بازی و سرگرمی
موضوعات داغ

تمامی پیشگویی های سیمپسون ها که به حقیقت پیوست

سیمپسون ها یک مجموعه تلویزیونی کمدی انیمیشنی آمریکایی است که توسط مت گرینیگ برای شبکه رسانه ای فاکس ساخته شده است. این مجموعه زندگی خانواده سیمپسون را به تصویر می کشد که شامل هومر، مارج، بارت، لیسا و مگی هستند. این خانواده در شهر خیالی اسپرینگ‌فیلد، ایالت کنتاکی زندگی می‌کنند و ماجراهای طنزآمیز و گاهی غم‌انگیز آنها زندگی آمریکایی طبقه متوسط ​​را به سخره می‌گیرد.

سیمپسون ها اولین بار در 17 دسامبر 1989 به عنوان مجموعه ای از کوتاه های انیمیشنی در برنامه The Tracey Ullman Show پخش شد. این شورت ها بسیار محبوب شدند و منجر به ساخت یک سریال نیم ساعته مستقل در سال 1990 شدند. سیمپسون ها از آن زمان تاکنون به پخش خود ادامه داده و به طولانی ترین سریال تلویزیونی سcripted در تاریخ آمریکا تبدیل شده است.

سریال سیمپسون ها به خاطر پیش‌بینی‌های عجیب و غریب و گاه درستش مشهور شده است. برخی از این پیش‌بینی‌ها به شرح زیر هستند:

 

لیدی گاگا و سوپرباول

لیدی گاگا و سوپرباول
یکی از قسمت‌های Superbowl سیمپسون‌ها شامل پیش‌بینی بدنام از اجرای یک هنرمند موزیکال بود که به‌طور شگفت‌انگیزی محقق نمی‌شد. در قسمت 2012 “Lisa Goes Gaga” لیدی گاگا از اسپرینگفیلد بازدید می کند و آهنگ های خود را در حالی که بر فراز تماشاچیان پرواز می کند اجرا می کند و در یک نقطه در حین کنسرت خود پیانو می نواخت. ممکن است این اپیزود به شدت مورد بررسی قرار گرفته باشد، اما طرفداران حداقل به پیش بینی آن علاقه مند بودند.

در سال 2017، گاگا در Superbowl LI Halftime Show اجرا کرد و بزرگترین موفقیت های خود از جمله “Poker Face” و “Bad Romance” را اجرا کرد. در طول اجرای نمایش نیمه‌وقت خود، گاگا از بالای تماشاگران بلند شد و قسمت سیمپسون‌ها را منعکس کرد . بعداً در نمایش، او همچنین “میلیون دلیل” را در پیانو نواخت.

 

برنده جایزه نوبل اقتصاد

برنده جایزه نوبل اقتصاد
برندگان جایزه نوبل سال در قسمت “موسیقی مدرسه ابتدایی” معرفی می شوند، که جمعیتی سردرگم را نشان می دهد که کروستی دلقک برنده جایزه صلح شده است. با هومر به عنوان همراه منتخب خود، کروستی برای مراسم اهدای جوایز به اسلو پرواز می کند، اما متوجه می شود که همه اینها یک تله بوده است.

قبل از تله مفصل در قسمت 22 فصل، یک وقفه ثابت، کارت «استخر شرط‌بندی» حاوی پیش‌بینی‌های میلهاوس و سایر دانش‌آموزان برای جایزه نوبل را نشان می‌دهد. یکی از اینها شرط بندی میلهوس برای جایزه نوبل اقتصاد – بنگت آر هولمستروم است . اقتصاددان فنلاندی در واقع شش سال بعد برنده این جایزه شد ، البته بدون اینکه مجبور باشد آنچه را که کروستی در بقیه قسمت انجام داد، انجام دهد.

 

مترجم کودک

مترجم کودک

در یکی از اپیزودهای نادری که برادر ناتنی هومر، هرب (با صداپیشگی دنی دویتو ) را به نمایش می‌گذارد، او موفق می‌شود وسیله‌ای اختراع کند که قبلاً دیده نشده بود که می‌تواند او را فراتر از حد تصورش ثروتمند کند. هرب یک مترجم کودک ایجاد می کند که می تواند دقیقاً معنای غرغر کردن نوزادان را رمزگشایی کند.

امروزه، تعداد زیادی معادل «مترجم کودک» در فروشگاه برنامه وجود دارد . برنامه‌هایی مانند Cry Translator، BabyTalk Translator و Zoundream می‌توانند به طور تقریبی معنای گریه یک نوزاد را تخمین بزنند. آنها به اندازه هرب پیچیده نیستند، اما شکی نیست که مخترع به تأثیر گسترده نوآوری خود افتخار می کند.

 

ماهی سه چشم

ماهی سه چشم
Blinky بخش اساسی برخی از بهترین قسمت های سیمپسون ها است . ماهی سه چشم قرار است یادآور اثرات وحشتناکی باشد که نیروگاه هسته‌ای برنز روی شهر دارد، گیاهان و جانوران جهش‌یافته مانند بلینکی – عملی که به طور گسترده توسط ساکنان پذیرفته شده (یا نادیده گرفته می‌شود).

به نظر می رسد، بلینکی یک همتای واقعی دارد . بیش از یک دهه پیش، ماهیگیران آرژانتینی یک گرگ ماهی سه چشم را در مخزنی در نزدیکی یک نیروگاه هسته ای صید کردند – آشنا به نظر می رسد؟ یک گزارش ZME به نقل از یکی از ماهیگیران می گوید که شگفتی خود را از یافتن این “نمونه نادر” بازگو می کند. با این حال هیچ اشاره ای به همتای آقای برنز در مقاله وجود ندارد.

 

ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند
در قسمت کلاسیک فصل 6 سیمپسون ها ، “عروسی لیزا”، بیش از چند شوخی در مورد فناوری آینده وجود داشت که تنها یکی از آنها واقعا آینده را درست می دانست. این قسمت لحظه کوتاهی را نشان می‌دهد که هیو با ساعت خود صحبت می‌کند و ظهور ساعت‌های هوشمند را تقریباً دو دهه قبل از معرفی اولین ساعت به جهان پیش‌بینی می‌کند.

این یک لحظه گذرا است که در آن زمان اهمیت چندانی نداشت، اما فناوری های کلیدی مانند ساعت های دیجیتال و تشخیص صدا را برجسته کرد که امروزه رایج شده است. حیف که تلاش های هیو برای استفاده از این فناوری برای خواستگاری از لیزا در آن زمان، آنطور که او امیدوار بود به نتیجه نرسید.

 

سفر فضایی در دسترس

سفر فضایی در دسترس
«هومر اعماق فضایی» لحظه مهمی را در تاریخ سریال رقم زد، زیرا جدای از حضور برخی از بهترین ستاره های مهمان سیمپسون ها – فضانورد آپولو 11 باز آلدرین و موسیقیدان جیمز تیلور – این قسمت همچنین نشان دهنده تمایل سازندگان برای فراتر رفتن از قلمرو بود. از امکان (یا آنها فکر می کردند).

چیزی که در آن زمان یک ایده غیر واقعی به نظر می رسید – یک مرد معمولی که به فضا می رود – از آن زمان به یک مفهوم رایج تبدیل شد، زیرا پرواز فضایی تجاری چیزی است که مردم می توانند در آینده ای نه چندان دور منتظر آن باشند. حتی در سال های اخیر “پروازهای فضایی تماما غیرنظامی” وجود داشته است که ثابت می کند تجربه دور از ذهن هومر در آن زمان برای برخی از مردم امروز به واقعیت تبدیل شده است.

 

رسوایی فساد فیفا

رسوایی فساد فیفا
اپیزود سیمپسون‌ها که نه تنها یک، بلکه دو پیش‌بینی بزرگ را شامل می‌شود ، «لازم نیست مثل یک داور زندگی کنی» هومر را دنبال می‌کند که او در جام جهانی داور می‌شود و گانگسترها برای اصلاح نتایج به او نزدیک می‌شوند. اولین پیش‌بینی که این اپیزود درست انجام شد، نسبتاً بی‌ضرر بود، با اپیزودی که آلمان را به عنوان پیروز از تورنمنت بیرون می‌آورد، که آن‌ها به انجام آن پرداختند و آرژانتین را 1-0 شکست دادند.

یک اتفاق کمتر بی‌گناه از جام جهانی، یورش پلیس به مقر فیفا بود، زیرا بدنه حاکمه این ورزش در میان اتهامات رشوه‌گیری، پولشویی و کلاهبرداری مورد بررسی قرار گرفت. “لازم نیست مثل یک داور زندگی کنی” هومر را به عنوان داور می بیند زیرا فیفا برای غلبه بر کمبود داور ناشی از یک رسوایی فساد تلاش می کند.

 

انتخاب جو بایدن و کامالا هریس

انتخاب جو بایدن و کامالا هریس
سیمپسون ها در کوتاه ویژه ای که هدفش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست ، آهنگی از داستان وست ساید را تقلید می کند . در این روند، رقابتی بین ترامپ و دیگر شخصیت‌های سیاسی مانند الکساندریا اوکاسیو کورتز را به تصویر می‌کشد . در حالی که خوشبختانه این جدال در زندگی واقعی اتفاق نیفتاد، صحنه کوتاهی وجود دارد که شباهت تکان دهنده ای به تغییرات سیاسی اخیر دارد.

کارگردان، دیوید سیلورمن، این لحظه را در X به اشتراک می‌گذارد و می‌گوید که چگونه «این خط ضربه را برای [پایان] راه‌اندازی کرد» که نشان می‌دهد ترامپ در کنار صفی از رقصندگان ایستاده است. یکی از جفت رقصنده‌هایی که در آنجا ایستاده‌اند، رئیس جمهور جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس هستند که در زمان پخش کوتاه، رقیب هم نبودند. سیلورمن خطاب به مجری برنامه ال ژان ، با این سوال که آیا اتفاقاً با ایجاد آن صحنه “آینده را دوباره پیش بینی کرد” ادامه می دهد.

 

چرخش شرورانه دنریس تارگرین

چرخش شرورانه دنریس تارگرین

بازی تاج و تخت برای همیشه به عنوان یک برنامه فانتزی عالی در خاطره خواهد ماند که به نزول رفت و یکی ازبدترین فینال های تلویزیونی را. یکی از سوال برانگیزترین نکات داستانی آن درسیمپسون هاقبل از ساخت سریال HBO بود. در «سرفسون ها»، اپیزودی که به طور کلی وستروس وGoT، پس از احیای هومر، یک اژدها روستای سرفسون ها را می سوزاند.

این احتمالاً بیشتر یادآور این است که چگونه دروگون دنریس تارگرین، King’s Landing را در GoT سوزاند ، حتی پس از اینکه مردم قبلاً تسلیم شده بودند. این صحنه برای بسیاری از طرفداران و منتقدان خشمگین بود، و تنها در شرف بدتر شدن بود، با چرخش شرورانه دنریس که قوس او را به بدترین شکل ممکن تغییر داد.

 

مهم است که توجه داشته باشیم که بسیاری از پیش‌بینی‌های ظاهری سیمپسون ها اتفاقی هستند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نویسندگان آنها را به طور عمدی پیش‌بینی کرده‌اند، وجود ندارد. با این حال، این اتفاقات باعث شده است که برخی معتقد باشند که این سریال دارای نوعی قدرت پیش‌گویی است.

منبع
collider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا