ارز دیجیتال

پلیس تایوان یک راکت پولشویی 320 میلیون دلاری رمزنگاری شده را منهدم کرد

تیم تحقیقات الکترونیکی اداره جنایی تایوان یک عملیات بزرگ پولشویی رمزنگاری را که شامل 320 میلیون دلار USDT بود، منهدم کرد.

این شبکه جنایی که توسط تاجری به نام کیو رهبری می‌شد، چندین کشور در جنوب شرقی آسیا از جمله مالزی، فیلیپین و هنگ کنگ را دربرگرفت.

تحقیقات سال گذشته زمانی آغاز شد که تیم تحقیقات الکترونیکی یک مورد از نرم‌افزار موبایل جعلی مرتبط با Taishin Securities را کشف کرد. طبق گزارش رسانه های محلی، پس از پیگیری رد پول، مقامات به طور تصادفی با شبکه ای از فریب مواجه شدند که توسط کیو، فردی 40 ساله طراحی شده بود که گمان می رود محور اصلی این طرح پیچیده باشد.

تایوان در حال حاضر در حال تنظیم مقررات رمزنگاری قطعی است.

بزرگترین پرونده پولشویی تایوان که مربوط به کریپتو است
شیوه اجرای این عملیات غیرقانونی به طرز حیله‌ای ابداع شد. پول قربانیان قبل از اینکه در نهایت به Qiu برسد از طریق چندین حساب پوسته منتقل شد. زمانی که این وجوه در اختیار وی قرار گرفت، به ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شد و به طور موثری منشأ آنها را پنهان کرد و روند پولشویی را تسهیل کرد.

Qiu برای هر تراکنش 1٪ کمیسیون دریافت می کند. سفرهای مکرر او به خارج از کشور، به‌ویژه به گروه‌های قمار و کلاهبرداری، شک و ظن را در مورد مشارکت او در سایر فعالیت‌های مجرمانه افزایش داد.

با جمع آوری شواهد، دفتر دادستانی سریعاً اقدام کرد. در 13 ژوئن، زمانی که کیو از فرودگاه تائویوان به تایوان باز می‌گشت، مقامات او را دستگیر کردند.

در جریان تحقیقات، پلیس تلفن همراه کیو را که حاوی مدارک دیجیتالی مهمی بود، توقیف کرد.

پلیس همچنین اقلام لوکس کیو از جمله یک لامبورگینی URUS، یک لکسوس LM، سه ساعت اپل به ارزش یک میلیون یوان، مبلغ قابل توجهی 210000 یوان پول نقد، لپ‌تاپ، کارت‌های نقدی، دفترچه‌های عابربانک و مواد مخدر مانند غلاف قهوه و … را کشف و ضبط کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا