بازی و سرگرمی

وقتی یک هکر PS5 از کمپانی سونی 10 هزار دلار جایزه می گیرد!

دنیای هک پلی استیشن همیشه یک دنیای هیجان انگیز بوده و اخبار اخیر از یک هکر مشهور به نام TheFloW بار دیگر جامعه را به هیجان آورده است. او در لینکدین فاش کرد که یک آسیب‌پذیری بزرگ را در سیستم‌های پلی استیشن 4 و 5 شناسایی کرده که جایزه 10000 دلاری را از برنامه HackerOne سونی دریافت کرد.

این اعلامیه حاکی از تغییر بالقوه در چشم انداز هک پلی استیشن است که مدت هاست یک بازی موش و گربه بین هکرها و سونی بوده. مدتی است که کاربران PS4 و PS5 به جیلبریک‌های موجود در نسخه‌های قدیمی‌تر محدود شدند. این وضعیت اغلب علاقه‌مندان به پلی استیشن را در حسرت آزادی و قابلیت‌های بیشتر در دستگاه‌های خود قرار داده است. اشاره اخیر TheFloW، یک عبارت ساده «به‌روزرسانی نکن»، هیجان و حدس و گمان را برانگیخته است.

اهمیت این کشف دوچندان است. در مرحله اول، این نشان دهنده کشمکش مداوم بین اقدامات امنیتی پلی استیشن و نبوغ جامعه هکرها است. ثانیاً، سؤالاتی در مورد نقش پلتفرم‌هایی مانند HackerOne در صحنه هک کنسول ایجاد می‌کند. برخی استدلال می‌کنند که HackerOne، که به سونی اجازه می‌دهد تا افشای سوء استفاده‌ها را کنترل کند، ممکن است مانع توسعه صحنه هک شود.

هک PS4/PS5 هکر TheFloW موجب ایجاد امواج انجمن پلی استیشن می شود

با این حال، دیگران آن را به عنوان یک پلت‌فرم سودمند می‌بینند که پاداش‌های قابل توجه و شناخت حرفه‌ای را به هکرهایی مانند TheFloW ارائه می‌دهد، که در غیر این صورت ممکن است انگیزه‌ای برای کشف این آسیب پذیری‌ها نداشته باشند.

صحنه هک پلی استیشن به طور قابل توجهی از روزهای PSP و PS3 تکامل یافته است. امروزه، امنیت بهبود یافته دستگاه‌های جدید، در دسترس بودن گزینه‌های بازی رایگان یا کم‌هزینه و شباهت معماری PS4 و PS5 به رایانه‌های معمولی، همگی به یک جامعه هک فعال کمتر کمک کرده‌اند. با این حال، دخالت هکرهای حرفه‌ای، که توسط پلتفرم‌هایی مانند HackerOne تقویت شده، صحنه را زنده و جذاب نگه می‌دارد.

هشدار TheFloW برای به‌روزرسانی نکردن سیستم عامل PS5 می‌تواند نشانه‌ای باشد که چیزی بزرگ در راه است. برای کسانی که کنسول‌های خود را روی سیستم عامل قدیمی‌تر نگه داشته‌اند، ممکن است زمان‌های هیجان‌انگیزی در پیش باشد. برای کاربران PS4، ساده‌ترین راه ممکن است همچنان پیدا کردن یک کنسول دست دوم با سیستم عامل مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا