بازی و سرگرمیبهترین ها
موضوعات داغ

مروری بر بهترین انیمیشن های منتشر شده در سال 2023

سال 2023 سال جالبی برای سینما به خصوص در مورد فیلم های انیمیشن بوده است. سال‌های گذشته شاهکارهای کاملی از این رسانه، از جمله کلاوس ، Wolfwalkers ، و Puss In Boots: The Last Wish را ارائه کردند . 2023 این روند را ادامه داد، البته با مجموعه فیلم های التقاطی تر و باید گفت ناهموار. آنها هنوز هم قدرت جذب و به چالش کشیدن را دارند، اما برخی از آنها کاملاً بر جنبه امن‌تر چیزها تکیه می‌کنند.

با این اوصاف، 2023 همچنان تعدادی انیمیشن واقعاً تماشایی ارائه کرد. تعداد کمی در آزمون زمان مقاومت می کنند و به پیروزی های این ژانر تبدیل می شوند. دیگران ممکن است به چنین ارتفاعات عظیمی دست پیدا نکنند، اما این باعث نمی شود که ارزش ستایش کمتری داشته باشند.

این زیبایی انیمیشن است. برای هر فیلم، بزرگ یا کوچک، جایی وجود دارد. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، اینها بهترین فیلم های انیمیشن سال 2023 هستند که بهترین های رسانه را در این سال کنجکاو و در عین حال جذاب نشان می دهند.

Nimona

Nimona

نیمونا یک فیلم اصلی نتفلیکس بر اساس رمان گرافیکی همنام سال 2015 توسط ND Stevenson، یک واقعیت علمی-فانتزی آمیخته با عناصر قرون وسطی را به تصویر می کشد. در اینجا، شخصیت لقب یک تغییر شکل است که در جامعه مورد ترس و وحشت قرار می گیرد و توسط شوالیه ها شکار می شود. یکی از این شوالیه‌ها زمانی که برای یک جنایت بزرگ دستگیر می‌شود، به کمک نیمونا نیاز دارد و با هم، اختلافات خود را در جستجوی حقیقت کنار می‌گذارند.

نیمونا از ابتدا تا انتها یک اثر لذت بخش، برانداز و لذت بخش است که با انیمیشن های خلاقانه و شخصیت های عجیب و غریب خود خیره می شود. محیط الهام‌گرفته از فیلم کاملاً بدیع است و داستان‌های افسانه‌ای را به روش‌های سرگرم‌کننده واژگون می‌کند. نیمونا از طنز بی‌احترامی استقبال می‌کند در حالی که هرگز مضامین حساس‌تر و شگفت‌آور فلسفی آن را از دست نمی‌دهد. برای والدینی که به دنبال یک تجربه تماشای خارق‌العاده هستند، فیلم 2023 بهترین فیلم PG است.

 

Ruby Gillman, Teenage Kraken

روبی گیلمن

در شهر ساحلی اوشن ساید خانواده گیلمن ها زندگی می کنند، خانواده ای از کراکن ها که شبیه انسان هستند. دختر آنها، روبی ( لانا کندور )، به شدت می‌خواهد به عنوان یک نوجوان عادی زندگی کند و از دوستش، کانر ( جابوکی یانگ وایت ) می‌خواهد که برای مراسم جشن برگزار شود. متأسفانه، روبی وقتی کانر را از غرق شدن نجات می دهد، متوجه می شود که قدرت تبدیل شدن به یک کراکن غول پیکر را دارد، که او را وادار می کند تا برای پاسخ به دنبال مادربزرگش، ملکه اقیانوس ( جین فوندا ) بگردد.

اگرچه روبی گیلمن، فیلمی ضعیف‌تر از دریم‌ورکس، یعنی روبی گیلمن، فیلم کراکن نوجوان بیش از حد کافی از جادوی انیمیشن واقعی و بدون تحریف برخوردار است . در حالی که داستان برای یک فیلم خانوادگی جذاب است، شخصیت‌ها همچنان لذت‌بخش هستند و فیلم با داشتن یک پری دریایی سر قرمز به عنوان آنتاگونیست اصلی، به مسیرهای ضد دیزنی دریم ورکس بازمی‌گردد. بالاتر از همه، انیمیشن فیلم بسیار زیبا است، به خصوص در به تصویر کشیدن بافت پوست موجودات دریایی متعدد.

The Monkey King

شاه میمون

در چین باستان، یک میمون بسیار قدرتمند به نام سون ووکونگ ( جیمی او. یانگ ) از یک صخره بیرون می آید، اما با طرد شدن از سوی همشهریانش روبرو می شود. همانطور که او بزرگ می شود و یک شیطان را شکست می دهد، قبل از اینکه تصمیم بگیرد جایی که واقعاً به آن تعلق دارد، در میان خدایان است، تاج پادشاهی میمون را بر سر می گذارد. در همین حال، پادشاه اژدها ( بوئن یانگ ) به دنبال او می‌گردد تا عصای جادویی را که وکونگ برداشته بود، پس بگیرد، و او به آن نیاز دارد تا نقشه‌اش برای سرازیر کردن جهان را دست نخورده نگه دارد.

اقتباس های زیادی از Journey to the West ساخته شده است ، اما پادشاه میمون هنوز احساس تازگی و ارزشمندی می کند . انیمیشن آن برجسته غیرقابل انکار است : سبکی و بسیار جزئی است، به خصوص زمانی که خدایان، شیاطین و هیولاهای مختلف را به تصویر می کشد.

صداپیشگان نیز الهام گرفته شده اند ، با نکات برجسته از جمله برداشت بسیار پر زرق و برق و خنده دار یانگ از پادشاه اژدها و BD Wong در نقش بودای خردمند. اگر فقط نتفلیکس تلاش بیشتری برای فیلم‌های اصلی خود می‌کرد، شاه میمون می‌توانست نقش بیشتری در چشم‌انداز سرگرمی سال ۲۰۲۳ بگذارد.

The Magician’s Elephant

فیل جادوگر

پیتر ( نوح ژوپ ) پسر جوانی است که در شهری زندگی می کند که زمانی به جادو اعتقاد داشت اما از آن زمان این روحیه را از دست داده و جای خود را به بدبینی داده است. وقتی او با یک فالگیر ( ناتاسیا دمتریو ) برخورد می کند، او به پیتر می گوید که اگر او یک فیل را دنبال کند، خواهر گمشده اش را پیدا خواهد کرد.

در ابتدا، پیتر فکر می‌کند که این غیرممکن است، اما یک شعبده‌باز در سفر ( بندیکت وونگ ) در نهایت یک فیل را در حین نمایش خود احضار می‌کند، که یک اثر دومینویی آغاز می‌شود که جادو را به شهر بازمی‌گرداند.

فیل جادوگر داستانی ساده اما مؤثر در مورد ایمان است و اینکه چگونه یک عمل کوچک و غیرممکن می تواند جرقه دیگری را ایجاد کند. سعی نمی‌کند چیزی بزرگ باشد، در عوض خود را مانند یک افسانه مدرن ساختار می‌دهد وبه جای منطق آن، به احساسات مخاطب ضربه می‌زند .

احساسات همچنین با شخصیت‌ها، مانند نگهبان پیتر، ویلنا لوتز ( مندی پتینکین )، سرباز سابقی که از اینکه نمی‌تواند خواهر پیتر را نجات دهد از گناه رنج می‌برد، بالا می‌رود. «فیل جادوگر» جذاب و خوش‌نیت،داستانی عجیب است که بدون هیچ چالشی ارضا می‌شود.

Elemental

عنصری

در شهر المنت، امبر ( لیا لوئیس ) و والدینش مغازه‌ای به نام شومینه دارند که اجناس را به عناصر دیگر آتش می‌فروشد. هنگامی که خلق و خوی آتشین آمبر لوله آب را می ترکاند، وید ( ممودو آتی )، بازرس شهر واتر المنتال، را وادار می کند تا گزارشی بنویسد که شومینه را بسته شود. Ember برای یافتن راهی برای رفع مشکل از وید کمک می گیرد و در طول راه، آنها عاشق می شوند.

Elemental داستان خود را از دیدگاه مهاجران روایت می‌کندو نشان می‌دهد که سازگاری با یک خانه جدید با حفظ سنت‌ها چقدر دشوار است. اگرچه نوشته همیشه قوی‌ترین نیست، اما صمیمیت خاصی در آن وجود دارد، به ویژه در مورد والدینی که تلاش می‌کنند آینده بهتری برای فرزندانشان بسازند.

خود شهر عنصری نیز به لطف روش‌های خلاقانه متفاوتی که این چهار عنصر را ادغام می‌کند، برای کاوش بسیار جالب است. با این حال،Elementalعلیرغم یا شاید به دلیل سال بسیار سخت دیزنی موفق می شود. این پیکسار درجه یک نیست، اما هنوز هم از اکثر فیلم‌های موجود بهتر است – انیمیشنی یا غیر متحرک.

 

The Super Mario Bros. Movie

فیلم برادران سوپر ماریو

برادران ماریو ( کریس پرت ) و لوئیجی ( چارلی دی ) در حالی که تلاش می‌کنند نشت آب را در بروکلین برطرف کنند، در نهایت به دنیای دیگری می‌افتند. ماریو به پادشاهی قارچ می رسد که توسط پرنسس هلو ( آنیا تیلور جوی ) اداره می شود، در حالی که لوئیجی توسط پادشاه کوپاها، بوزر ( جک بلک ) دستگیر می شود.

ماریو برای نجات برادرش با هلو متحد می شود تا باوسر را که می خواهد در صورت لزوم به زور با هلو ازدواج کند، متحدان جمع کند و شکست دهد.

فیلم برادران سوپر ماریو در حالی که به مواد اولیه خود وفادار مانده است، انواع رکوردهای باکس آفیس فیلم های انیمیشن را شکسته است. فیلم Super Mario Bros. تمرکز خود را بر این دارد که به طرفداران بازی‌ها آنچه را که می‌خواهند بدهدو سعی نمی‌کند چیزی را که نیازی به حضور ندارد، تحمیل کند.

همچنین تعدادی از بهترین و پر جنب و جوش ترین انیمیشن های Illumination را دارد که به زیبایی دنیای ماریو را زنده می کند. در حالی که پرت انتخاب عجیبی برای ماریو است، بقیهبازیگران سوپر ماریو بسیار قوی هستند، از جمله صداپیشگان مشهوری مانندکوین مایکل ریچاردسون،اسکات منویل، و صدای اصلی ماریو،چارلز مارتینت.

Nimona

نیمونا

Ballister Boldheart ( ریز احمد ) اولین فرد عادی است که به گروه معتبر شوالیه ها پیوست که از بشریت در برابر هیولاها دفاع می کنند. با این حال، شمشیر او در طول مراسم شوالیه فعال می شود، ملکه ( Lorraine Toussaint ) را می کشد و او را مجبور به فرار می کند.

در حالی که او سعی می کند نام خود را پاک کند، بالیستر با نیمونا ( کلوئه گریس مورتز )، دختری متحول می شود که فکر می کند بالیستر یک شرور است و می خواهد دستیار ویرانگر شرور او باشد.

Nimona در اصل توسط استودیوی Bluesky ساخته شده بود که اکنون از بین رفته است و قبل از پخش در نتفلیکس وستایش منتقدان و تماشاگران. در حالی که نوشتن و گام به گام می تواند کمی فرموله و گاه شتابزده شود، نیمونا بدون زحمت موضوعاتی را در مورد رفتار جامعه با افراد به حاشیه رانده می کند.

احساسات شخصی نیمونا در رابطه با تغییر شکل او نیز دارای ته رنگ های عجیب و غریب قوی است، و این یک تصویر متحرک مرتبط و قابل تامل است که با افزایش سن بهتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا