندازه و وضوح مانیتور خود را در نظر بگیرید. در حالی که اندازه بزرگتر معمولاً بهتر است، 27 اینچ یک نقطه شیرین بین فضای میز مورد نیاز و فاصله دید ایجاد می کند. اما، در نهایت، این یک موضوع ترجیح شخصی است.

به طور مشابه، در حالی که یک صفحه نمایش 4K بدون شک تصاویر را با جزئیات واضح تر و نزدیک به وضوح اصلی خود نشان می دهد، یک صفحه نمایش 1440p برای ویرایش عکس ها کاملاً خوب است.

در قسمت اتصال، مطمئن شوید که رایانه شما، چه دسکتاپ یا لپ تاپ، به راحتی به مانیتور متصل شود. صاحبان لپ‌تاپ مطمئناً از ورودی USB Type-C با حالت DP Alt و تحویل برق استقبال می‌کنند، زیرا امکان کار با یک کابل را فراهم می‌کند.

در نهایت، البته، بودجه شما یک مورد مهم است. اما به یاد داشته باشید، یک مانیتور ویرایش عکس عالی برای مدت طولانی برای شما دوام خواهد داشت و ارزش سرمایه گذاری بیشتر را دارد.

 

بهترین مانیتور برای ادیت عکس به طور کلی: BenQ PhotoVue SW272U

BenQ PhotoVue SW272U

مجموعه PhotoVue BenQ به دلیل تولید برخی از بهترین مانیتورها برای کارهای خلاقانه شناخته شده است. اگر بهترین مانیتور را برای ادیت عکس می خواهید، با PhotoVue SW272U اشتباه کنید .

این یک مانیتور 27 اینچی 4K است که دارای صفحه نمایش IPS برای دقت رنگ برتر، عمق رنگ 8 بیتی با FRC (کنترل نرخ فریم) و 400 نیت حداکثر روشنایی است. مانیتور می تواند 99 درصد از فضاهای رنگی AdobeRGB و DCI-P3 و 100 درصد از sRGB را نمایش دهد. شما همچنین حالت های رنگی اختصاصی و داخلی را برای هر فضای رنگی دریافت می کنید.

علاوه بر این، می توانید سه حالت رنگ سفارشی را بر اساس کالیبراسیون خود ذخیره کنید. اگرچه مانیتور کالیبره شده کارخانه است، اما از کالیبراسیون سخت افزار و نرم افزار کالیبراسیون شخص ثالث برای اطمینان از سازگاری پشتیبانی می کند.

در دیگر نکات برجسته، مانیتور BenQ دارای روکش مات برای کاهش درخشش و انعکاس است و پایه همراه آن کاملاً ارگونومیک است. اگر نمی‌خواهید از پایه موجود استفاده کنید، سوراخ‌های نصب VESA نیز دریافت خواهید کرد. به علاوه، این شرکت یک کلید میانبر بی سیم بسته بندی می کند که می تواند به شما دسترسی سریع به حالت های رنگی از پیش تعیین شده، گزینه های مانیتور و موارد دیگر را بدهد.
طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اتصال، از جمله USB-C با انتقال برق 90 واتی، به شما امکان می‌دهد لپ‌تاپ خود را به‌طور یکپارچه با یک کابل متصل کنید.

چیزهای زیادی در مورد PhotoVue SW272U وجود دارد، اما کمی گران است، که با توجه به ویژگی های فوق العاده آن تعجب آور نیست. اما اگر چیزی مقرون به صرفه تر می خواهید، PhotoVue SW272Q این شرکت را در نظر بگیرید . این گوشی دارای چندین ویژگی با S272U است اما وضوح QHD با حداکثر روشنایی 300 نیت دارد و پشتیبانی از HLG ندارد.

 

بهترین مانیتور ارزان قیمت برای ادیت عکس: ASUS ProArt Display PA279CRV

ASUS ProArt Display PA279CRV

همه نمی توانند یک مانیتور ادیت عکس 1500 یا 3000 دلاری بخرند. بنابراین، اگر بودجه کمی دارید، ASUS ProArt Display PA279CRV یک مانیتور جامد 4K است که می‌توانید برای عکس‌برداری خود در نظر بگیرید. این صفحه نمایش 27 اینچی 4K با پنل IPS است و مانند دیگر مانیتورهای سری ProArt این شرکت، از طراحی بدون حاشیه با کیفیت ساخت خوب و پایه ارگونومیک بهره می برد.

اما مهمتر از آن این است که از کارخانه کالیبره شده است و دقت رنگ قابل توجهی را ارائه می دهد. همچنین با پوشش کامل فضای رنگ sRGB و پوشش 99 درصدی فضاهای رنگی AdobeRGB و DCI-P3، طیف رنگی وسیعی را دریافت خواهید کرد. به علاوه، حالت های مختلفی برای فضاهای رنگی مختلف وجود دارد. به طور خلاصه، در ویرایش عکس ها مشکلی نخواهید داشت.

پیشنهاد ایسوس در بخش اتصال می درخشد و دارای دو درگاه HDMI، یک پورت DisplayPort و یک پورت USB-C با حالت DP Alt و توان 96 وات است. علاوه بر این، به لطف سه پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A داخلی، مانیتور می تواند به عنوان یک هاب USB عمل کند. این مانیتور همچنین با ویندوز و macOS عالی کار می کند.

متأسفانه، با توجه به پنل IPS آن، نسبت کنتراست متوسطی دارد و به اندازه کافی روشن نیست که عملکرد HDR رضایت بخشی را ارائه دهد. اما اینها برای کار ویرایش عکس معامله شکن نیستند.

 

بهترین مانیتور 4K برای ویرایش عکس: BenQ SW321C

BenQ SW321C

SW321 بهترین مانیتور در مجموعه PhotoVue BenQ است و برای هر کسی که به دنبال صفحه نمایش 4K برای ادیت عکس است، مناسب است . دارای گواهینامه “Calman Verified” برای دقت خارج از جعبه است، و پشتیبانی از کالیبراسیون سخت افزاری برای کمک به شما در حفظ دقت رنگ در سطح مطلوب وجود دارد.

همچنین دارای پوشش فضای رنگی عالی با پوشش 100% sRGB، 99% AdobeRGB و 95% پوشش DCI-P3 است. به علاوه، 14 حالت رنگی وجود دارد که می‌توانید سه حالت را برای تغییر سریع در کلید میانبر موجود برنامه‌ریزی کنید.

یکنواختی صفحه یکی دیگر از زمینه هایی است که BenQ با واریانس روشنایی کمتر از 6 درصد و انحراف رنگ دلتا E کمتر از 1.7 می درخشد.

در سایر نکات برجسته، یک هود سایه‌دار همراه برای به حداقل رساندن تابش خیره‌کننده، حالت GamutDuo برای مقایسه یک عکس در دو فضای رنگی مختلف در کنار هم، و حالت Paper Color Sync برای پیش‌نمایش نحوه نمایش تصویر در چاپ دریافت می‌کنید.

BenQ همچنین دارای دو پورت HDMI 2.0 و یک DP 1.4 است. به علاوه، یک پورت USB-C با حالت DP Alt و انتقال برق 60 وات برای اتصال تک کابلی با لپ‌تاپ وجود دارد.

همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، همه این ویژگی ها از نظر هزینه جمع می شوند. اما به لطف دقت رنگ ثابت، یکنواختی و پوشش مانیتور، همچنان برای حرفه ای ها ارزش خوبی دارد. تنها مشکلی که ممکن است داشته باشید، نرم افزار کالیبراسیون Palette Master Elements از BenQ و انتخاب محدود چاپگرها و کاغذ در حالت Paper Color Sync است.

 

بهترین مانیتور Ultrawide برای ادیت عکس: LG 40WP95C-W

LG 40WP95C-W

LG 40WP95C-W یک مانیتور فوق عریض عالی برای جایگزینی تنظیمات صفحه نمایش دوگانه شماست. وضوح تصویر 5K2K، اساساً 4K اما با 33 درصد فضای افقی بیشتر است. این بدون شک هنگام انجام چند کار مفید خواهد بود.

مانیتور ال‌جی علاوه بر عریض بودن، دارای انحنای با شعاع 2500R است. این یک انحنای ملایم است اما کمک می کند بیشتر، اگر نه همه، این صفحه نمایش 40 اینچی در میدان دید خود بدون چرخاندن سر خود را حفظ کنید.

40WP95C-W که برای افراد خلاق ساخته شده است، کالیبره شده کارخانه است و کل فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد. شما همچنین 90 درصد از AdobeRGB و 95 درصد از DCI-P3 را دریافت می کنید. به علاوه، می‌توانید از نرم‌افزار کالیبراسیون استودیو ال‌جی با کالیبراتور برای حفظ دقیق رنگ‌ها استفاده کنید.

گزینه های اتصال ثابت هستند و می توانید از دو پورت HDMI 2.0، یک DP 1.4 و دو پورت Thunderbolt 4 (TB4) انتخاب کنید. TB4 دوم به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز یک مانیتور دوم را با زنجیر زنجیر کنید. و پورت‌های TB4 از توان 96 واتی پشتیبانی می‌کنند تا اکثر لپ‌تاپ‌های متصل را کاملاً شارژ نگه دارد.

مانیتور طراحی تمیزی دارد و پایه همراه آن نسبتاً ارگونومیک است. می توانید ارتفاع، شیب و چرخش را تنظیم کنید. اما مانند اکثر مانیتورهای فوق عریض، هیچ پشتیبانی از حالت محوری به عمودی وجود ندارد.

تنها جنبه ای از این مانیتور که ممکن است برای برخی افراد مشکل ایجاد کند روشنایی آن است، به ویژه آنهایی که در محیط های بسیار روشن کار می کنند. در غیر این صورت، روشنایی 300 نیت یا بیشتر مانیتور ال جی برای اکثر افراد کافی است.

 

بهترین مانیتور مک برای ادیت عکس: Apple Studio Display

Apple Studio Display

در حالی که بیشتر توصیه‌های ما با رایانه‌های macOS به خوبی اجرا می‌شوند، نمایشگر استودیو اپل بی‌دردسرترین تجربه را ارائه می‌دهد. با مانیتور هیچ مشکلی با پوسته پوسته شدن، برق، خواب یا سایر مشکلات مواجه نخواهید شد. علاوه بر این، صفحه نمایش 27 اینچی 5K با دقت رنگ استثنایی و یکنواختی عالی از جعبه دارد.

در مد معمولی اپل، کیفیت ساخت و ساخت استودیو نمایشگر درجه یک است. و در حالی که دو گزینه پایه ممکن است ارگونومیک ترین نباشند، می توانید آداپتور VESA mount را انتخاب کنید .

شما فقط یک پورت Thunderbolt 3 را برای ورودی های ویدئویی دریافت می کنید، اما می تواند تا 96 وات برق را برای شارژ به مک بوک متصل منتقل کند . به غیر از درگاه TB3، سه پورت USB-C برای سرعت USB 3.2 Gen 2 رتبه بندی شده اند که می توانید از آنها برای اتصال وسایل جانبی یا دستگاه های ذخیره سازی استفاده کنید.
علاوه بر این، استودیو نمایشگر دارای یک دوربین فوق عریض، یک آرایه سه میکروفون و یک سیستم شش بلندگو است که می‌توانید هنگام برقراری تماس ویدیویی از آنها استفاده کنید. چنین ویژگی هایی، به ویژه دوربین و میکروفون، در مانیتورها غیر معمول هستند.

متأسفانه، مدل پایه استودیو دیسپلی دارای روکش براقی بر روی صفحه نمایش است که اگر با تابش خیره کننده سر و کار داشته باشید، عالی نیست. اما می‌توانید برای شیشه‌های نانوبافت که عملکرد بهتری در مقابله با تابش خیره‌کننده و بازتاب‌ها دارد، هزینه اضافی بپردازید. مانیتور اپل همچنین دارای حالت AdobeRGB نیست. بنابراین اگر فردی هستید که اغلب عکس‌های خود را چاپ می‌کنید، ممکن است لازم باشد گزینه دیگری را بررسی کنید .

 

بهترین مانیتور برای ادیت ویدئو: ASUS ProArt Display PA32DC

ASUS ProArt Display PA32DC

متخصصان ویرایش ویدیو، ASUS ProArt Display PA32DC را دوست خواهند داشت . این یک مانیتور 4K درجه یک با یک پنل OLED زیبا 32 اینچی است، بنابراین می توانید رنگ مشکی جوهری و نسبت کنتراست تقریبا بی نهایت را دریافت کنید. به علاوه، پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی DCI-P3 را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های برجسته ProArt Display PA32DC رنگ سنج داخلی است که نوید دقت رنگ در درجه حرفه ای را می دهد. به لطف این، شما به راحتی می توانید صفحه نمایش را همیشه کالیبره نگه دارید. در مورد کالیبراسیون، مانیتور از کارخانه با دلتا E کمتر از یک کالیبره می شود.

همچنین خوشحال خواهید شد که بدانید PA32DC دارای عمق رنگ واقعی 10 بیتی است، به این معنی که می تواند 1.07 میلیارد سایه رنگ را بدون هیچ گونه جادوگری نرخ فریم صفحه نمایش 8 بیتی + FRC نمایش دهد.

علاوه بر این ، مانیتور از تمام قالب های محبوب HDR ، از جمله Dolby Vision پشتیبانی می کند و گزینه های اتصال جامعی دارد. شما درگاه های HDMI ، DisplayPort و USB-C دریافت می کنید.

تمام این ویژگی های جالب ارائه ASUS از نظر قیمت گذاری به آن افزوده می شود و PA32DC بسیار گران است. اگر می خواهید یک جایگزین مقرون به صرفه تر باشد ، Dell U3223QE گزینه خوبی است. می توانید آن را با قیمت کمتر از 1000 دلار تهیه کنید، و همچنین به شما یک صفحه نمایش 4K می دهد، اما این یک پنل LCD است و ویژگی های جذاب تری مانند رنگ سنج داخلی وجود ندارد. در غیر این صورت ، مانیتور از دقت چشمگیر و یک رنگ گسترده رنگ برخوردار است.

 

سوالات متداول

چگونه می توانم مانیتور خود را برای ادیت عکس کالیبره کنم؟

برای کالیبراسیون مانیتور خود ، می توانید از یک کیت کالیبراسیون مانند Spyder X Pro یا Calibrite Colorchecker Display Pro استفاده کنید . این کیت ها به سرمایه گذاری مالی نیاز دارند اما برای متخصصان ارزش پول دارند. اگر نمی‌خواهید پول خرج کنید، macOS و Windows دارای ابزارهای کالیبراسیون داخلی هستند و می‌توانید آنها را در تنظیمات صفحه نمایش پیدا کنید.

چه تنظیمات مانیتور برای ادیت عکس بهترین است؟

برای اینکه مانیتور خود را برای ادیت عکس آماده کنید، می‌توانید آن را برای طیف رنگی که استفاده می‌کنید، مانند sRGB یا AdobeRGB کالیبره کنید و مطمئن شوید که نمایه ICC صحیح را هنگام ویرایش عکس‌ها انتخاب کرده‌اید.

چگونه مانیتور رایانه خود را تمیز کنم؟

می توانید مانیتور رایانه خود را با یک پارچه میکروفیبر خشک تمیز کنید. اما در صورت وجود هرگونه لکه های لجباز یا سنگ فرش ، می توانید برای کمک به شما مقداری آب مقطر را روی پارچه اسپری کنید. از مواد ساینده، پاک کننده های الکلی، یا پاشیدن مستقیم آب روی مانیتور خودداری کنید.

چگونه مانیتور رایانه را اندازه گیری کنم؟

با اندازه گیری صفحه نمایش به صورت مورب می توانید اندازه مانیتور رایانه را دریافت کنید. اما حتماً حاشیه ها را نادیده بگیرید.

چگونه می توانم دو مانیتور را به رایانه وصل کنم؟

ابتدا باید با تماس با سازنده بررسی کنید که آیا رایانه شما می تواند از دو نمایشگر پشتیبانی کند یا خیر. سپس، اگر دو درگاه خروجی ویدیو در رایانه شما وجود دارد، می توانید از هر یک برای اتصال یک مانیتور استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مانیتور را به پورت HDMI و دیگری را به DisplayPort متصل کنید. اما اگر چندین پورت خروجی ویدیو ندارید، مانند لپ‌تاپ ، هاب یا داک USB-C نیز می‌تواند کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا